Archive for the ‘Auto’ Category

posted by Kateřina Muchová on Srp 5

Při výuce si každý instruktor v autoškole rozvrhne program tak, jak uzná za vhodné, aby s žáky absolvoval vše podstatné, co bude u testů. Samotné testy už mají přesně danou formu. Při závěrečné zkoušce ukážete vše, co jste se za dobu kurzu naučili. Kromě nezbytných znalostí a řidičských dovedností je také velkou výhodou vědět, co vás u testů přesně čeká.

Test z pravidel silničního provozu

Na vypracování testu máte 30 minut. Jeho vyplňování probíhá přes počítač, který je k dispozici ve zkušební místnosti. Test obsahuje 25 otázek a správná je vždy jen jedna odpověď. Některé otázky bývají doplněny obrázky nebo náčrtky, jež se vztahují k zadání. Minimální počet dosažených bodů je 43 z 50. Na test je třeba se učit a při zkoušce dobře číst – některé otázky jsou si podobné a liší se jen v číslech (např. vzdáleností od železničního přejezdu). Velkou výhodou je, že jsou předem známé a můžete si je tak procvičovat. Seznam otázek je dispozici v autoškole, na internetu a prodávají se i v knižní podobě.

Zkouška ovládání a údržby

Dříve byly zkoušky ovládání a údržby součástí testování pro všechny automobily i motocykly. Dnes se již tato kategorie týká pouze vozidel řadících se do skupiny C a D. Zkoušení probíhá ústně. Komisař se ptá na jednu až čtyři (dle svého uvážení a vašich odpovědí) vybrané otázky. Je třeba při nich prokázat dostatečné znalosti. Všechny otázky jsou, stejně jako u písemných testů přes PC, předem známy.

Praktická jízda

Součástí testů je samozřejmě i praktická část. V autě s vámi bude sedět obvykle komisař, váš instruktor z autoškoly a další žák, se kterým se v půli cesty vystřídáte. Budete ukazovat rozličné řidičské dovednosti – počítejte s pohybem ve městě i po rychlejších silnicích, semafory, přechody, většími zatáčkami, kopci nebo s parkováním. Trasu volí komisař a naviguje vás. Jízda musí být sebevědomá a především bezpečná. Nesmíte během ní porušit žádné dopravní předpisy.

posted by David K. on Čvc 22

V poslední době se na trhu objevuje spousta automobilů s tříválcovými motory, které mají pochopitelně své příznivce, ale také odpůrce. Není se čemu divit, protože léta prověřená klasika ve formě čtyřválců má zkrátka svou minulost a nelze o ni pochybovat.

Při výběru vašeho nového vozu vám proto mohou být nápomocny následující řádky, v nichž si povíme něco trochu více o obou variantách.

Cena hovoří za vše

Když se na porovnání obou motorů podíváme z pohledu pořizovacích nákladů, tříválce jednoduše vedou. O tom není žádných pochyb. Oproti čtyřválcům mají nižší pořizovací cenu, zabírají ve vozidle menší prostor a jsou lehčí. Z toho plyne poměrně zajímavý klad. Není v takové míře zatěžována přední náprava. Je však pravdou, že u ceny to může končit.

V čem vede čtyřválcový motor?

Z obecného hlediska lze hovořit poměrně jednoznačně. Čtyřválcový motor je podstatně vyzrálejší nežli tříválcový motor. Oproti němu má menší vibrace, protože už z logiky věci a stavby tříválcového motoru je zřejmé, že musí vibrovat. S tříválcem se mimo jiné pojí také méně vyrovnaný průběh motoru nežli s čtyřválcem.

RitaE / Pixabay

Čtyřválcový agregát je zkrátka dokonale vyvážený, a to i přesto, že má vyšší hmotnost. Pokud se bavíme o motorech využívaných hojně ve vozidle Škoda, pak čtyřválec disponuje standardní regulací olejového čerpadla, vyvážením motoru a výfukový ventil je bez chlazení sodíkem. I to mohou být aspekty, které hovoří pro jeho pořízení.

