posted by David K. on Čvc 31
Najít kvalitní autoservis není obvykle jednoduché. Pokud hledáte spolehlivé místo pro údržbu a opravu vašeho auta, pak máme pro vás tip na firmu PneuMráček, která nabízí komplexní servisní služby, moderní diagnostické vybavení a zkušený tým odborníků. PneuMráček je špičkový pneuservis a autoservis v Praze 8, který se může pyšnit dlouholetou tradicí a kvalitními službami.
Široká škála servisních služeb
V pneuservisu Praha 8 poskytují nejen klasické pneuservisní služby, jako je výměna pneumatik, vulkanizace a oprava ALU disků, ale také celou řadu dalších auto-servisních činností. Mezi ně patří například diagnostika s nejmodernějším zařízením Bosch, výměna olejů a filtrů, výměna brzdového obložení či opravy autoskel. Pro majitele vozidel je k dispozici také příprava na STK, která zahrnuje důkladnou kontrolu stavu vozidla a opravu případných nedostatků, aby vozidlo bez problémů prošlo technickou kontrolou. Pneuservis Praha 8 se tak postará téměř o cokoliv.
Kvalitní péče o vaše vozidlo
Pneuservis Praha 8 si zakládá na prvotřídní kvalitě poskytovaných služeb a špičkovém vybavení. S více než 30 lety zkušeností na trhu se může pochlubit nejen odbornými znalostmi, ale také osobním přístupem ke každému zákazníkovi. Výměna motorového oleje na počkání, kterou provádějí s využitím kvalitních olejů značek CASTROL a MOBIL, je jen jedním z příkladů rychlé a spolehlivé péče, kterou svým zákazníkům nabízejí. Kromě toho si během čekání na servisní úkony můžete vychutnat dobrou kávu a využít Wi-Fi připojení.
Opravy autoskel a příprava na STK
Jedním z významných aspektů služeb Pneuservisu Praha 8 je také oprava autoskel. Místo nákladné výměny autoskla se snaží o jeho opravu, pokud je to možné, což šetří čas i peníze zákazníků. Používají osvědčené metody od firmy PS Service Systeme GmbH, které zaručují špičkovou kvalitu opravy a uznávání pojišťovnami. Další důležitou službou je již zmíněná příprava vozidel na STK. Pneuservis Praha 8 provede kompletní prohlídku vašeho vozu, identifikuje a opraví všechny potenciální problémy tak, aby vaše vozidlo bez problémů prošlo státní technickou kontrolou.
Pokud tedy hledáte spolehlivý pneuservis a autoservis v Praze 8, pak PneuMráček je ideální volbou. Neváhejte a objednejte si termín na telefonním čísle 283 840 053 nebo navštivte jejich webové stránky.
posted by David K. on Dub 22
Zima je období, které je pro mnohé z nás velice příjemné. Především pro milovníky lyžování a jiných sněhových aktivit. Na druhou stranu není úplně ideální pro automobily, což platí u naftových motorů dvojnásob. Když je krutá zima, auto delší dobu stojí a vy chcete nastartovat, můžete se setkat s nejedním problémem. Studené kapaliny, vybitá baterie, i to jsou neduhy, které se promítají do ničím narušovaného startování.
Co byste měli dělat při startování v zimě?
Vše začíná už v prvopočátcích. Auto byste měli na zimu důkladně připravit, a to minimálně dolitím potřebných kapalin a dobitím akumulátoru. Když máte možnost, snažte se parkovat vůz tam, kde není baterie vystavena velkému mrazu. Při startování nebuďte zbrklí. Nejprve otočte klíčkem a nechte techniku pracovat za vás. Ať už jde o zahřátí spalovací komory u naftových motorů nebo natažení paliva do palivového systému. Teprve poté proveďte startování.
Vždy startujte s vyšlápnutou spojkou a nenechte příliš dlouho trávit startér. To znamená, pokud vůz nenastartuje do pár vteřin, zanechte startování a zkuste se vydat jinou cestou. Je to například speciální sprej pro rychlý start nebo budete nuceni vytáhnout startovací kabely a požádat o pomoc majitele jiného vozu. Kabely by se měly stát určitě nedílnou součástí vaší zimní výbavy vozu.
