Archive for the ‘Auto’ Category

posted by TomasL on Lis 1

Mezi řidiči se pro měření výkonu motoru používá spíše lidového označení „brzda“. Stále častěji se dostává do centra do pozornosti, neboť i ke zvýšení výkonu motoru využívá čím dál více řidičů.

Moderní automobily nabízí mnoho možností k vylepšení a tuningu. Vybrané jednotky je možné přehrát přes OBD konektor, tedy bez sebemenších technických zásahů a úprav. Výsledkem je tak motor výkonnější až o desítky procent a také nižší spotřeba paliva. Nejasnosti a nesrovnalosti mohou nastat, když se takto upravené vozidlo dostane do rukou majitele, který nemá o provedených úpravách nejmenší tušení. Takovou úpravu lze samozřejmě většinou poznat během jízdy, nicméně ověřit hodnotu aktuálního výkonu už možné není. V takovém případě na řadu přichází již zmíněná „brzda“, která dokáže poskytnout přesné údaje.

 

Měřit, nebo neměřit?

Otázka je jasná. Rovněž odpověď je zcela jednoznačná. Každý řidič by měl znát skutečný výkon svého vozidla. V případě jakýchkoliv pochybností ohledně výkonu motoru je na místě využití „brzdy“, tedy měření výkonu motoru. Neméně užitečné je možnost porovnat výkon před a po zvýšení díky názornému grafu.

Měření výkonu motoru spolehlivě a s přehledem

Mít „brzdu“, to je znak prestiže a serióznosti. Zpochybňování její důležitosti často pramení nejen z nevědomosti, ale ještě častěji z neochoty samozvaných profesionálů investovat do zařízení, které majitelům automobilů poskytne důležité informace. Měření výkonu motoru v Brně provádí například DynoMax.

Naopak je vhodné vyhnout se společnostem, které v rámci chiptuningu požadují za brzdu velký příplatek. V souvislosti s rozvojem tuningu se objevuje spousta neseriózních společností, proto je třeba pečlivě zvážit, komu majitel vozidla svěří do péče své vozidlo.

posted by TomasL on Říj 31

Chystáte se na obměnu vozového parku a vyhlédli jste si několik zajímavých kousků v místním autobazaru? Než se pro vysněný automobil vydáte, začtěte se do tohoto článku. Bouraných automobilů je jako máku a prodejci se často snaží danou skutečnost zamlčet. A my vám prozradíme, jak bezpečně bourané vozidlo poznáte.

1. svary

Prvním krokem je kontrola všech svarů. Původní poznáte na první pohled – jsou přesné a mají perfektní rozestup. Pokud narazíte na vychýlené, zcela chybějící či bez překrytí barvou, znamená to, že byl díl vyměněn. Zaměřte se především na podběhy kol, těsnění dveří a kufr za výplněmi. S kontrolou si dejte na čas – každý solidní autobazar vás nechá auto důkladně prověřit.

2. tmel

Jak poznáte vytmelené dveře? Snadno – podle hmatu. Pozornost upřete také na těsnící tmely. Neoriginální mají jinou barvu a strukturu než původní materiály.

3. datum výroby

V různých částech vozidla (na sklech oken, na bezpečnostních pásech, na překladu za chladičem atd.) najdete hologramy s daty výroby. Je-li automobil v původním stavu, pak se data shodují. V případě, že se údaje liší, pak je velmi pravděpodobné, že auto havarovalo.

4. lemy

Automobily se vyrábí tak, aby plechy nepřečnívaly a lemy seděly. Po bouračce se však nikdy nepodaří díly přesně zapasovat.

5. vystřelený airbag

Jednou z indicií, díky které zjistíte pravdu o historii vyhlédnutého vozidla, je špatně padnoucí kryt na volantu. Když dojde k vystřelení airbagu, v podstatě kryt nelze vrátit do původní polohy, aniž by to nebylo poznat. Někteří prodejci se uchylují k překrytí pomocí neoriginálního dílu. Ten ale bezpečně poznáte, protože na něm nenajdete identifikační prvky, jako jsou logo automobilky, označení SRS a Airbag.