Některé servisní úkony jsou pochopitelně jednodušší u tříválce, jiné zase u čtyřválce.

Projeďte se a uvidíte

Při správném zacházení s automobilem a pravidelném servisu lze docílit vysokého nájezdu kilometrů i s tříválcem. Jde pouze o to, jak důsledná bude péče o vůz. Proto výběr správného motoru řešte tak, že si projedete tříválec i čtyřválec a budete vědět sami.

posted by David K. on Čvc 14

Čisté a navoněné auto, to je sen mnoha řidičů. Pakliže si svůj vůz chcete udržovat v tom nejlepším stavu z pohledu vzhledu, měli byste mu věnovat odpovídající péči. To znamená pravidelné mytí. Pokud svému čtyřkolému miláčkovi chcete dopřát jenom to nejlepší, nejvhodnější volbou se vám stane profesionální myčka aut. Ideálně taková, která bude nabízet vše níže uvedené.

Precizní mytí auta od A až do Z

Když vsadíte na komplexnost, automyčka v Praze vám nabídne hned několik mycích programů, jejichž součástí bude řada důležitých činností. Jako třeba bezkontaktní předmytí aktivní pěnou, odstranění zaschlého hmyzu, ruční mytí neutrálním šamponem a ruční mytí disků.

Dopřávat byste si pochopitelně měli i nadstandardní ochranu exteriéru. V rámci ní půjde o aplikování křemičitého sealantu s ochranou laku až na dvanáct měsíců, ale i ruční vysoušení jednotlivých částí automobilu.

Nedílnou součástí profesionálního mytí auta by mělo být čištění interiéru, do něhož spadají procesy jako luxování, ošetřování palubní desky, tepování, provonění a mnohé jiné. Tak přesně takhle má vypadat kompletní mytí auta, jemuž chcete dopřát tu nejlepší péči.

Automyčka Praha 8

Vaším cílem se stane automyčka Praha 8, která nabízí řadu pestrých a cenově odlišných programů, z nichž si můžete vybírat. Ať už půjde o čištění mokrou nebo suchou cestou. Vsaďte v tomto směru na kvalitně vybavenou myčku s profesionálním přístupem, rychlost čistícího procesu a smysl pro detail. Teprve pak budete odjíždět s čistým vozidlem a maximálně spokojení.

Dejte zelenou ručnímu čištění s daleko větší precizností oproti automatickým myčkám. Upřednostňujte celkovou šetrnost k vašemu vozu a zároveň tím dejte vědět, že vám záleží na životním prostředí. Tohle všechno vás bude čekat při ručním mytí a kompletním čištění interiérů. Vaše auto dostane novou tvář.

posted by David K. on Čvc 8

Pokud vám už nevyhovuje váš starý automobil a máte vyhlédnutý nový vůz, určitě řešíte, kam se starých autem. Nejideálnější variantou je pochopitelně prodej, díky kterému získáte část pořizovací ceny nazpět. Jestliže se k takovému kroku rozhodnete, určitě vás bude zajímat, jak v takovém případě postupovat a co všechno je zapotřebí.

Začněte kupní smlouvou

Se zájemcem o nákup vašeho ojetého vozu určitě nejprve sepište kupní smlouvu. Ta by měla definovat několik základních věcí, na něž je třeba nezapomínat. Například označení smluvních stran, specifikace vozidla, datum uzavření smlouvy a podpisy. Chybět nesmí ani prohlášení o stavu vozidla, které by mělo být pravdivé a jako prodávajícího vás bude do budoucna chránit.

Když máte podepsanou smlouvu, je nejvyšší čas přistoupit k dalšímu kroku.

Evidenční kontrola

pixel2013 / Pixabay

Ještě před samotným přepisem vozidla z jednoho majitele na nového je zapotřebí vyřídit evidenční kontrolu. Ta by měla být provedena na nového vlastníka vozu, který si musí na příslušnou pobočku STK přinést mimo jiné i velký technický průkaz. Doba platnosti evidenční kontroly nesmí přesáhnout třicet dnů.