Buďte k vozu ohleduplní
Zima je náročná nejenom na samotné startování automobilu, ale vůbec na jeho provoz. Především ti, kdo jezdí pouze občas by měly tankovat kvalitnější palivo a nenechávat v nádrži zbytky z léta. To platí hlavně u nafty. Co se týče jízdních vlastností, jezděte opatrně. I když jsou moderní vozy vybaveny spoustou elektronických systémů, některým situacím jednoduše nedokáží předejít, maximálně je zmírní. Typickým příkladem je jízda po zledovatělé vozovce apod. Zima je zkrátka o obezřetnosti, jak z pohledu startování, tak jízdy.
posted by David K. on Dub 19
Patříte ke šťastným majitelům automobilů značky Škoda, ať už Scala, Karoq nebo jiným? Potom si jistě s nadšením pořídíte nějaké nové doplňky, s nimiž například vylepšíte interiér svého vozu. Pokud jde o autodoplňky Škoda Karoq, jasnou sázkou na jistotu jsou autokoberce. Praktický prvek, s pomocí něhož zabráníte ušpinění podlahy svého automobilu.
Autokoberce, autopotahy a jiné
Autokoberce jsou často opomíjenou výbavou vozů. Přitom mají praktický i estetický přínos. V případě zmiňovaných autokoberců můžete volit mezi textilními i gumovými variantami. Vždy se zaměřte na autokoberce, které padnou přímo pro konkrétní model vašeho vozu. To znamená, třeba na autodoplňky Škoda Scala příslušného roku. Jedině tak docílíte maximální přesnosti tohoto dílu. Existují samozřejmě ale i univerzální autokoberce do automobilu.
K dalším praktickým doplňkům se řadí kupříkladu autopotahy. I s nimi ochráníte interiér svého vozu v maximální možné míře, díky čemuž nebude tak výrazně ztrácet na hodnotě a vy budete mít auto stále, jako nové. V rámci autodoplňků lze zmínit ještě cestovní ramínka, polštářky, kryty kol, potahy na volant, bezpečnostní prvky a mnohé jiné. Meze se v tomto směru rozhodně nekladou.
Nakupujte autodoplňky na správném místě
Ať už se rozhodnete pro jakékoliv autodoplňky týkající se konkrétního vozu značky Škoda a jiných, dbejte na prověřenou kvalitu produktů. Tu vám poskytne internetový obchod VOPI, jehož produktovou nabídku můžete nalézt na portálu https://www.vopi.cz/autodoplnky-skoda/. Pokud jde o vozy Škoda, jsou pokryty všechny dostupné a oblíbené modely, včetně těch starších. Nakupovat tak můžete sortiment týkající se daného vozu.
Udržujte svůj automobil v naprosté čistotě a přispějte prostřednictvím vybraných autodoplňků k jeho ochraně a vašemu pohodlí. Nyní je to opravdu snadné.
posted by David K. on Dub 8
Téměř každý z nás vlastní automobil. Někteří jich mají v rodině dokonce více. Jeden dává přednost benzínovému motoru, ten další zase tomu naftovému. Každý má to své, což se mimochodem odvíjí také od toho, jaký máte nájezd kilometrů za rok, a především jak dlouhé trasy s vozem absolvujete. Na kratší pojížďky je jako stvořený benzínový motor, na delší trasy je z pohledu provozního ideální benzínový motor. Tohle je asi každému jasné. Otázkou však zůstává, jestli víte, jaké jsou optimální otáčky obou motorů.
Optimální otáčky benzínového motoru
Nejprve se pojďme věnovat benzínovému motoru. Je sice pravdou, že každý model vozu disponuje odlišným motorem s rozdílným průběhem, vycházejme však z nějakých obecných definic. Právě díky nim můžeme tvrdit, že optimální otáčky pro benzínový motor se pohybují v rozmezí 2 000 až 3 000 otáček za minutu. V tomto pásmu má motor dostatek výkon a přijatelnou spotřebu.
