Archive for the ‘Moto’ Category

posted by DavidK on Čvc 30

Elektromotorky jsou stále oblíbenějším typem dopravního prostředku. Je to dáno hlavně tím, že jsou cenově dostupnější než kdykoliv předtím. Zároveň představují určitý druh prestiže, což lze říci o všech „přibližovadlech“ na elektřinu.

Jestliže nemáte představu o tom, v čem jsou elektromotorky lepší nežli klasické stroje na fosilní paliva, přinášíme vám výčet těch nejzásadnějších věcí.

Výhody elektromotorek

V první řadě je to určitě tichý provoz, jelikož elektromotory jsou oproti těm benzínovým naprosto tiché. Nulový hluk ocení bezpochyby každý řidič, ať už se vydá na kratší nebo delší vzdálenost. S použitím elektromotorů jde ruku v ruce také jednoduchá a lehká konstrukce. Ta se projevuje naopak v celkové hmotnosti. Díky tomu budete schopni docílit dostatečného výkonu.

Jednou z největších výhod elektromotorek je levný provoz. A to až několikanásobně oproti klasickému spalovacímu motoru. Elektromotor jednoduše nabijete z elektřiny za pomoci speciální nabíječky a tím cenu za jeden kilometr opravdu minimalizujete.

Vzhledem k tomu, jaký motorový agregát je používán, odpadá i náročný servis a nepříjemné znečištění. Bezúdržbový provoz ocení naprosto každý.

olafpictures / Pixabay

Jaké typy elektromotorek lze zakoupit?

Nejpoužívanějším typem elektromotorek jsou ty univerzální, se kterými se můžete vydat nejenom do terénu, ale také na silnici. V jejich prospěch hovoří dostatečný výkon, a patřičný dojezd v řádu 200 až 250 kilometrů. Výjimkou však nejsou ani další stroje.

  • Elektrické skútry
  • Silniční elektromotorky
  • Terénní elektromotorky

Jediné, na co si u tohoto typu dopravního prostředku dávejte pozor je maximální dojezd a blízkost elektrické nabíjecí stanice. Vzhledem k tomu, že tyto stroje nejsou tak rozšířené jako ty benzínové, najde se stále hodně lokalit, kde to budete mít k nabíječce poměrně daleko.

posted by DavidK on Kvě 21

Motocykly jsou velkou vášní nejenom mužského, ale také ženského pohlaví. Pokud se chcete zařadit mezi spokojené motorkáře, určitě se vám hodí stručný popis dostupných kategorií motocyklů. Ty se dělí především podle své stavby, vzhledu a stylu jízdy.

Sportovní motocykly

Jestliže vsadíte na čistokrevný supersport, pak počítejte se sportovním posedem a plně kapotovaným motocyklem, který cílí na celkovou aero dynamičnost. Na plně kapotovaném motocyklu se však dá jezdit i pohodlně, a to v případě, že sáhnete po cestovním motocyklu. Odnoží sportovních motorek jsou pak naháči bez postranních kapot.

Do terénu i na dálky

Pokud jste příznivci bláta a nejrůznějších radovánek v přírodě, volte motocykly typu cross nebo endura. Pro dálkové trasy s terénní vložkou jsou naopak vhodná cestovní endura, s nimiž můžete pokořit nevídané cíle.

Rothart / Pixabay

Láska do chromu

Poslední kategorii motorkářů pak tvoří ti, kdo si při jízdě užívají náležité pohody a lesku chromovaných částí svých strojů. Nyní hovoříme o kategorii chopper a cruiser, s nimiž sice nedosahujete velkých rychlostí, ale o to více si užijete příjemného větru ve vlasech, navíc za zvuku bublavého dvouválce.

Tak neváhejte a vybírejte motocykl svých snů.

posted by TomasL on Úno 12

Pokud se řekne Harley Davidson, i ten, který není zrovna motocyklovým fanouškem, ví, že se jedná o legendární značku celosvětově proslulých motocyklů. A nutno říci, že jejich historie je skutečně obdivuhodná, jelikož první motocykl byl vyroben již v roce 1903, a od této doby společnost zásobovala světový trh stále, a to až do současné doby.  A vzhledem k úspěchu je až s podivem, že u samotného zrodu firmy stál pouze William Harley, kterému bylo 21 let, a Arthur DDavidson, kterému bylo ještě o jeden rok méně.