Přepis vozidla

Nyní se dostáváme k té nejzásadnější části týkající se prodeje automobilu. V dnešní době už žádné polopřevody a podobné věci rozhodně nefungují, takže na úřad se musí dostavit jak starý, tak nový majitel automobilu. Pakliže tomu tak být nemůže, je zapotřebí donést potvrzenou plnou moc od jednoho z účastníků takového procesu.

Nový majitel by si v rámci převodu auta neměl zapomenout ani potvrzení z oné zmiňované evidenční kontroly, velký technický průkaz a mimo jiné i pojištění tohoto vozu. Bez něj nemůže dojít k převodu auta.

Jak můžete správně tušit, prodej auta není žádným složitým procesem, stačí pouze vědět jak správné postupovat a nic nezapomenout.

posted by David K. on Čvn 17

Škoda Felicia byla kultovním vozem své doby, a hlavně hodně oblíbeným. Nejenom pro svoji motorovou část, ale také tu cennou. Jednalo se totiž o poměrně dostupný vůz této kategorie. Její výroba probíhala od roku 1994 a ukončena byla v roce 2001. Tedy dlouhých sedm let byly na trh chrleny odlišné varianty, jež silnice brázdí do dnešní doby.

Za tuto dlouhou dobu bylo vyrobeno celkem 1 420 411 kusů, které se své jediné modernizace dočkaly pouze v roce 1998.

Vše začalo hatchbackem

Odrazovým můstkem modelu Škoda Felicia byl pochopitelně hatchback, který měl původně délku 3 855 milimetrů a po faceliftu se rozrostl na 3 883 milimetrů. Díky nebývalému zájmu o tento český automobil se společnost Škoda rozhodla, že nabídne i něco početnějším rodinám. Psal se rok 1995, když světlo světa spatřila Škoda Felicia Combi.

To však nebyl rozhodně konec tohoto populárního modelu. Díky oblibě přišly na trh ještě další modifikace, jakými byla Škoda Felicia Pickup, Škoda Felicia Vanplus, Škoda Felicia Fun a Škoda Felicia N1 (Praktik).

PetraSolajova / Pixabay

Motorizace Škoda Felicia

A jak to bylo s motorizací vozidel Škoda Felicia? Nejprve se začínalo na objemu 1 289 kubických centimetrů a později se objevila nejsilnější verze 1 598 kubických centimetrů. Od výkonu 40 kW došlo k nárůstu 55 kW. Maximální udávaná rychlost se pohybovala mezi 145 km/hod. až 170 km/hod. Průměrná spotřeba byla 6,4 až 6,9 litrů na sto kilometrů.

Škoda Felicia přešla postupně od motoru s karburátorem na olovnatý benzín k jednobodovému a následně vícebodovému vstřikování. Tím posledním bylo vícebodové vstřikování Magneti Marelli.

Na trhu se dokonce objevil i vznětový motor o objemu 1 896 kubických centimetrů s průměrnou spotřebou 5,8 litru.

Škoda Felicia byla mimo jiné vyráběna i v odlišných výbavách, které se lišily počtem dostupných doplňků.

posted by redakce on Kvě 28

Ne všichni si mohou koupit nové auto, ekonomické možnosti jsou nejen pro rodiny s dětmi jistým způsobem omezené. Nabídka prověřených autobazarů však dává tušit, že i při finančních limitech je možné pořídit velmi kvalitní vůz.

Možná máte svou oblíbenou značku, na kterou nedáte snad ani v nejmenším dopustit – nebo si necháte doporučit od erudovaného profesionála model přesně na míru. V každém případě, výběr je přímo obrovský, takže není žádný důvod váhat s návštěvou…

Široká nabídka ojetých vozů od prestižních výrobců

Značky, které zná celý svět. OD Alfa Romeo po Hondu, Chevrolet nebo Jaguar a Lexus. Profesionální tým odborníků, díky nimž si budete ve světě motorů zase o něco jistější, i když to v autoškole nebyla zrovna žádná sláva.