Podtáčení motoru vede k tomu, že se bude dusit. Naopak, pokud chcete z benzínového motoru dostat ten největší výkon, měli byste ho vytočit k 5 000, u mnohých aut až k 6 500 otáček za minutu. Pak získáte maximální výkon na úkon vyšší spotřeby paliva.
Optimální otáčky naftového motoru
Každý asi slyšel benzínový a naftový motor vedle sebe. Nelze si nepovšimnout, že diesel je daleko klidnější a přede si v nižších otáčkách. Ty optimální jsou u naftového motoru v rozmezí 1 500 až 2 000 otáček za minutu. Při podtáčení dieselu se setkáte s citelným cukáním motoru. Naopak pro získání maximálního motoru nemusíte ten naftový vytáčet tak hodně, jako ten benzínový. A to díky turbodmychadlu. Otáčky jsou položeny podstatně níže. Optimální rozsah otáček samozřejmě souvisí i s nejlepší spotřebou.
Tyto informace jsou obecného charakteru, ale možná se vám hodí při volbě nového vozu a rozhodování, zda dát přednost benzínovému nebo naftovému motoru.
posted by David K. on Bře 25
Nakupování zboží na internetu v dnešní době nezná mezí, o tom není žádných pochyb. Tímto způsobem můžete pořídit v podstatě cokoliv. Málokdo však tuší, že stejným způsobem lze koupit také automobil. Ano, zjednodušeně řečeno si vyberete vůz, hodíte ho do košíku, zaplatíte a čekáte až vám bude dovezen.
Nákup nového vozu
U nákupu nových automobilů je to celkem jasné. Snad každá automobilka má na svých internetových stránkách konfigurátor, prostřednictvím něhož si navrhnete vůz odpovídající vašim požadavkům. Jedná se primárně o motorizaci, barevné provedení a výbavu. Pak provedete objednávku, podepíšete smlouvu, vyřídíte finanční záležitosti a čekáte až se nový vůz vyrobí. Jenže, něco podobného v dnešní době funguje také u ojetých aut.
Nákup ojetého vozu na internetu
V současnosti fungují i propracované online služby spjaté s nákupem ojetého vozu na internetu. A ten dokonce nemusí být ani na území České republiky. Zkrátka nahlédnete do produktové nabídky takového dodavatele a vyberte si konkrétní automobil. K dispozici je pochopitelně pestrý popis, technické parametry a spousta fotografií. V podstatě stejně, jako byste kupovali cokoliv jiného v online světě.
Profesionální služby jsou však spjaty s důkladným prověřením vozu zkušeným technikem. Díky tomu se jedná o nákup bez rizika. Na takové vozidlo máte několikaměsíční záruku a bude vám dovezeno až k vám domů. Zkušení hráči na trhu dokonce nabízí možnost čtrnáctidenního vrácení vozu, stejně jako je tomu i u nákupu jiného sortimentu na internetu.
Najednou máte k dispozici tisíce vozů, z nich můžete vybírat. Sjednat si můžete i financování takového automobilu a získáte i přidružené služby, kde nechybí například STK a jiné. Zkrátka komplexní balíček se vším všudy. Takže ano, dnes už máte možnost zakoupit na internetu také nový či ojetý vůz, aniž byste museli do vzdáleného autosalonu. Vše z pohodlí domova.
posted by David K. on Bře 11
Brdové obložení je velice důležitou součástí jakéhokoliv vozu. V zásadě se jedná primárně o brzdové kotouče a brzdové destičky. Součástí celého systému jsou pochopitelně i ostatní části, s těmito však přijdete nejčastěji do kontaktu. Jedná se totiž o spotřební zboží, které je nutné pravidelně měnit.
Obojí byste si měli důkladně hlídat, protože jak každý asi správně tuší, brzdy jsou jednou z nejdůležitějších součástí vozu spojenou s bezpečností. Pokud totiž nebudete schopni včas a rychle zabrzdit, hrozí nebezpečí úrazu.
Kolik vydrží brzdové kotouče?
