Archive for the ‘Auto’ Category

posted by DavidK on Srp 6

Otázka, na kterou chce znát odpověď určitě každý budoucí majitel vozu. Pokládají si ji v podstatě všichni, i ti, kdo kupují automobil ojetý. Do jaké motorové jednotky investovat a jaké to přináší výhody a nevýhody do budoucna? Na to a mnohé další věci vám odpoví právě tento článek, jež se touto tematikou bude zaobírat podrobněji.

Pojďme si tedy představit klady a zápory benzínových i dieselových motorů trochu pod drobnohledem.

Výhody a nevýhody benzínových motorů

Začít bychom měli samozřejmě klady benzínových motorů. Jejich velkým plusem je určitě nižší pořizovací hodnota, a to ať už jde o nový nebo ojetý automobil. Při jízdě se vám dostane menších vibrací od motoru a proto lze říci, že minimálně mezi levnějšími modely bude jízda s benzínovým motorem komfortnější.

Velkých nákladů se nemusíte obávat ani při následné údržbě takového motoru. Dokonce lze z obecného hlediska tvrdit i to, že benzínové motory jsou levnější také z pohledu nákupu náhradních dílů. Tento typ motoru nemá problém ani se startováním v zimě.

Co na benzínovém motoru ještě oceníte, tak je jeho rychlejší chod, který má vliv na dobrou akceleraci. Zkrátka vysokootáčkový motor. Na druhou stranu je třeba zmínit i několik negativních věcí pojících se s benzínovými motory.

  • Vyšší celková spotřeba automobilu
  • Větší náklady na samotné pohonné hmoty
  • Menší krouticí moment v nižších otáčkách
  • Skutečná hodnota vozu s benzínovým motorem klesá daleko rychleji

Výhody a nevýhody naftových motorů

Nyní se pojďme zaměřit na vznětové motory, jinak řečeno diesely. A stejně jako v předchozí kapitole, začneme pěkně výčtem kladných vlastností.

Při jízdě s naftovým motorem počítejte s nižší spotřebou paliva, která může být oproti benzínu až o 30 % menší. Vyšší výkon se promítá hlavně do silnějšího tahu, a to především v nižších otáčkách. Tato vlastnost motoru se u dieselu projevuje také v tom, že s dieselovým motorem budete schopni táhnout těžší náklad. Obecně lze tvrdit, že diesel má vyšší účinnost. Zároveň je ale spojen s řadou záporů, jež mohou některé budoucí majitele značným způsobem omezovat.

  • sl3p3r / Pixabay

    Počítejte s vyššími pořizovacími náklady na vůz

  • Studené starty nejsou pro diesel zrovna nejlepší
  • Není vhodný pro kratší trasy, jakými jsou například krátké pojížďky po města a podobě
  • Dieselový motor se vyznačuje větším hlukem

Benzín vs. Diesel – verdikt

Výsledné rozhodnutí musí nakonec stejně provést každý řidič sám, protože jak je obecně známo, všichni máme trochu osobité a individuální požadavky na vlastnosti svých automobilů. A nám nezbývá nic jiného než vám popřát dobrou ruku při výběru toho správného vozu, s jehož motorizací budete nadmíru spokojeni. Napovědět by vám měly výše uvedené řádky.

posted by DavidK on Čvc 27

Záliba ve starších autech, to dnes není záležitost pouze mužské generace. Letité vozy obdivují mladí i ženy, zkrátka všichni, jež se chtějí při jízdě v daném automobilu octnout o několik let zpátky. Je pravdou, že sehnat veterána není ničím snadným a mnohem pohodlnější je nákup auta nového. Pakliže jste však věrni svému snu nebo koníčku, auto veterán vás rozhodně nemine.

Co takhle Jeep Willys?

Prodej veteránů nabývá samozřejmě nejrůznějších podob. Někdo fandí značkám francouzským, jiný zase anglickým. Pravdou je, že naprostou klasikou zůstávají americké vozy. Ty si získávají stále silnější portfolio nadšených zákazníků.

