Archive for the ‘Auto’ Category

posted by DavidK on Úno 11

Nová Škoda Scala je dlouho očekávaným modelem, který se vyznačuje svou kompaktností a vysokou dávkou praktičnosti. Model, který startuje na ceně od 394 900 Kč a v rámci kombinované spotřeby nabízí velice příjemné hodnoty od 4,1 litru na 100 kilometrů.

První, co napadne každého při pohledu na vůz Škoda Scala bude určitě dynamická krása, na níž se do nejmenšího detailu podepisují ty nejmenší prvky a unikátní tvary.

Vyberte si vhodnou motorovou výbavu

TommysGarage / Pixabay

Pokud patříte k vyznavačům dieselových motorů, volba bude celkem zřejmá. Je to motorizace 1,6 TDI s výkonem 85 kW. Trochu pestřejší výběr zaznamenáte u benzínových motorů. Volit lze mezi slabší variantou 1,0 TSI s výkonem 85 kW nebo silnější verzi 1,5 TSI s výkonem 110 kW.

Není to však jenom motorizace, ze které budete vybírat. Při nákupu nového vozu Škoda Scala si lze definovat také stupeň výbavy. Základní provedení je Ambition. Pokud patříte do skupiny náročnějších zákazníků, vsaďte na výbavu Style.

Dopřejte si adekvátní výbavu

Podlehněte vozu Škoda Scala, jež se vyznačuje špičkovou konektivitou, až devíti airbagy s tísnivým voláním s důrazem kladeným na nejjemnější technické řešení. Pokud jde o výbavu, vsaďte klidně na model se 17palcovými koly, Bi-LED předními světlomety s funkcí adaptivního svícení, na světelný i dešťový asistent, chromový paket, zatmavená zadní okna, funkci Smartlink+, startovací tlačítko Easy Start a parkovací senzory vzadu.

A pokud jde o interiér? Také se neochuzujte. Co takhle kožený paket, multifunkční volant, bílé ambientní osvětlení, dekorativní lišta na přístrojové desce a automatická dvouzónová klimatizace? I takhle může vypadat dokonale vybavená Škoda Scala.

Tak neváhejte a vydejte se do nejbližšího autosalonu Škoda, protože právě tam budete moci vidět model Škoda Scala na vlastní oči a přesvědčíte se o výše uvedených informacích.

posted by DavidK on Led 28

Když se v dnešní době zahledíte na produktové nabídky vozů, jenom stěží byste mezi nimi hledali klasický offroad, se kterým by šlo zdolávat skutečný terén. Většina vozů SUV patří spíše na silnici a honosí se pouze dojmem velkých vozů, jež si dokáží poradit s čímkoliv.

Pokud se zamýšlíte nad pořízením opravdového offroadu, jehož přednosti budete schopni využít také v terénu, seznámíme vás se třemi populárními modely, na něž jejich majitelé jednoduše nedají dopustit.

Land Rover Defender

Začít bychom mohli králem offroadů, který se vyrábí už od roku 1948. Ideální koncept pro jízdu v terénu s velice luxusním a ojedinělým vzhledem. Takový pomyslný král ve své kategorii, v jehož případě jednoznačně vládl oblíbený motor 2,2 litru, jeho výkon byl 122 koní a krouticí moment se pohyboval kolem 360 Nm.

Jeho původní koncept se tak trochu pozměnil a přizpůsobil současné době někdy v roce 2014, kdy byl kladen větší důraz na každodenní použitelnost a komfort na cestách.

Emslichter / Pixabay

Lada Niva

Král kopců, který nikdy neoslňoval svým vzhledem, ale lákal především svými offroad jízdními vlastnostmi. Design tohoto vozu, jež se mimochodem stále vyrábí, je v podstatně nesrovnatelný s módními SUV. Zastaralý vzhled spatřil světlo světa v roce 1976 a od té doby se drží osvědčeného konceptu.

Jde ve své podstatě o živoucí fosilii, jejíž schopnosti vynikají právě v terénu. V hlavní domovině automobilu zvaného Lada Niva.