Všimněte si také kontrolky airbagu na přístrojové desce. Když klíčkem otočíte do první polohy, kontrolky by měly postupně zhasnout. V případě, že kontrolka airbagu zhasne zároveň s jinou, je to znamení, že byla přepojena. Téměř jistě jde o nefunkční airbag.

A jak minimalizovat riziko, že se setkáte s bouraným vozem? Navštivte renomovaný autobazar Praha, který si zakládá na férovém jednání.

posted by TomasL on Čvn 20

Volkswagen je značka s dlouhou historií. Společnost byla založena ve 30. letech a dokázala vyrábět auta, která si mohl dovolit téměř každý občan. Říkalo se jí lidový vůz pro široké vrstvy, ale přitom si vždy dokázala uchovat svoji originalitu a neobyčejnost.

Ještě více než dříve to platí i dnes. Když se podíváme na nabídku jednotlivých modelů, u každého můžeme objevit unikátní kombinaci německé spolehlivosti, užitkovosti, přijatelné ceny a originálního designu.

Tyto prvky v sobě snoubí i Volkswagen Multivan. Vůz velikostí dodávky vyniká kufrem s 6,7 metry čtverečními a celkovou prostorností, která se dá ještě znásobit sedadly s točivostí 360 stupňů. Komfort pak zaručují ergonomická křesla s opěrátky s elektrickým ovládáním, jako doplněk lze v autě sestavit konferenční stolek. Design Multivanu připomíná větší a prostornější limuzínu a to jak zvenčí, tak zevnitř.

Další z řady, VW Crafter, je prakticky dokonalý užitkový vůz. Možná právě proto obdržel cenu International Van of the Year (dodávka roku) 2017. Pohodlí řidiče ve vozu zaručuje ergonomické sedadlo s odpružením společně s důmyslně navrženým přístupem do nákladového prostoru, jehož výška je až 2,2 metry a objem až 18,4 m3. Mezi podběhy kol má šířku 1380 mm a délku nákladového prostoru má téměř 5 metrů, čímž překonává konkurenci. Díky několika úchytným lištám lze do nákladního prostoru naskládat všemožné vybavení, ať už se jedná o pojízdné díly, různé servisy, či celé regály s vybavením.

Podobnými vlastnostmi disponuje také Volkswagen Transporter s nákladním prostorem o objemu až 9,3 m. Jeho obložení je naopak z tvrzených dřevovláknitých desek a kovové úchytné lišty jsou integrovány v úplném obložení boků. Na podlaze je instalována pryžová podlahová krytina a její součástí je i osvětlení schůdků.

Volkswagen California je model jiné dimenze, někdy se mu přezdívá Hotel California pro svojí komfortnost. Tento Volkswagen se hodí především na cesty. Posuvná zadní sedadla výrazně zvětšují prostor kufru, který se může během pár vteřin proměnit v pohodlný obývací pokoj. Disponuje plně funkční kuchyňskou linkou se sporákem i chladničkou a v noci lze vůz díky výsuvné střeše proměnit na ložnici s až čtyřmi lůžky na spaní.  V kombinaci s osmdesátilitrovou palivovou nádrží poskytuje skutečné pohodlí pojízdného hotelu. Navíc nevypadá jako tuctový karavan, nýbrž připomíná elegantní modelové auto pro gentlemany.

Autorizovaný servis Volkswagen opraví všechny vozy značky VW za použití osvědčených originálních dílů. Automobilka „lidových vozů“ si tak i dnes udržuje svojí pověstnou flexibilitu.

posted by TomasL on Kvě 26

Sport utility vehlicle, česky sportovní užitkové vozidlo a ve zkratce SUV. Velká a silná auta jsou odjakživa populární v zámoří a v posledních letech k nim přilnulo spoustu Čechů. Zájem je dokonce tak velký, že největší prodejce ojetých vozů AAA Auto v roce 2015 otevřelo Centrum SUV & terénních vozů, kde nabízí stovky automobilů z daných segmentů.

Zda je koupě staršího SUV dobrou volbou, či nikoliv, necháme na vašem uvážení. V nabídce autobazarů však stoprocentně nenajdete novou škodu Kodiaq, která se ještě na silnicích pořádně neohřála. Proč se do velké škodovky zamilujete na první pohled i vy?