Jedním z populárních a oblíbených modelů je Jeep Willys, který jste mohli vidět v mnoha zahraničních filmech především s válečnou tematikou. Tento vůz je i při svém stáří a historické hodnotě celkem dostupným sortimentem. Pořídit jej můžete v podstatě v jakémkoliv stavu rozpracovanosti, potažmo renovace.

Kde ale takové vozidlo zakoupit, aby se stalo nedílnou součástí vaší sbírky, garáže a přinášelo vám patřičné potěšení?

Prodej veteránů online

Nejlepší je zaměřit se na odborníky v této oblasti. Nakupovat od těch, kdo veteránům skutečně rozumí a přinesou vám i řadu nadstandardních služeb navíc. Prodej veteránů můžete realizovat prostřednictvím internetového portálu veteran-prodej.cz, kde je k dostání nejenom Jeep Willys, ale také spousta dalších světových kousků a značek.

A pokud byste si zakoupili veterána, s jehož renovací si nebudete vědět rady, obraťte se právě na tyto specialisty, jež vám takovou obnovu do původního a na oko zcela nového stavu mohou zajistit.

Veteráni mají svoje kouzlo a představují nejenom vzhledově zajímavý skvost. Tvoří zároveň velice výhodnou investici do let budoucích, protože veteránu v dobrému stavu neustále stoupá jeho finanční hodnota.

posted by DavidK on Čvc 23

Při nákupu nového či ojetého automobilu si spousta budoucích majitelů klade jednu zásadní otázku. Pořídit si vůz s textilními nebo koženými sedačkami? Jestliže uvažujete o kůži, pak pokračujte ve čtení tohoto článku. Právě prostřednictvím níže uvedených řádků vám totiž představíme ty největší klady a zápory kožených sedaček v autě.

Výhody kůže v autě

V okamžiku, kdy si pořizujete vůz z koženými sedačkami, investujete do přírodního materiálu, který sebou samozřejmě nese značné množství výhod. Například to, že kůže je velice příjemná na omak. Jde o materiál, jež je lidskému tělu pravděpodobně nejbližší. Navíc se jedná o ryze přírodní prvek.

Při usazení do kožených sedaček v automobilu neřešíte tahající kalhoty, protože po kůži velice lehce kloužete. Nemusíte se obávat jakéhokoliv přehřívání a zároveň se nesetkáte ani s obtěžujícím chlazením. Kůže nebude v žádném případě elektrizovat a určitě vás nebude obtěžovat kousáním nebo čímkoliv podobným. Tak tohle od kůže rozhodně nečekejte.

Mezi klady lze zmínit i snadnou údržbu. Jakékoliv nečistoty je možné poměrně snadno omýt navlhčeným hadříkem a psí chlupy? S nimi si velice rychle poradíte. Mnozí si také neodpustí lahodnou vůni kůže pokaždé, když nastoupí do auta.

Free-Photos / Pixabay

Nevýhody kůže v autě

Jak už to bývá zvykem, není všechno zlato, co se třpytí. I kůže může mít pro některé potenciální majitele vozů určité nevýhody. Například nevhodně zvolená barva kožených sedaček může přinést vyšší nároky na údržbu. Typickým příkladem je bílá kůže.

Je naprosto zřejmé, že kůže je do značné míry synonymem luxusu, což lze samozřejmě vnímat jako klad. Na druhou stranu musíte počítat s tím, že za přepych si trochu připlatíte, takže kožené sedačky ve voze budou pravděpodobně nákladnější záležitostí oproti textilu.

posted by DavidK on Čvc 16

Ferrari je prestižní automobilovou značkou, která nabízí sportovní modely vozů. Pakliže toužíte po takovém automobilu, potřebujete k tomu samozřejmě dostatečnou peněžní sumu, jež se pohybuje v řádu milionů. Pokud takovou částkou disponujete, možná vás bude zajímat, jak složité je koupit si v České republice Ferrari.