Toyota Hilux

Nakonec si necháme nesmrtelného veterána terénů, kterým je Toyota Hilux. Té se v průběhu let dostalo nejenom spousty zajímavých motorizací, ale také designů, od klasického offroadu, až po pickup. Mezi hodně oblíbené motory patřil ten 2,5 D-4D se 144 koňmi a krouticím momentem 343 Nm. Kultivované a originální auto pro každodenní život, ale také pro náročnou práci v terénu.

posted by TomasL on Led 6

Druhá generace Kii Soul, jež je ve verzi po faceliftu v prodeji od konce roku 2016, prodělala pouze nepatrné designové změny oproti předcházející verzi, nicméně technických novinek s sebou přinesl tento crossover od společnosti Kia o poznání více, a právě na ně se v následujících řádcích zaměříme.

Výraznějších změn se dočkalo technologické vybavení vozu, který je nyní vybaven moderním sedmipalcovým informačním a zábavním systémem, jenž dokáže posloužit jakožto navigace, parkovací kamera či jako přehrávač hudby. Další technologickou „vychytávkou” je systém DRIVE WiSE, sloužící ke zvýšení pohodlí a bezpečnosti cestování, kterého se snaží docílit pomocí detekce slepých bodů, upozornění řidiče v případě, že opustí jízdní pruh či inteligentním systémem parkovací asistence.

Celkem je tento crossover od jihokorejské Kii nabízen ve 3 verzích – Comfort, Exclusive a Sport, přičemž verze Comfort nabízí 6 airbagů, manuální klimatizaci, 16” hliníkové disky kol a rádio s MP3, USB a AUX. Co se týče verze Exclusive, tak ta je vybavena výše zmiňovanou 7” dotykovou obrazovkou s navigací, 17” hliníkovými disky kol, automatickou klimatizací, LED denním svícením a zadními LED světlomety. Nejexkluzivnější verze Sport pak majitelům nabídne 18” hliníkové disky kol, xenonové přední světlomety, vyhřívaná přední sedadla a volant, polokožené čalounění sedadel a bezklíčkový vstup – Smart Key.

Pokud nahlédneme pod kapotu Kii Soul, tak tam můžeme nalézt jeden ze 3 standardně dodávaných motorů. Buď je vybavena benzinovým motorem 1.6 GDI/97 kW, který lze kombinovat s manuální nebo automatickou šestistupňovou převodovkou či turbodieselem 1.6 CRDi/100 kW, jenž byl nabízen i u předchozí generace tohoto vozu. Nejprémiovější motor, kterým může být Kia Soul standartně vybavena pak představuje 1.6 T-GDI/150 kW – exkluzivní benzinový motor, jenž dopomáhá tomuto vozu zrychlit z 0 na 100 km/h za 7,8 s, vyvinout maximální rychlost 200 km/h a spotřebu stlačit až na hodnotu 6,9 litrů na 100 km.

Jestliže vás tyto technické specifikace oslovily a uvažujete o nákupu tohoto vozu, tak na závěr bychom vás ještě rádi informovali o jeho aktuální ceně. Ceny startují na velice příjemných 394 980 Kč, nicméně pokud toužíte po plné výbavě, tak budete muset sáhnout mnohem hlouběji do své kapsy, konkrétně na pořízení takovéhoto vozu budete potřebovat částku převyšující 600 000 Kč.

posted by DavidK on Led 2

Zima už je v plném proudu. I když se pořádná sněhová nadílka začíná ozývat teprve až teď, měli byste mít přezuto na zimní pneumatiky dávno dopředu. A pokud jste tak neudělali, je nejvyšší čas, protože jak sami můžete tušit, vystavujete se poměrně vysokým pokutám. Jak na úsecích se značkami s nutností mít obuté zimní pneumatiky, tak právě nyní, když napadl čerstvý sníh. Jestliže dumáte o tom, jaké zvolit zimní pneu, začtěte se do níže uvedených řádků, kde vám přinášíme několik praktických tipů.