Škoda to nemá jednoduché, ale současná generace automobilů i přesto budí rozruch. Nová Škoda Fabia patří k nejhezčím vozům ve své třídě, legendární Octavie se posunula zase o kus dál a Superb je ještě reprezentativnější než v minulosti. Co však v nabídce mladoboleslavské automobilky donedávna chybělo, bylo velké SUV. Jistě, Škoda Yeti je kvalitní auto, ale svými rozměry má do Kodiaqu daleko.

Nová Škoda Kodiaq budila rozruch již v době, kdy se o ní téměř nic nevědělo. Nyní se na ni čeká až půl roku. Za sebevědomým designem se skrývá všestranný automobil, kterému nejsou cizí houževnatost, odhodlanost, dynamika a elegance. Neztratí se ve městě, na dálnici ani v terénu a vy se budete během jízdy skvěle bavit.

Škodovácký medvěd je nabitý moderními technologiemi. Nabízí široké možnosti ovládání, zábavy a hudby. Nové infotainment systémy jsou na stylovém dotykovém displeji v glass designu doslova na dosah ruky. A dostatečně výkonné pohonné jednotky garantují svižné svezení, aniž by vám spotřeba udělala vítr v peněžence.

Chcete se dozvědět více? Další informace a Škoda Kodiaq ceník najdete na stránkách autorizovaných prodejců. Třeba na www.auto-poly.cz.

posted by DavidK on Kvě 15

Půjčování automobilů je velice oblíbené a populární. Možná i proto existuje na našem trhu a především na území hlavního města Prahy spousta společností zabývajících se touto činností. Obvykle jde o shodný model provozování této živnosti.

Teprve až autopůjčovna Praha s originálním názvem AutoOdStrejdy přišla s trochu jiným a netradičním konceptem fungováním. Ten prezentuje mnohé nejenom pro ty, kdo shání vůz na libovolně dlouhou dobu, ale také pro ty, kdo se chtějí sami stát součástí procesu půjčování vozů.

Půjčujte si vozy od lidí

Uvedená autopůjčovna Praha disponuje širokou nabídkou automobilů, které pochází od lidí. Ano tento subjekt přináší svým zákazníkům pestrý výběr a občanům s nepříliš často využívaným vozem zase možnost vydělat si peníze za pronájem.

Dochází tak k prolínání obou častí tohoto trhu. V tom je autopůjčovna Praha skutečně jedinečná. Z desítek prezentovaných vozidel si dokáže vybrat naprosto každý, ať už půjde o malé městské vozidlo, velký rodinný vůz nebo sportovní automobil.

AutoOdStrejdy, to jsou nejnižší ceny na trhu pro zájemce o půjčení vozu a zároveň velice slibná odměna pro ty, kdo auto poskytnou. Vedle toho se setkáte i s mnoha dalšími klady:

  • osobitý a vstřícný přístup k zákazníkovi,
  • transparentní obchodní podmínky,
  • možnost rozhodnout o tom, komu svůj automobil půjčujete.

Výhodná půjčovna dodávek Praha

Společnost AutoOdStrejdy, to však nejsou jen běžné osobní automobily. Předkládána je vám také pestrá půjčovna dodávek Praha. Díky ní si vyberete dopravní prostředky, s nimiž můžete převážet objemnější náklady. To může být jednorázově nebo opakovaně a dlouhodobě.

Autopůjčovna Praha, to je profesionální servis, individuální přístup a zároveň patřičná bezpečnost vašeho automobilu. Spojte dobré s užitečným a přejděte na zcela novodobý princip půjčování vozů, který si oblíbíte, ať už jste na jakékoliv straně tohoto obchodního modelu.

posted by DavidK on Kvě 11

Velká spousta lidí dává přednost pořízení ojetého vozu před vozem novým, a to především kvůli nižší nákupní ceně. Jenže tato výhoda je obvykle spojena s jedním velkým rizikem. A tím je skutečný stav daného dopravního prostředků. To se umocňuje ještě více u dovážených ojetin, u kterých je zjištění jejich historie, reálného technického stavu a kilometrového nájezdu ještě komplikovanější.