Záleží, o jaký model stojíte

V první řadě je třeba zmínit, jaký model je vaším vysněným. Z logiky věci totiž vyplývá, že vozy Ferrari jsou omezeným sortimentem a vznikají v podstatě na objednávku. Pakliže byste se zamilovali do drahého modelu v limitované sérii, může být jeho získání celkem obtížné, protože pořadníky jsou velice dlouhé a výběr majitelů celkem individuální. Takový vůz si musíte jednoduše zasloužit.

saskiatolhuis1 / Pixabay

Jak probíhá nákup vozu Ferrari?

V první řadě je nutné navštívit oficiální autosalon vozů Ferrari. Tam se vám dostane odpovídající péče a prodejci budou celkem vehementně zjišťovat, jaký je váš cíl a k čemu budete vůz Ferrari primárně využívat. Na základě toho dostanete mnohá doporučení.

Pokud se rozhodnete pro nákup vybraného modelu, je třeba pustit se do vyplňování dotazníku, kam mimo jiné uvedete i to, v jaké výbavě vůz pořídíte. To se týká nejenom barvy laku, ale i všech interiérových doplňků, popřípadě systémů, za něž si připlatíte celkem tučnou částku.

Počítat samozřejmě musíte s tím, že takový vůz vám bude vyroben na míru. Takže patřičné finanční záloze se rozhodně nevyhnete. Její výše se pohybuje mezi 700 000 Kč až 1 000 000 Kč v závislosti na konkrétním typu Ferrari.

Po vyřízení všech formalit a uhrazení zálohy nezbývá než čekat na svůj vysněný sportovní automobil. I tato doba se samozřejmě odvíjí od toho, jaký model Ferrari zvolíte, a hlavně jaké individuální požadavky budete mít. Dodací lhůty jsou v průměru od šesti do dvanácti měsíců.

posted by DavidK on Čvc 9

Omezování emisí, aféra dieselgate a jí podobné. To jsou témata posledních měsíců, které negativním způsobem zasazují ránu automobilovému průmyslu. Jsou to především naftové motory potýkající se s vyššími emisemi, jež jednoduše nesplňují příslušné normy.

A to se týká nejenom vozů starších a ojetých, ale jak už prozradila aféra dieselgate u koncernu Volkswagen, může to potkat také vozy nové. Vyvstává tedy otázka, jaká je budoucnost automobilů vzhledem k omezenějším emisím? Na to se vám pokusíme odpovědět v následujících řádcích.

Snižování emisí pozvolna graduje

K pomalému snižování emisí dochází v podstatě neustále. Už nyní se automobilky snaží snížit emise svých vozů ze 130 g CO2 a hodnotu kolem 95 g CO2. Dohání je k tomu hlavně přísnější normy, jež si začínají vykládat mnohé světové metropole po svém.

Free-Photos / Pixabay

V některých státech a jejich velkých městech dokonce hodlají v budoucích letech vydat zákaz vjezdu aut s vysokými emisemi. Může se tak stát, že při zahraniční cestě právě s vaším automobilem narazíte na tuto nemilou překážku. Nutno však podotknout, že podobné věci se týkají hlavně dieselových motorů.

Není se proto čemu divit, že automobilkám se už jednoduše nevyplatí úpravy těchto motorů, které výrazně zvyšují náklady na pořízení nového automobilu. Menší vozidla tak s největší pravděpodobností jednou opustí trh s dieselovými motory, jež se budou vyskytovat pouze u drahých, velkých a luxusních automobilů.

Budoucnost je v elektromobilech

Emisní normy a neustálé zpřísňování pravidel dieselům uškodí a bude nahrávat trochu jiné kategorii vozů. A tou jsou elektromobily. Budoucnost automobilové průmyslu, která se postupně začíná rozvíjet a vy si můžete všímat přibývajícího počtu těchto automobilů pohybujících se kolem nás.

posted by DavidK on Čvn 25

Dopravní prostředek vlastní pravděpodobně každý z nás. Většina lidí se vozí v automobilech, jejichž hlavní pohonnou hmotou je benzín nebo nafta. Víte však o tom, že kromě těchto dvou složek si můžete dopřávat i další dvě? Ty mají samozřejmě trochu menší zastoupení na trhu, ale přináší sebou řadu výhod.