Test zimních pneumatik

Pokud nemáte osobní zkušenosti s aktuálními modely zimních pneumatik, určitě se vám bude hodit několik doporučení na pneumatiky na zimu, jež obstály v mnoha testech a dokáží vám přinést vynikající vlastnosti na sněhu.

Jestliže dáváte přednost prvotřídním brzdným vlastnostem, stabilitě a skvělému handlingu na sněhu, pak se zaměřte na model Continental WinterContact TS 860 S. Ten si bez sebemenšího problému poradí na zmrzlém i mokrém povrchu.

Pokud ovšem upřednostňujete nižší pořizovací náklady, ale nechcete se připravit o vynikající trakci na sněhu, vedou zimní pneumatiky Semperit Master-Grip 2. Jejich přínosnou alternativou jsou ještě Matador MP 54 Sibir Snow a Barum Polaris 3. Do vašeho hledáčku by se měly dostat také zimní pneumatiky Uniroyal MS Plus 77.

Bezpečná jízda na sněhu

Nepodceňujte bezpečnost jízdy na sněhu. Nejde pouze o dodržování pravidel, za něž můžete získat vysokou pokutu, ale hlavně o vaši bezpečnost, popřípadě ohrožení cizích životů. Vsaďte na některé z výše uvedených zimních pneu a budete mít jistotu, že dáváte přednost prověřené kvalitě, preciznosti a vynikající ceně. Pneumatiky, které vám vydrží spoustu tisíc kilometrů a zaručí bezpečnou jízdu nejenom na sněhu, ale i na ledu a v mokru. Neváhejte a přesvědčte se o tom sami tak, že si necháte přezout auto na některý z výše uvedených modelů zimních pneumatik.

posted by DavidK on Lis 27

Vlastnit sportovní vůz se spoustou koní a nepřehlédnutelným vzhledem, to je bezpochyby sen mnohých milovníků rychlých aut. Jenže, pořízení takového automobilu není ničím levným a obvykle se nákupní cena pohybuje v řádu statisíců až milionů. Kvůli tomu ale nemusíte zanevřít na svůj sen. Zrealizovat jej můžete alespoň v omezené míře.

Pomoci vám může půjčovna sportovní aut Praha. Místo, kde si budete moci vypůjčit „sporťáka“, jež vám bude alespoň na malou chvíli říkat pane a vy se s ním budete moci prohánět téměř kdekoliv.

Půjčte si třeba našlapaný osmiválec

Co byste řekli na zdvihový objem 4 969 cm3, výkon 477 koní a na zrychlení 4,5 sekundy? Přesně tohle je specifikace sportovního vozu Lexus RC F, který můžete nyní získat. A to alespoň na 24 hodin, jež se pro vás stanou doslova nezapomenutelnými.

Nebo máte zájem raději o víkend, celý týden, či dokonce měsíc? I na takové zákazníky tato půjčovna sportovních aut myslí. Všichni si přijdou na své. V rámci bezplatného přistavení auta v Praze budete seznámeni s kompletním ovládáním vozu, a pak může zábava začít.

Udělejte dojem na své obchodní partnery

Půjčovna luxusních vozů Praha vám ovšem může přinést daleko více než pouhou zábavu na silnici a pocit neporazitelnosti s takto velkým stádem koní pod sebou. Tento pronájem lze využít i v rámci důležité pracovní schůzky, kde jednoduše musíte dbát i na ty nejmenší detaily, abyste udělali náležitý dojem. A čím uděláte větší dojem, než když přijedete skutečně exkluzivní károu?

Půjčovnu sportovních vozů lze pochopitelně upotřebit i v rámci významných životních dnů a jubileí. Typickým příkladem je třeba svatba. Nakonec zbývá ještě zmínit, že takový pronájem může udělat velkou radost nejenom vám, ale i lidem kolem vás. Stačí, když jim zakoupíte originální dárkový poukaz a dokonalý dárek je hned na světě. Nebojte se to vyzkoušet také.

posted by DavidK on Lis 12

Nepojízdné auto je bezpochyby nemilou záležitostí. Bohužel závada na voze může potkat každého člověka a daleko nepříjemnější je fakt, když se to stane v silničním provozu. Ať už budete muset zastavit kvůli jakékoliv události, potažmo poruše, měli byste vědět, jak se v takové situace zachovat.