Dokonalý zvuk díky jedinečnému motoru

A hned 4 roky po prvním motocyklu spatřil světlo světa unikát, který Harley Davidson vytvořil. Jednalo se o motor s označením V-Twin, který obsahoval dva válce, které byly umístěny do písmene „V“. Kromě toho, že to znamenalo doslova revoluci, to znamenalo také neobyčejný zvuk, který tak začal všechny tyto motocykly jasně charakterizovat, a to díky nesymetrickému střídání válců.

Autor: Cjp24

Autor: Cjp24

Značka přečkala i hospodářskou krizi

Velký zásah do samotné výroby však byla hospodářská krize, které se dotkla i dalšího známého výrobce, a to Indian. Oproti němu se však Harley Davidson udržel, což znamenalo to, že se staly motocykly zárukou skutečné kvality, jedinečnosti, a také oblíbenosti. Staly se tak životním stylem mnoha lidí, a často také přinášely jedno velké negativum, a to takové, že si je oblíbily různé motorkářské gangy, které měly velký podíl na kriminalitě.

V roce 1912 byl první motocykl prodán mimo USA

Od založení značky se motocykly prodávaly výhradně na půdě USA, ale v roce 1912 nastal první zlom, a první kusy si našli cestu i na Japonský trh. To samozřejmě znamenalo velký rozmach, a již o 8 let později měla značka Harley Davidson zastoupení ve více než 67 zemích světa, což znamenalo jasnou věc, a to že se stala nejvýznamnějším výrobcem motocyklů na světě.

O 8 let později bylo už tolik motocyklů i u nás, že vznikl první Harley Club Praha. Ten se aktuálně pyšní tím, že je nejstarším klubem vyznavačů těchto strojů na světě. Samozřejmě postupně vznikaly další a další kluby, a spolu s tím i oblíbené srazy.

Autor: KALX999

Autor: KALX999

Velká výroba během války

Zajímavé období nastalo pro Harley Davidson v roce 1945, jelikož transformoval výrobu, a začal se věnovat výrobě motorek pro vojenské použití. Těch vzniklo více než 90 000 kusů. O 15 let později se značka zaměřila také na jiný segment zákazníků, a vyrobila tak první skútr, který nesl označení Topper. Zlom nastal o 9 let později, a to v roce 1969, kdy byl Harley Davidson prodán, a to firmě American Machine and Foundry Company. To znamenalo především změnu majitelů, ale také přesun z Milwaukee do Pensylvánie.

Výroba a nové modely však stále pokračovaly, a to až do roku 2003, kdy mohla značka oslavit 100 let. Za tu dobu prodala více než 290 000 motocyklů. Rozhodně to však neznamenalo její konec, jelikož na řadě motosalonů oslňuje stále.

posted by TomasL on Říj 2

Auta milujeme a nedáme na ně dopustit, ale někdy nás trochu štve, když musíme trčet v zácpě. Je to i váš případ? Pak vás možná napadlo, že si pořídíte skútr nebo elektrokolo. Že ne? Oba zmíněné jednostopé dopravní prostředky se v posledních letech objevují na cestách v mnohem hojnějším počtu než kdysi. Už dávno nejde o alternativy, na které nedají dopustit jen nadšenci. Prozradíme vám, proč si je zamilujete i vy.

Městem s větrem o závod

Co z toho, že máte auto se stovkami koní pod kapotou, když se přes město ploužíte jako šnek? Skútry a elektrokola nabízí svižné svezení městskou džunglí, a to vše jen za pár korun. Pořizovací ceny obojího váš rozpočet neohrozí – a kdyby přeci jen, můžete si skútr či elektrokolo pořídit i na splátky bez navýšení. Stačí se poohlédnout u některého z prodejců značky Kentoya, která je na českém trhu 22 let.

Elektrokolo Kentoya RSEB-511 center drive
Elektrokolo Kentoya RSEB-511 center drive

Proč elektrické kolo?