Autobazary Praha přináší až dvouletou záruku a případně i úvěr sloužící na pořízení vozu bez nutnosti jakékoliv akontace. Dvanáct let zkušeností na trhu aneb průvodce koupí vozu opravdu od A do Z. Několik stovek možností, které se budou v garážích skutečně vyjímat, ale také skvěle sloužit, ať už potřebám rodiny nebo vaší firmy. Spolehlivé na každý pád!

Přehledné vyhledávání, snadná orientace mezi modely

Nechybí ani spoustu tradičních Škodovek, stejně jako modely od Seatu, Nissanu nebo například také Mitsubishi. Detailní rozpis všech důležitých ukazatelů – počet najetých kilometrů, výkon, přesná specifikace konkrétního modelu a samozřejmě i několik fotografií, abyste si udělali základní představu.

Autobazar si totiž můžete prohlížet jednoduše i po internetu a pak už jít vlastně jen najisto. Vyřízení leasingu je zcela bezplatné, na místě je možné okamžitě sjednat i povinné ručení a mít tak o další starost méně. A v neposlední řadě, výkup vozidel za hotové je rovněž k dispozici, takže pokud chcete vozový park obměnit – zde se nabízí zajímavá možnost!

posted by David K. on Dub 22

Elektromobily doslova hýbou současným světem. O tom není žádných pochybností. Témě každá významnější automobilka se zabývá vývojem vlastního elektromobilu, i když třeba v podobě hodně vzdáleného konceptu. Otázkou tedy zůstává, jak na to Škoda Auto?

Koncept Vision iV

Ani tento výrobce automobilů pochopitelně nezahálí, což se mimochodem prokázalo právě v tomto období, kdy se koná ženevský autosalon. Na něm spousta automobilek tasí své skryté trumfy a snaží se upoutat pozornost potenciálních zákazníků. A mezi nimi nechyběla ani Škoda Auto.

Fotorech / Pixabay

Právě v Ženevě byl totiž oficiálně představen koncept elektromobilu nazývaného Vision iV. Komfortní elektromobil založený na modulární platformě MEB pocházející od koncernu Volkswagen. Vůz nadčasového vzhledu, který je protnut moderními technologiemi do nejmenšího detailu. Dokazují to například kamery místo zpětných zrcátek a spousta ostatních doplňků.

Potenciální zájemci jistě ocení pohon všech čtyř kol, velký a prostorný interiér, baterii zabudovanou v podlaze automobilu, originální žraločí ploutev podporující agresivní vzhled a vynikající aerodynamiku. Pravdou je, že jde pouze o koncept, který může, ale také nemusí spatřit světlo světa právě v této úchvatné podobě.

Výroba elektromobilů od roku 2020

Jedno je však jisté. Automobilka Škoda Auto nikterak nezahálí za konkurencí a rozhodla se pustit do výroby elektromobilů už od roku 2020. Dokonce už v tomto roce 2019 bude mladoboleslavská automobilka pracovat na výrobě nejrůznějších komponent právě pro své elektromobily.

A pokud se začtete do slov předsedy představenstva Škoda Auto, pak zjistíte další pozitivní věc. Je v plánu, že do roku 2025 bude veřejnosti nabídnuto alespoň pět modelů vozidel Škoda, jež budou mít elektrický pohon. Škoda Auta s vývojem zkrátka neztrácí čas.

posted by David K. on Úno 11

Nová Škoda Scala je dlouho očekávaným modelem, který se vyznačuje svou kompaktností a vysokou dávkou praktičnosti. Model, který startuje na ceně od 394 900 Kč a v rámci kombinované spotřeby nabízí velice příjemné hodnoty od 4,1 litru na 100 kilometrů.

První, co napadne každého při pohledu na vůz Škoda Scala bude určitě dynamická krása, na níž se do nejmenšího detailu podepisují ty nejmenší prvky a unikátní tvary.

Vyberte si vhodnou motorovou výbavu

TommysGarage / Pixabay

Pokud patříte k vyznavačům dieselových motorů, volba bude celkem zřejmá. Je to motorizace 1,6 TDI s výkonem 85 kW. Trochu pestřejší výběr zaznamenáte u benzínových motorů. Volit lze mezi slabší variantou 1,0 TSI s výkonem 85 kW nebo silnější verzi 1,5 TSI s výkonem 110 kW.