Nejprve se pojďme věnovat brzdovým kotoučům. Jejich životnost stejně jako u brzdových destiček se odvíjí od vašeho stylu jízdy. Je rozdíl, jestli patříte mezi pohodové jezdce a často brzdíte motorem nebo jezdíte svižněji stylem brzda-plyn. Obecně se udává, že brzdové kotouče vydrží klidně sto tisíc kilometrů, ale jak už bylo řečeno, jde o individuální záležitost. U někoho to totiž může být podstatně méně.
Z pohledu životnosti si u brzdových kotoučů pohlídejte primárně jejich tloušťku, která musí být v normě. U některých jsou dokonce rysky, za které kotouč rozhodně nesmí jít z hlediska tloušťky. Pozornost věnujte také zabarvení kotouče. To nesmí být namodralé a červené, protože pak je v rámci brzdového systému něco špatně a dochází k jejich přehřívání. Kotouče se pak mohou i zvlnit a je třeba provést jejich výměnu.
Kolik vydrží brzdové destičky?
U brzdových destiček je to stejné, jako u brzdových kotoučů. Také zde platí, že o životnosti rozhoduje primárně styl jízdy. Životnost se obecně pohybuje mezi 15 tisíci až 40 tisíci kilometry. Také u brzdových destiček si pohlídejte jejich tloušťku, která je označována viditelnou drážkou. Sjeté destičky o sobě mohou dát znát také pískavým zvukem. To už však může být problém, protože hrozí poškození brzdových kotoučů a celá výměna vyjde zbytečně dráž.
posted by David K. on Úno 12
Autobaterie je nedílnou součástí každého automobilu. Zdroj energie, bez které by žádný vůz v podstatě nemohl fungovat. Možná právě proto byste se o ni měli řádným způsobem starat. Když to bude dělat, můžete prodloužit její životnost. Ta je průměrně udávána mezi čtyřmi až šesti lety. Hodně ale záleží na konkrétní značně a samotné péči majitele vozu. Vhodnou údržbou lze prodloužit životnost klidně o několik dlouhých let.
Pravidelné dobíjení je základ
Aby baterie dlouho vydržela, musíte ji pravidelně dobíjet. Pokud s automobilem jezdíte, dochází k dobíjení právě při jízdě. Z pohledu dlouhodobějšího dobíjení jsou pochopitelně lepší delší trasy. Pokud jezdíte jen kilometr do města a zpátky, určitě takový režim není pro baterie ideální. To platí dvojnásob u automobilů vybavených technologií start-stop. I když ty jsou na to víceméně připraveny.
Pokud ovšem s autem nejezdíte pravidelně a necháváte ho delší dobu stát, proces dobíjení musíte vzít do vlastních rukou. To platí dvojnásob, pokud jde o zimní období, kdy se ke všemu přidávají ještě nízké teploty.
Jak se starat o autobaterii v zimě?
Zima je obecně náročnějším období nežli léto. Autobaterie je sužována větším mrazem a hodně často se můžete setkat s tím, že její napětí je nižší, než je zdrávo. To platí hlavně při již zmiňovaném stání. V takový moment autobaterii pravidelně dobíjejte, ale alespoň jednou měsíčně, pokud auto nejezdí.
Málokdo však ví, že o autobaterii je vhodné pečovat také v létě. Tam sice nehrozí žádné mrazy, ale naopak vysoké teploty. Když třeba vyrazíte na dovolenou k moři, parkujte raději ve stínu, ať na autobaterii nesvítí silné sluníčko několik dlouhých dnů. Když propojíte letní a zimní péči o autobaterii, domůžete se ideálního stavu. Autobaterie vám bude fungovat dobře, prodloužíte její životnost a auta vás jednoduše nikde nenechá.
posted by David K. on Led 22
Když se řekne velký americký pickup, každého určitě napadne Dodge RAM. A není se čemu divit, vždy právě tento monstrózní vůz si našel spoustu příznivců po celém světě. Jeho robustní provedení, velká motorizace a spoustu úložného prostoru lákají mnoho řidičů. První model spatřil světlo světa v roce 1981 a podepsala se pod něj automobilka Chrysler Group LLC.