Víte, kdy volat policii?

Nežli vám začneme popisovat to, jak se chovat při poruše vozu v silničním provozu, je zapotřebí zmínit jednu důležitou věc. A to je nutnost volat policii či nikoliv. Taková potřeba u spousty lidí vyvstane v okamžiku, kdy nejde o typickou poruchu na automobilu, ale spíše o dopravní nehodu. V těchto situacích volejte policii:

  • RyanMcGuire / Pixabay

    Poškodíte majetek třetí osoby, například veřejné osvětlení a podobně.

  • Dojde ke zranění pasažérů.
  • Škoda na vašem vozidle bude vyšší jak 100 000 Kč.

Jestliže se však bude jednat o to, že vám „kleklo“ auto, policii rozhodně nevolejte.

Zabezpečte místo kolem vozu

V takový okamžik udělejte jediné. Pokud je to možné, zajeďte s vozem ke krajnici. Vystupte z něho a podívejte se, zda vám neodpadl nějaký díl a netrčí nic do silnice. Ihned si oblékněte reflexní vestu a vezměte výstražný trojúhelník, který umístíte v dostatečné vzdálenosti za vozidlo. Tím upozorníte na překážku v cestě a ostatní řidiči vás daleko rychleji zbystří.

Pokud nejste schopni vozidlo opravit na místě, zavolejte odtahovou službu. Jestliže budete mít uzavřené dobré povinné ručení, pak s největší pravděpodobností nemusíte platit ani odtah do nejbližšího smluvního servisu. Kdyby došlo k úniku nežádoucích kapalin ve větším rozsahu, budete muset povolat hasiče, aby vše důkladně odstranili a nedošlo ke zranění ostatních příslušníků silničního provozu.

Někdy stačí využít i mobilních servisních pracovníků, kteří k vám přijedou a lehké závady odstraní na místě – nabitá baterie, apod.

posted by TomasL on Lis 3

Škoda Karoq začíná být mezi řidiči velmi oblíbená. To značí, že si na silnici vede velmi dobře. Jízdními vlastnostmi jí můžeme přirovnat ke staršímu modelu Kodiaq. Hledáte-li auto pro rodinné využití, je velmi zajímavou alternativou pro Škodu Octavia. Pojďme se na tento nový vůz v rodině Škoda podívat.

Skvělé SUV

Tento rok je jednoznačně rokem SUV. Už tak jich na silnicích vídáme dost, teď počítáme, že se přidá ve velkém také Škoda Karoq. I když ten vůz provázejí velká očekávání už od samého začátku, splňuje je velmi dobře. Díky velkému komfortu a prostoru je velmi dobrý pro rodinu s dětmi. Auto má také zajímavý jízdní charakter. A to kvůli speciálně nastavenému podvozku.

Oblíbená verze je turbodiesel 2.0 TDI s výkonem až 150 koní. Takový vůz má sedmistupňovou převodovku. Jede také na pohon všech kol. Cena je velmi příznivá, což znamená, že se jedná o výhodnou výbavu. Benzínová verze se pak prodává se 150 koňmi jako čtyřválec nebo tříválec.

Dále vás jistě zajímá dynamika a spotřeba. Nezapomeňte ale, že Karoq není sportovní auto. A rozhodně s tím nebylo konstruováno. Zrychlení z nuly na stovku tedy počítejte za 9,3 sekundy. Vůz se celkově lépe cítí při klidné jízdě, kdy má skvělou spotřebu 8 litrů na 100 kilometrů.

Jak to vypadá uvnitř?

Velmi rodinně působí také interiér v elegantní světlé kůži. Sedačky jsou navíc nastavitelné. Digitální displej pro ovládání veškeré elektroniky nepřekáží a je na něj dobře vidět i při jízdě. Obsahuje vše důležité jako navigaci, multimédia a propojení se smartphonem.