Elektro kolo je ekonomičtější a ekologičtější. Nabití akumulátoru (můžete připojit kdekoliv do běžné el. sítě) trvá pár hodin a dojezd se pohybuje kolem 50 – 100 km. Maximální rychlost, po kterou vám bude asistovat elektromotor, je 25 km/hod, ale vlastními silami kolo rozpohybujete třeba na dvojnásobek. Velkou výhodou elektrokola je jeho kompaktní charakter – zaparkujete ho kdekoliv a obejdete se bez garáže, protože vám může stát na chodbě či na balkoně.

Proč skútr?

Skůtr je svižnější a při jízdě nepotřebuje jakoukoliv asistenci. K řízení si vystačíte s řidičským průkazem pro skupinu B. K mání jsou sportovní, off-road, cestovní či stylové retro modely – stačí si vybrat takový, který odpovídá vašim požadavkům.

Skútr Kentoya MOTO DARKNESS 125 4T
Skútr Kentoya MOTO DARKNESS 125 4T

Co se týče zmíněné značky Kentoya, pod její hlavičkou najdete jak skútry, tak elektrokola. Značka má v České republice největší síť smluvních prodejců a hustou servisní síť. Preferujete-li kvalitu za dostupnou cenu, přijdete si na své. Aktuální nabídku najdete na www.kentoya.cz.

posted by PetraL on Bře 31

Jestlipak víte, kdy v Česku začalo být systematicky zaváděno dopravní značení? První značky začaly lemovat české silnice v období první a druhé republiky. Výstražné značení bylo zavedeno od 1. listopadu 1935. O tři roky později byly zavedeny dopravní značky a signály s množstvím významů a v roce 1939 se změnila barevnost značení do takové podoby, jak jej známe dnes. V průběhu dalších let přibývaly nové značky a některé prošly určitými změnami. Současnou podobu definuje zákon č. 361/2000 Sb. o pravidlech provozu na pozemních komunikacích.

Umístění dopravního značení spadá do kompetencí příslušných správních orgánů a o účelové komunikace se starají vlastníci. Vodorovné i svislé dopravní značení vždy musí odpovídat stanovené podobě a technickým požadavkům, které jsou uvedeny v technických předpisech.

autonline.cz_azznacky_cz_01

Současná podoba dopravního značení v ČR vychází z evropských úmluv, ale ty ponechávají zemím určitou volnost. To znamená, že se značky v jednotlivých evropských zemích mohou mírně lišit.

  • příkazové značky jsou kruhové a mají bílé symboly na modrém podkladě
  • informativní značky bývají pravoúhlé
  • zákazové značky jsou kruhové s černými symboly na bílém podkladě
  • značky upravující přednost mají specifický tvar

Technické podmínky a některé technické požadavky jsou zakotveny v normě ČSN EN 12899. Tato norma současně odkazuje na technické podmínky a vzorové listy schvalované bez přímých úprav ze strany ministerstva dopravy. Tyto podmínky definují typizované rozměry a mimo jiné i to, zda značky musí disponovat vlastním osvětlením nebo reflexními prvky.

autonline.cz_azznacky_cz_02

Článek jsme připravili ve spolupráci s odborníky z firmy AZnacky.cz, která nabízí prodej a pronájem dopravního značení. Firma se zabývá také realizací vodorovného značení a projekty DIO.

posted by TomasL on Úno 10

skůtr

obrázek převzat z webu www.freedigitalphotos.net (autor: sippakorn)

Výběr skútru je vždy docela oříškem. Je potřeba se zamyslet nad celou řadou parametrů a možností. Často ale u této kategorie všechny parametry splývají, jelikož není příliš velký rozdíl mezi hlavními značkami a tak často rozhoduje i design a provedení materiálů. Určitě je vhodné soustředit se při nákupu nového skútru do 125 ccm na detaily a na pocit z jízdy. Před nákupem skútru se určitě svezte na daném stroji. Je to ta nejdůležitější část, kdy sami ucítíte, jestli vám daný skútr sedí, či nikoliv. Ne každý chce měkkou sedačku, jiný potřebuje větší rozteč řidítek, dalšímu vadí velikost budíků a podobně. Vždy si skútr otestujte na svojí osobě. Technické parametry jsou samozřejmě důležité, ale v konečném důsledku nehrají takovou roli jako to, jestli se na daném skútru cítíte dobře a také bezpečně. Bezpečnost je totiž dalším faktorem, který se často podceňuje a zůstává v pozadí. Zeptejte se na testy daného skútru a porovnejte si je navzájem. Možná vás překvapí právě váš vyhlédnutý stroj, že je nejen krásný, ale i bezpečný.