Velice rozšířeným je klasický propan butan označovaný zkratkou LPG. Trochu méně známým je pak zemní plyn prezentovaný pod zkratkou CNG.

Výhody a nevýhody LPG

Mezi zásadní klady LPG patří rozhodně levnější přestavba vozidla na tento pohon, než jaká je u varianty CNG. Dnes už mimochodem můžete zakoupit poměrně velké množství ojetých automobilů, které jsou vybaveny právě LPG. Kromě jednoduché montáže oceníte hlavně ekonomický provoz.

Pokud za jeden kilometr s naftovým vozem zaplatíte cca 2,21 Kč a s benzínovým cca 2,98 Kč, pak s LPG to bude výrazně méně. Jezdit můžete za 1,79 Kč za kilometr. Omezovat se nemusíte ani při tankování plynu, protože po celém území České republiky je celkem hustá síť těchto čerpacích stanic. To samé platí také v zahraničí.

Na druhou stranu počítejte s trochu zhoršeným výkonem vozu a delší návratností investice v rámci přestavby. LPG se primárně vyplatí pro ty, kdo najezdí ročně více kilometrů.

MichaelGaida / Pixabay

Výhody a nevýhody CNG

Ve prospěch CNG hovoří určitě jízdní náklady na jeden kilometr kolem 1,04 Kč, takže peníze za dražší přestavbu se vrátí podstatně rychleji. CNG působí méně negativně na olej a zároveň produkuje i méně CO2, takže je ekologičtější.

Na druhou stranu se v některých oblastech můžete potýkat s omezenějším výskytem čerpacích stanic. Díky zemnímu plynu budete mít v nádrži poměrně vysoký tlak a oproti variantě LPG klesne výkon pravděpodobně více.

Obě řešení začínají být však velice populární a v závislosti na jízdních předpokladech osloví bezpochyby spoustu majitelů automobilů.

posted by DavidK on Čvn 18

Dnešní automobily nejezdí pouze na benzín a naftu. Pokud pomineme několik vybraných elektromobilů, tak k celkem rozšířeným pohonným hmotám patří také LPG neboli plyn. Ten se sebou přináší celkem dost zajímavých výhod, ale i určité nevýhody.

Následující řádky vám prozradí, zda se jízda na plyn vyplatí či nikoliv.

Proč jezdit na plyn?

Důvodů může být samozřejmě hned několik. Tím nejzásadnějším by měly být nižší náklady na jízdu. S plynem budete schopni jezdit za polovinu nákladů oproti benzínu, a to především v závislosti na tom, jakým typem vozu a motorizací disponujete. U oblíbeného vozu Škoda Fabia 1,4 16V mohou rozdíly vypadat nějak následovně.

  • Benzín – cena na 1 km cca 2,15 Kč
  • Plyn – cena na 1 km cca 1,1 Kč

K nižší spotřebě lze určitě připočíst i větší dojezd, protože váš automobil bude rázem vybaven hned dvěma plnohodnotnými nádržemi. I když budete preferovat plyn kvůli nízké spotřebě paliva, přesto se nemusíte ochuzovat o požitek rozpohybovat svůj vůz za pomoci benzínu.

melkhagelslag / Pixabay

Má plyn nějaké nevýhody?

Jízda na LPG má bezpochyby řadu kladů, o kterých nelze vůbec pochybovat. Vědět byste měli ale také o několika dalších faktorech, jež vám mohou překrásnou vizi ekonomického provozu nemile překazit. Jestliže si necháte plyn do vozu instalovat, počítejte s větší vstupní investicí. Přidáním tohoto prvku, a hlavně plynové nádrže dojde k omezení zavazadlového prostoru. V závislosti na mnoha dalších faktorech může přijít i pokles výkonu automobilu. Vědět byste měli o tom, že vozy na plyn mají omezený vjezd do některých objektů, mezi něž patří rozhodně podzemní garáže.