První generace sklízela úspěch
Základní označení tohoto vozu se pojilo s číslem 150. Narazit jste však mohli i na modely s číslem 250 a 350. Toto značení do jisté míry prozrazovalo, zda šlo o půltunový nebo až tunový pickup. Na svoji dobu tento vůz disponoval velkým objem motoru, ostatně jde o Ameriku. Ta největší verze měla objem 5,88 L a motor Cummins Diesel R6 a výkonem 118 kW a kroutícím momentem 540 Nm. Pokud pochopitelně přeskočíme do současnosti, rozdíly jsou značené. Třeba Dodge RAM v motorem 6,7 L může dosahovat výkonu až 242 kW, a hlavně kroutícího momentu 1 020 Nm.
Z této definice je celkem patrné, že vůz tohoto typu byl stvořen pro práci. S příchodem dalších generací se z jednořadé kapoty stala dvouřadá a najednou se Dodge RAM objevoval i u rodinných příslušníků dávajících přednost velkému auto s prostornou korbou. Výjimkou není ani verze Logn přinášející více prostoru uvnitř a na korbě.
Čtvrtá generace stále překvapuje
Pokud jde o aktuální čtvrtou generaci tohoto modelu, přišla na trh v roce 2009 a je v podstatě vyráběna do současnosti. Její označení je DS/DJ. Jestliže o takovém automobilu uvažujete, máte skutečně z čeho vybírat. Dostupný je jan motor Pentastar, tak Hemi a Cummins Diesel R6. I po tolika letech stále existují modelové řady 1500, 2500/3500 a také varianta podvozek s kabinou. Nutno podotknout, že právě v roce 2009 se současná značka RAM Trucks oddělila od Dodge. To samozřejmě nic nemění na tom, že stále máte možnost vlastnosti robustního a nepřehlédnutelného dělníka.
posted by David K. on Pro 4
Když se řekne legendární sportovní vůz, každý si určitě vybaví Ford Mustang. Tomu ovšem svého času začal konkurovat vůz Chevrolet Camaro. Jeho stvoření proběhlo v roce 1967 a nutno podotknout, že se vyrábí dodnes. Je pravou, že od roku 2002 do 2010 byla ve vývoji jistá prodleva. Podařilo se však oprášit tento unikátní koncept vozu a milovníci těchto automobilů se mohou radovat z již šesté generace.
Muscle car se vším všudy
Chevrolet Camaro vznikal pod koncernem General Motors. První čtyřmístný model byl zhotoven ve dvou variantách provedení. Vedle kupé byl dostupný také kabriolet. A jízda to asi nebyla vůbec špatná. Pod kapotou se totiž nacházel čtyřválcový motor, jehož výkon byl naprosto dostačující. Pokud jste vsadili na větší verzi s objemem 6,5 L, o zážitky bylo jistě postaráno.
První generace tohoto legendárního automobilu byla ukončena v roce 1970. Následovala ta druhá, jejíž konec proběhl v roce 1981. Velkoobjemové motory Big-Block se osvědčily, a kromě změny designu došlo samozřejmě i na technická vylepšení. Byla to kupříkladu automatická převodovka s hydrodynamickým měničem.
Jak vypadá Chevrolet Camaro v současné době?
Novodobé provedení tohoto modelu je pochopitelně na hony vzdáleno od první generace. Šestá generace byla představena v roce 2015 a objevil se u ní také ekologičtější a nízko objemový motor. NA pořádný V8 s 6,2 L ovšem nikdo nezapomněl. Ostatně, kdo by se chtěl připravit o výkon 339 kW a 617 Nm?
V roce 2019 se pak objevily dvě varianty označované jako Yenko/SC Stage, přičemž druhá verze s označením II byla skutečnými unikátem. A to především z pohledu překládaného výkonu, který se zastavil na neuvěřitelné hranici 745 kW. Asi si domyslíte, jaký mohl být kroutící moment. Jeho hodnota je 1 185 Nm. Nezbývá tedy než se těšit, s čím dalším přijde značka Chevrolet v rámci svého modelu Camaro.