Není to však jenom motorizace, ze které budete vybírat. Při nákupu nového vozu Škoda Scala si lze definovat také stupeň výbavy. Základní provedení je Ambition. Pokud patříte do skupiny náročnějších zákazníků, vsaďte na výbavu Style.

Dopřejte si adekvátní výbavu

Podlehněte vozu Škoda Scala, jež se vyznačuje špičkovou konektivitou, až devíti airbagy s tísnivým voláním s důrazem kladeným na nejjemnější technické řešení. Pokud jde o výbavu, vsaďte klidně na model se 17palcovými koly, Bi-LED předními světlomety s funkcí adaptivního svícení, na světelný i dešťový asistent, chromový paket, zatmavená zadní okna, funkci Smartlink+, startovací tlačítko Easy Start a parkovací senzory vzadu.

A pokud jde o interiér? Také se neochuzujte. Co takhle kožený paket, multifunkční volant, bílé ambientní osvětlení, dekorativní lišta na přístrojové desce a automatická dvouzónová klimatizace? I takhle může vypadat dokonale vybavená Škoda Scala.

Tak neváhejte a vydejte se do nejbližšího autosalonu Škoda, protože právě tam budete moci vidět model Škoda Scala na vlastní oči a přesvědčíte se o výše uvedených informacích.

posted by David K. on Led 28

Když se v dnešní době zahledíte na produktové nabídky vozů, jenom stěží byste mezi nimi hledali klasický offroad, se kterým by šlo zdolávat skutečný terén. Většina vozů SUV patří spíše na silnici a honosí se pouze dojmem velkých vozů, jež si dokáží poradit s čímkoliv.

Pokud se zamýšlíte nad pořízením opravdového offroadu, jehož přednosti budete schopni využít také v terénu, seznámíme vás se třemi populárními modely, na něž jejich majitelé jednoduše nedají dopustit.

Land Rover Defender

Začít bychom mohli králem offroadů, který se vyrábí už od roku 1948. Ideální koncept pro jízdu v terénu s velice luxusním a ojedinělým vzhledem. Takový pomyslný král ve své kategorii, v jehož případě jednoznačně vládl oblíbený motor 2,2 litru, jeho výkon byl 122 koní a krouticí moment se pohyboval kolem 360 Nm.

Jeho původní koncept se tak trochu pozměnil a přizpůsobil současné době někdy v roce 2014, kdy byl kladen větší důraz na každodenní použitelnost a komfort na cestách.

Emslichter / Pixabay

Lada Niva

Král kopců, který nikdy neoslňoval svým vzhledem, ale lákal především svými offroad jízdními vlastnostmi. Design tohoto vozu, jež se mimochodem stále vyrábí, je v podstatně nesrovnatelný s módními SUV. Zastaralý vzhled spatřil světlo světa v roce 1976 a od té doby se drží osvědčeného konceptu.

Jde ve své podstatě o živoucí fosilii, jejíž schopnosti vynikají právě v terénu. V hlavní domovině automobilu zvaného Lada Niva.

Toyota Hilux

Nakonec si necháme nesmrtelného veterána terénů, kterým je Toyota Hilux. Té se v průběhu let dostalo nejenom spousty zajímavých motorizací, ale také designů, od klasického offroadu, až po pickup. Mezi hodně oblíbené motory patřil ten 2,5 D-4D se 144 koňmi a krouticím momentem 343 Nm. Kultivované a originální auto pro každodenní život, ale také pro náročnou práci v terénu.


AUTO-MOTO      BYDLENÍ      CESTOVÁNÍ      FINANCE      HUDBA      MÓDA      POČÍTAČE A INTERNET      SLUŽBY a ŘEMESLA      SPORT      ZÁBAVA     

Publikování nebo další šíření obsahu webu AutOnline.cz je bez souhlasu redakce zakázáno.