Archive for the ‘Auto’ Category

posted by David K. on Říj 9

Automobil je naším věrným pomocníkem při přesunu z bodu A do bodu B. Pro některé je dokonce nepostradatelným doplňkem obživy. Jiní v něm zase vidí krásný koníček a vysněný automobil se vším všudy. Ať už jsou vaše pocity jakékoliv, vždy byste se měli postarat o to, aby vám vůz nikdo neukradl. To znamená, zvolte to nejlepší zabezpečení. Možností v tomto směru máte více než dost.

Začněte mechanickým zabezpečením

Jakékoliv zabezpečení je jistě přínosem. Jeho kvality se pochopitelně odlišují od toho, kolik finančních prostředků do něho chcete investovat. S klasickým imobilizérem už dnes pravděpodobně neobstojíte. Profesionálové si s ním poradí levou zadní.

Na seznam cenově dostupnějších řešení však patří stejně, jako třeba páka volantu. I když nejde o nic světoborného, určitě jde o nepříjemnou překážku pro jakéhokoliv zloděje. Navíc páka na volant příliš nestojí. Pokud jde o mechanické zabezpečení automobilu, můžete se setkat také se zámkem řadící páky. Další z překážek, která potenciálního zloděje možná odradí.

Propracovanějším řešením jsou pak alarmy, které při vniknutí do automobilu vydávají hlasitý zvuk. Ten na sebe pochopitelně váže pozornost kolemjdoucích, což může přijít vhod.

Moderní zabezpečení vozu

Jestliže pro zabezpečení svého vozidla chcete udělat skutečné maximum, vydejte se cestou novodobých technologií. Ideální volbou jsou GPS zařízení, která lze instalovat do vozu. Zloděj o nich povětšinou neví a vy máte díky sledovacímu systému informaci o tom, kde se váš automobil pohybuje. Tyto GPS lokátory mohou být navázány na alarmy a sledovací systémy speciálních agentur. To znamená, že vůz neuvidíte na mobilu jen vy, ale také ti, kdo jej budou aktivně hledat.

Systémy zabezpečení vozu se za posledních několik let posunuly značně vpřed. Jděte pro s dobou a instalujte si něco podobného do svého automobilu.

posted by David K. on Zář 25

Automobil i motocykl potřebují pro svůj provoz různé kapaliny. Není to však jenom benzín a olej, jak by si mohl, kdo myslet. Mnozí často zapomínají na brzdovou kapalinu, respektive na pravidelnou výměnu. Pokud vás zajímá, z jakého důvodu měnit brzdovou kapalinu a jak to provést, začtěte se do následujících řádků.

Význam brzdové kapaliny

Ve své potažmo lze konstatovat, že brzdová kapalina je jednou z nejdůležitějších v dopravním prostředku. Bez ní byste totiž jenom stěží zabrzdili. Právě brzdová kapalina se stará o odpovídající brzdný účinek, respektive podporuje správné fungování jednotlivých brzdových prvků.

Pokud brzdovou kapalinu nebudete pravidelně měnit, můžete ohrozit své zdraví. Jednou se totiž může stát, že šlápnete na brzdový pedál a prošlápnete ho. Brzdovka jak se jinak brzdové kapalině říká na sebe totiž váže vlhkost, a tak postupem času degraduje. Měnit by se proto měla pravidelně, a to alespoň jednou za dva až tři roky.

Důležité informace

Pokud si nejste jisti výměnou brzdové kapaliny, nechte si změřit její teplotu. Při naměřené hodnotě pod 170 stupňů Celsia je nutná výměna. V závislosti na konkrétním typu dopravního prostředku můžete volit mezi různými typy brzdovky. Vždy volte kapalinu na doporučení výrobce vozu. Kapalina nese označení DOT 3, DOT 4, DOT 5 a DOT 5.1.

Samotná výměna probíhá tak, že musíte připojit hadičku na odvzdušňovací ventil, povolit ho, natlakovat soustavu a postupně přilévat novou brzdovou kapalinu. Postup se pochopitelně liší u auta i motocyklu. Princip je však v zásadě stejný. Podstatné je dokonalé odvzdušnění brzdové soustavy, jinak by mohlo docházet k výpadkům při brždění, což je životu nebezpečné. Pokud si na výměnu brzdové kapaliny netroufáte a nevěříte si v tomto směru, raději tuto činnost svěřte zkušeným odborníkům. Přece jenom je to sázka na jistotu.

posted by David K. on Srp 21

Americký sportovní vůz Ford Mustang zná bezpochyby každý. Ať už jeho historickou nebo současnou podobu. Pokud chcete poznat jeho vývoj a dozvědět se o tomto legendárním automobilu něco více, přinášíme vám stručný souhrn. Prozradíme vám, jak to v roce 1964 všechno začalo.

Společnost Ford Motor Company přišla s dobrým nápadem

Místo výroby Dearborn v Michiganu ve Spojených státech amerických. Přesně tam se začal odehrávat příběh, který v podstatě nenabývá konce. Zde vznikla první generace sportovního vozu Ford Mustang, která se vyráběla od roku 1964 do 1973. Legendárním modelem se stal model Fastback z roku 1965.

