Autor: David K. datum: Čvn 17 kategorie: Auto

Škoda Felicia byla kultovním vozem své doby, a hlavně hodně oblíbeným. Nejenom pro svoji motorovou část, ale také tu cennou. Jednalo se totiž o poměrně dostupný vůz této kategorie. Její výroba probíhala od roku 1994 a ukončena byla v roce 2001. Tedy dlouhých sedm let byly na trh chrleny odlišné varianty, jež silnice brázdí do dnešní doby.

Za tuto dlouhou dobu bylo vyrobeno celkem 1 420 411 kusů, které se své jediné modernizace dočkaly pouze v roce 1998.

Vše začalo hatchbackem

Odrazovým můstkem modelu Škoda Felicia byl pochopitelně hatchback, který měl původně délku 3 855 milimetrů a po faceliftu se rozrostl na 3 883 milimetrů. Díky nebývalému zájmu o tento český automobil se společnost Škoda rozhodla, že nabídne i něco početnějším rodinám. Psal se rok 1995, když světlo světa spatřila Škoda Felicia Combi.

To však nebyl rozhodně konec tohoto populárního modelu. Díky oblibě přišly na trh ještě další modifikace, jakými byla Škoda Felicia Pickup, Škoda Felicia Vanplus, Škoda Felicia Fun a Škoda Felicia N1 (Praktik).

PetraSolajova / Pixabay

Motorizace Škoda Felicia

A jak to bylo s motorizací vozidel Škoda Felicia? Nejprve se začínalo na objemu 1 289 kubických centimetrů a později se objevila nejsilnější verze 1 598 kubických centimetrů. Od výkonu 40 kW došlo k nárůstu 55 kW. Maximální udávaná rychlost se pohybovala mezi 145 km/hod. až 170 km/hod. Průměrná spotřeba byla 6,4 až 6,9 litrů na sto kilometrů.

Škoda Felicia přešla postupně od motoru s karburátorem na olovnatý benzín k jednobodovému a následně vícebodovému vstřikování. Tím posledním bylo vícebodové vstřikování Magneti Marelli.

Na trhu se dokonce objevil i vznětový motor o objemu 1 896 kubických centimetrů s průměrnou spotřebou 5,8 litru.

Škoda Felicia byla mimo jiné vyráběna i v odlišných výbavách, které se lišily počtem dostupných doplňků.

Okomentuj

Copyright © 2024 AUTOnline.cz - Kopírování článků nebo dalších částí tohoto webu je bez souhlasu redakce zakázáno.