Zjistěte si více o Škodě Karoq na https://www.auto-poly.cz.

posted by DavidK on Říj 1

Provoz automobilu na LPG neboli plyn je dotazem pro spoustu řidičů. Mnoho z nich si pokládá otázku, zda se taková přestavba vyplatí či nikoliv. Je jasné, že pokud zakoupíte auto už s touto přestavbou, je to daleko lepší, než když investujete do přestavby u nového auta. Je ale pravdou, že tento krok se může za jistých okolností celkem zajímavě navrátit.

Spočítejte si všechny náklady

Z logiky věci jasně vyplývá, že investice do LPG se vyplatí především těm, kdo najezdí ročně větší počet kilometrů. Náklady na přestavbu se totiž pohybují od 15 000 Kč a mohou přesáhnout částku až 30 000 Kč podle toho, o jaký typ vozidla jde.

oskaline / Pixabay

Pokud by se jednalo například o benzínové vozidlo s objemem motoru 1,4, dle běžných výpočtů lze návratnost investice očekávat někdy kolem tří let. A to je za předpokladu, že váš roční nájezd bude v řádu třiceti tisíc kilometrů.

Pakliže byste s takto upraveným vozem jezdili pět let, úspora už bude samozřejmě znatelná. Při běžné ceně benzínu a těchto kilometrech to může být až 80 000 Kč. Pokud od toho odečtete náklady na přestavbu, vše jednoznačně hovoří pro ni.

Nebraňte se proto myšlence LPG ve vlastním voze a důkladně si spočítejte, zda by se vám takový krok opravdu vyplatil.

posted by DavidK on Zář 17

Dieselgate je pojmem, na který v automobilovém odvětví narazil bezpochyby každý. Je tedy zřejmé, že řada lidí ví, o co se jedná. Pokud však spadáte do té druhé kategorie a nemáte ponětí o tom, co se skrývá za výrazem dieselgate nebo máte jen strohé informace, začtěte se do následujících řádků a dozvíte se víte.

Dieselgate a Volkswagen

Za slovem dieselgate se ukrývá emisní skandál automobilky Volkswagen, jež se snažila falšovat výsledky emisních testů, aby její motory bez sebemenšího problému prošly patřičnými kontrolami. Došlo k tomu tak, že automobily s dieselovými motory byly vybaveny programem, který dokázal dočasně upravit výsledky tak, aby splňovaly všechny potřebné normy. Pak došlo k navrácení původních a samozřejmě i vyšších hodnot.

Toto odhalení přišlo už před třemi lety, konkrétně v roce 2015. Na všem se podílela Agentura pro životní prostředí z USA, která tento podvod prokoukla a upozornila na něj. Netrvalo dlouho a začalo pozvolné vyšetřování.

  • Free-Photos / Pixabay

    Rok 2015 – Němečtí prokurátoři začali vyšetřovat vznesená obvinění.

  • Rok 2016 – Volkswagen se opozdil se zveřejněním svých hospodářských výsledků v závislosti na tomto skandálu. Zároveň byly požadovány výsledky vyšetřování přímo ve firmě.
  • Rok 2017 – Společnost Volkswagen přiznává svou vinu.

Jaké jsou důsledky dieselgate?

Právě přiznání automobilky Volkswagen mělo za následek jediné. A to je pokuta ve výši až 4,3 miliardy amerických dolarů. Zároveň došlo ve firmě k řadě nejrůznějších reforem. Tento negativní dopad se samozřejmě podepsal i na pověsti značky Volkswagen. Je však otázkou, zda k tomu přihlížejí i spokojení majitelé těchto vozů.

Je pravdou, že problém dieselgate se začal pomalu přesouvat i mezi ostatní výrobce automobilů a v loňském roce už začalo prověřování také u věhlasné automobilky Audi. Tak uvidíme, co se ještě nedozvíme.


AUTO-MOTO      BYDLENÍ      CESTOVÁNÍ      FINANCE      HUDBA      MÓDA      POČÍTAČE A INTERNET      SLUŽBY a ŘEMESLA      SPORT      ZÁBAVA     

Publikování nebo další šíření obsahu webu AutOnline.cz je bez souhlasu redakce zakázáno.