posted by DavidK on Čvc 20

Jste-li milovníkem dvoukolých motorových vozidel, jistě máte na výběr. Pořídit si totiž můžete motocykly nejenom rozdílných značek a kubatur, ale také celkového zaměření a stylu. Mnozí budou znát především kategorii chopper a cruiser. Spousta naleštěného chromu, dlouhé třásně, vysoká řídítka a burácející dvouválec.motorka

Opakem toho jsou silniční, respektive sportovní motocykly. V jejich případě již počítejte s agresivnějším posedem, který nemusí být pro každého zárukou maximálního pohodlí. Lákali vás spíše bahno a přírodní, šotolinové a prašné cesty, je jednoznačnou volbou cross nebo enduro styl. Určitou odnoží naposled zmiňované kategorie motocyklů jsou ještě cestovní endura, která skloubí silniční stroje s pohodlím a předpoklady pro jízdu na zhoršených komunikacích.

Ať už vsadíte na ten či onen styl, vždy myslete také na kvalitní oblečení a předvídavost v silničním provozu.

Obrázek převzat z webu www.freedigitalphotos.net (autor: Dundee Photographics).

posted by DavidK on Čvn 24

Nákup libovolného motocyklu je obdobný, jako pořizování jiného dopravního prostředku. I zde musíte kontrolovat několik zásadních a specifických částí stroje, abyste měli jistotu, že pořizujete opravdu kvalitní motorku.koupe motorky

V první řadě jsou to jistě papíry, respektive údaje uvedené ve velkém technickém průkazu a na samotném motocyklu. Dále je třeba se zaměřit na vůli řízení, stav předních tlumičů, ale také kontrolu oleje, vzduchového filtru nebo další důležité náplně. O stavu najetých kilometrů mnohé prozradí především opotřebení řadicí páky, brzdy a jiné prvky.

Před finální koupí proveďte i fyzické vyzkoušení stroje, to znamená, poslechněte si chod motoru a vyrazte na krátkou projížďku, během níž můžete otestovat všechny výše zmíněné oblasti. Nerozumíte-li této sféře motocyklového světa natolik, přizvěte si k nákupu nějakou pověřenou a zkušenou osobu, která vše provede za vás.

Obrázek převzat z webu www.freedigitalphotos.net (autor: dan).

posted by TomasL on Dub 22

Vlastníte automobil libovolné značky a zdvihového objemu? Pak nezapomínejte ani na potřebné pojištění tohoto vozidla, bez kterého v podstatě nemůžete vyjet do běžného silničního provozu. Pakliže z tohoto pohledu prahnete po zajímavých a neodolatelných cenách, využijte online povinné ručení, které vám předkládá internetový specialista na tento segment, jímž je portál klikpojisteni.cz.

klikpojisteni

Za pomoci přínosné online kalkulačky vám totiž může být navržena pojistka, šitá přímo na míru. Řešení, které pokryje všechny případné obtíže vzniklé na běžných komunikacích a zároveň se bude pyšnit velice nízkou cenou. Tyto předpoklady splňuje například povinné ručení Slavia, v rámci něhož může být vaše úspora opravdu markantní.

Začněte šetřit i v této sféře a přitom se neokrádejte o profesionální a potřebné služby. Volte pojištění automobilu, které vás ochrání při jakékoliv dopravní nehodě.


AUTO-MOTO      BYDLENÍ      CESTOVÁNÍ      FINANCE      HUDBA      MÓDA      POČÍTAČE A INTERNET      SLUŽBY a ŘEMESLA      SPORT      ZÁBAVA     

Publikování nebo další šíření obsahu webu AutOnline.cz je bez souhlasu redakce zakázáno.