Zvyšující se počet ojetin se stočenými tachometry

Jestliže i vy dáváte přednost zahraničním automobilovým serverům a následnému dovozu, možná byste měli znát několik důležitých statistických údajů.

  • Průměrné stočení tachometru je o 82 000 km
  • Největší stočení bylo až 192 000 km
  • Např. automobily z Dánska jsou až v 60 % stočeny

To nejsou žádné výmysly, nýbrž holá fakta, která pochází ze statistik společnosti Cebia. Ta mimo jiné uvádí, že velká spousta ojetých vozů ze zahraničí má upravenou nejenom vlastní historii, ale také původ, a dokonce i některé technické prvky.

Proto pokud jste si mysleli, že výše uvedený fenomén je v současnosti výsadou pouze tuzemské inzerce mnohých bazarů a soukromých osob, tak jste značně na omylu. Dnes se velice jednoduše a rychle napálíte i při nákupu ojetin ze zahraničí, což může celkové náklady na vozidlo poměrně dost prodražit.

Das WeltAuto – certifikovaný program prodeje ojetých vozů

Chcete-li se vyhnout zmiňovanému scénáři, vsaďte při nákupu ojetin na prověřené importéry. Ty vám předkládají jasně doložitelné záruky týkající se původu, skutečného nájezdu kilometrů a dalších náležitostí podstatných při koupi ojetého vozu.

Jedním z takových je společnost Das WeltAuto. Vozidla prodávaná v rámci Das WeltAuto mají známou a doloženou servisní historii vč. kilometrového nájezdu, jasný původ a navíc jsou k nim poskytovány nadstandardní záruky a služby. U vozidel je vždy prověřen technický stav, servisní historie, možné právní vady a stav tachometru. Das WeltAuto disponuje hned několika desítkami prodejních  míst, v jejichž nabídce se nachází celkem více než 3 000 vozů. Důkladně prověřených ojetých vozů, na které můžete získat i řadu výhodných bonusů v oblasti financování a autorizovaného servisu.

posted by DavidK on Bře 6

O tom, že jsou vozidla rozdělována podle kategorií, ví jistě každý z nás nebo minimálně ti, jež vlastní řidičské oprávnění. Toto dělení se totiž řídí zákonem č. 56/2001 Sb. a předkládá tato označení.auto

  • L – vozidla s méně, než čtyřmi koly
  • M – vozidla, která mají čtyři kola a slouží pro přepravu osob
  • N – vozidla, která mají čtyři kola a neslouží pro přepravu osob
  • T – traktory a obdobná zařízení
  • S – pracovní stroje
  • O – vozidla přípojná
  • R – kategorie nazývaná, jako „ostatní“ – sem patří všechny vozidla, která nelze zařadit do výše uvedených sekcí

Kategorizování vozidel má samozřejmě své pokračování a jednotlivé podkategorie se následně odlišují minimálními odchylkami. Toto strukturování se týká především skupiny M, O a N, kde je hlavní odlišností váhový limit motorového vozidla. Dělení je pak označováno příslušným písmenem kategorie a číslicí, tedy M1, M2 a M2.

Obrázek převzat z webu www.freedigitalphotos.net (autor: luigi diamanti).

posted by TomasL on Bře 1

Silnice v zimě jsou postrach řidičů. A zvláště ty české, jejichž kvalita-nekvalita dělá problémy i v mnohem příznivějších ročních obdobích. Pokud se tedy k rozbitému povrchu vozovky přidá ještě sníh, ledovka, břečka nebo bláto, riziko možného karambolu výrazně stoupá.

Abyste neskončili v příkopu nebo v jiném autě, je na místě přizpůsobit takovým nevyzpytatelným podmínkám styl jízdy a vybavení vozu. Co všechno byste měli za volantem dělat či nedělat? To zjistíte díky následujícím 6 radám a tipům.

1. Kvalitní zimní pneumatiky jako základ

Gumy na zimu jsou nezpochybnitelnou samozřejmostí, bez které se neobejdete. Obutí ale musí zaručovat stabilitu, perfektní ovládání vozu i brzdný výkon. A to nabízí jedině kvalitní zimní pneu. Nevyrovnají se jim žádné čínské nebo bezejmenné výrobky ze supermarketů a podobných nespecializovaných prodejen, což dokládají zkušenosti motoristů i výsledky odborných testů. Nezapomeňte ani na to, že vzorek musí být hluboký alespoň 4 mm.