Pakliže vám však nic z výše uvedeného nevadí a najedete ročně velké množství kilometrů, LPG se stane cestou, prostřednictvím níž budete moci ušetřit. O tom není žádných pochyb.

posted by DavidK on Čvn 4

O elektromobilech značky Tesla toho bylo napsáno už mnoho. My se v tomto článku nebudeme zabývat jen obecnými informacemi o této společnosti, ale zaměříme se na konkrétní a v podstatě ten nejoblíbenější model. Tím je Tesla Model S vyráběný od roku 2012 až doposud.

Vyberte si ten správný model

Elektrický automobil Tesla Model S se dělí ještě na několik dalších typů, které souvisí především s maximálním výkonem motoru, maximálním točivým momentem, zrychlením a v neposlední řadě s dojezdem.

Free-Photos / Pixabay

Jen si to představte sami. Pokud zvolíte tu správnou úpravu tohoto elektrického automobilu, můžete získat až 762 koní a zrychlení z 0 na 100 kilometrů v hodině zvládnete za pouhé 3,3 sekundy. A pokud k tomu přidáte ještě dojezd 430 až 510 kilometrů, určitě budete spokojeni.

Luxusní interiér, 17“ palcový dotykový displej, autopilot a použití těch nejmodernějších doplňků. Taková je Tesla Model S, se kterým můžete uhánět rychlostí přes 250 kilometrů za hodinu. Důraz kladený na maximální bezpečí. Nevýhodou je vyšší pořizovací cena.

Když si pořídíte tento specifický vůz, nejenom že přestanete tankovat benzín, ale zároveň získáte nepřehlédnutelný a reprezentativní vůz.

Zkrátka nadčasová sázka na jistotu.

posted by TomasL on Čvn 2

Čas od času se může postavit na zadní i jinak velmi spolehlivý vůz. Jednou z nejčastějších komplikací je, když auto odmítne nastartovat. Problém přitom nemusí nastat jen v zimě. Ačkoliv se vám to možná jeví jako velmi nepravděpodobné, autobaterie vás může zradit i v létě. Pokud ji máte delší dobu, pravděpodobně bude nepojízdnost vozu její vina. Co si však v takové chvíli počít? Zeptali jsme se kvalifikovaných odborníků z Auto Trio Praha.

První možností, jak se zachovat v případě, kdy auto odmítne nastartovat, je přivolání taxi či případně pokračování v cestě nejbližším autobusem. Anebo můžete zkusit štěstí a zastavit některého z projíždějících řidičů s cílem nastartovat automobil pomocí startovacích kabelů. Servis vozů Škoda však upozorňuje, že rozhodně není dobrý nápad snažit se roztlačit nepojízdné vozidlo jiným autem. V moderních automobilech je přítomen katalyzátor výfukových plynů, který by se tímto poškodil.

Autoservis Škoda dodává, že kromě katalyzátoru je v ohrožení také ozubený řemen, který může při roztahování přeskočit o pár zubů nebo se jinak poškodit.

Jak nastartovat auto pomocí kabelů?

Startování automobilu pomocí kabelů probíhá následujícím způsobem: první krokem je nastartování vozu, pomocí kterého se bude startovat automobil s vybitou baterií. Poté opatrně připojte červený kabel na kladný pól vybité baterie a druhou stranu kabelu na kladný pól nabité baterie. Černý kabel patří na záporný pól nabité baterie, ovšem druhý konec na dobře ukotvené místo (např. kovový díl bloku motoru), ale nikoliv na záporný pól vybité baterie!

Odborníci doporučují nechat kabely alespoň 5 až 10 minut propojené, čímž se vybitá baterie oživí a alespoň trochu dobije. V nabitém automobilu je zpočátku dobré lehce sešlápnout plynový pedál a o chvíli později vytočit motor na maximum – díky tomu bude napětí na baterii co nejvyšší.

Po uplynutí doporučené doby můžete nastartovat vybité auto a odpojit startovací kabely v opačném pořadí.


AUTO-MOTO      BYDLENÍ      CESTOVÁNÍ      FINANCE      HUDBA      MÓDA      POČÍTAČE A INTERNET      SLUŽBY a ŘEMESLA      SPORT      ZÁBAVA     

Publikování nebo další šíření obsahu webu AutOnline.cz je bez souhlasu redakce zakázáno.