2. Před jízdou auto pečlivě očistěte

I když to možná zdržuje, raději vyjděte z domu dříve, abyste to stihli. Neočištěná skla s nánosem sněhu a ledu jsou nebezpečná. Vždy si obstarejte nejlepší možný výhled z auta, a to všemi směry. A pozor, odstraňujte nánosy i ze střechy. Jinak by vás při brždění mohla překvapit náhlá sněhová nadílka.

3. Předvídejte víc než kdy jindy

Bezpečná jízda začíná u předvídání a odhadování situace. A během špatných podmínek se vyplatí soustředit ještě intenzivněji. Nejde ale jen o chování ostatních řidičů, myslete i na přírodu a fyziku. Mějte na paměti, že:

  • mosty namrzají více,
  • možnost námrazy je mnohem vyšší v lesích a na dalších stinných místech,
  • na kopci vás mohou překvapit sněhové jazyky, i když jinde na silnici je sucho.

4. Od vozidla před sebou udržujte 2× větší odstup než obvykle

Na mokru, sněhu a ledu se prodlužuje brzdná dráha. Může jít až o desetkrát delší vzdálenost než na suché letní silnici. Tomuto faktu přizpůsobte jízdu. Získáte tak i větší prostor pro manévry v případě nouze.

5. Nezapomeňte na řetězy

Na nutnost použít sněhové řetězy vás upozorní příkazová dopravní značka nebo situace na vozovce. Nasaďte je nejen na základě pokynu, ale i když je silnice pokrytá souvislou vrstvou sněhu nebo se na ní nacházejí ledové koleje. Pomohou vám i na silném náledí. Patří na hnací nápravu a nesmí být příliš upnuté ani volné. Jaké jsou hlavní zásady pro jízdu?

  • Rozjezd by měl být pozvolný a plynulý.
  • Dodržujte max. rychlost 50 km/hod.
  • Zbytečně prudce nezrychlujte nebo nebrzděte.
  • Před kopcem včas zařaďte 1. nebo 2. stupeň a pak už neřaďte.
  • Z kopce jeďte (je-li to možné) u kraje silnice.

6. Lehká noha nejen na plynu, ale i na brzdě

Pracujte lehce s plynovým i brzdovým pedálem. Stejně tak zacházejte i s volantem, při náhlém zatočení a vybočení hrozí smyk. Když už cítíte, že vás auto přestává poslouchat, rozhodně nezačínejte rychle točit volantem a ostře brzdit. Raději sešlápněte spojku a pomalu povolte plyn. Poté natočte kola do směru, kam chcete jet.

posted by DavidK on Úno 27

Pokud se právě blíží zimní období, určitě byste neměli zapomínat na některé povinnosti, které se týkají přípravy auta na zimu. Podstoupit musíte několik důležitých procesů, jež vám zaručí bezpečnou jízdu na sněhu.zima

Základem je určitě výměna pneumatik. Letní pneu je třeba vyměnit za ty zimní, jež oplývají podstatně hrubším vzorkem a zajistí tak lepší styk automobilu s vozovkou. Následuje kontrola autobaterie, která je v zimním období určitě náchylnější na studené starty.

Opomíjet nesmíte ani na chladicí kapalinu, respektive její hustotu, která odolává vysokým ranním mrazům. Základem je tedy dolití všech nemrznoucích směsí. Prostřednictvím speciálního maziva ochráníte i jakékoliv gumové těsnění, které může v zimě přimrznout.

V neposlední řadě si do kufru nezapomeňte přibalit ani lopatku, škrabku a lano, jež se stanou vašimi pomocníky při jízdě na zasněžených silnicích.

Obrázek převzat z webu www.freedigitalphotos.net (autor: Evgeni Dinev).


AUTO-MOTO      BYDLENÍ      CESTOVÁNÍ      FINANCE      HUDBA      MÓDA      POČÍTAČE A INTERNET      SLUŽBY a ŘEMESLA      SPORT      ZÁBAVA     

Publikování nebo další šíření obsahu webu AutOnline.cz je bez souhlasu redakce zakázáno.