Druhá generace přišla na přetřes v roce 1974 a její výroba trvala do roku 1978. Mustang dostal nový facelift a přišel i několika zajímavých modelových řadách. Za zmínku stojí určitě model Cobra II, ale také Cobra R z roku 19978. Následovala třetí generace v letech 1979 až 1993, na ni pak navazovala čtvrtá a pátá generace.

Ford Mustang v současnosti

V roce 2015 se objevila už šestá generace tohoto úspěšného modelu a nechyběla ani variant podléhající současnému trendu elektromobilů. Nutno však podotknout, že legendární modely byly primárně benzínové a vysoko objemové. S nimi byla ta skutečná zábava. A není se čemu divit, výkonu motorů byl od 157 kW až po 392 kW, což je více než dobré. S takovými hodnotami pochopitelně souvisí i samotný kroutící moment ve výši 582 Nm.

A jaké novodobé modely stojí skutečně za to? Zmínka by měla padnout o čtyřlitrové variantě V6. Příjemnou nadstavbou byl model Mustang GT a Boss 302. Z modernějších modelů Ford Mustang se staly legendární Shelby GT500, ale také Shelby GT350R. V tomto voze byl použit osmiválec o objemu 5,2 litrů. Takový vůz už uháněl rychlostí až 285 kilometrů za hodinu a zrychlení z 0 na 100 kilometrů v hodině měl za 3,9 sekundy. Ford Mustang je zkrátka legendou všech legend.

posted by David K. on Srp 7

Automobil může být vybaven manuální nebo automatickou převodovkou. Dva trochu odlišné světy přinášející trochu jiné vlastnosti, řazení a tím pádem výhody a nevýhody. Pokud se rozhodujete pro některou z těchto variant, určitě vám budou nápomocny níže uvedené informace. Každý z těchto způsobů řazení je totiž vhodný pro odlišné typy řidičů.

Poznejte manuál do nejmenšího detailu

Ať už pořizujete nové nebo ojeté auto, s manuální převodovkou se setkáte pravděpodobně častěji. O tom není žádných pochyb. U tohoto způsobu řazení lze konstatovat, že budete mít auto v maximální míře pod kontrolou. Jste svými vlastními pány a pouze vy rozhodujete o tom, kdy dojde k přeřazení nebo podřazení.

Jisté je také to, že nákup vozu s manuální převodovkou bude určitě cenově přijatelnější než automat. Za ten si jednoduše připlatíte. Co se týče spotřeby, nelze pravděpodobně určit vítěze, protože každý má trochu jinak těžkou nohu na plynu a odlišný styl jízdy. Nutno podotknout, že špatným řazením a nevhodným zacházením může dojít k poškození manuální převodovky.

Klady a zápory automatu

Ano, za automatickou převodovku si určitě připlatíte. Na druhou stranu získáte i spoustu benefitů. Automat jistě oceníte při jízdě ve městě a v koloně. Pro tento typ provozu je jako stvořený. Automatická převodovka se zároveň stane ideálním pomocníkem při delších cestách. Na své si mimochodem přijdou i začátečníci. Manuální řazení může být o něco složitější nežli skrze automat, kde máte v podstatě jenom dva pedály – plyn a brzdu.

U automatu se však připravte na to, že jakékoliv opravy automatické převodovky mohou být spojeny s vyššími pořizovacími náklady. To je daň za určitý komfort při jízdě. Pokud si myslíte, že za vás bude automat špatně řadit, jste na omylu. I s tím se můžete naučit řadit tak, že ho budete alespoň částečně ovlivňovat. Tak co, už jste si vybrali vhodnou variantu?

posted by David K. on Čvc 24

Se zvyšujícími se cenami všeho možného se stále více lidí přiklání k nákupu ojetého automobilu před tím novým. A není se čemu divit. Ceny ojetých vozů jsou daleko přiměření. Jenže, při nákupu jetého automobilu vzniká velká spousta obav, aby si člověk nekoupit vůz, jehož následný servis ho bude stát spoustu peněz. Možná právě proto se vyplatí investovat do ověřených a spolehlivých ojetin. S několika z nich vás seznámíme v následujících řádcích.

Začněme od těch nejmenších

Každý z nás má samozřejmě trochu jinou potřebu. Pokud patříte k příznivcům malých automobilů nebo sháníte vůz vyloženě na nákupy, nabízí se Renault Twingo. Jeho alternativou je Smart ForFour. Na první pohled jde víceméně o totožné automobily vyjímající se svou dlouhodobou spolehlivostí. Připravte se ovšem na to, že k dispozici nebudete mít příliš odkládacího prostoru.

Pokud chcete v této kategorii automobilů vsadit na elektromobil, pořiďte si elektrickou „nákupní tašku“ v podání osvědčeného modelu BMW i3. Když si pohlídáte původ vozidla a jeho předchozí servis, máte šanci na velice dobrý nákup.

Ojeté vozy vyšší třídy

Pojďme ale přestoupit do kategorie větších ojetých automobilů, které poslouží nejenom vám, ale celé vaší rodině. V takovém případě se téměř jistou kartou stávají vozy Mazda 3 a Mazda 6. U nich s největší pravděpodobností nešlápnete vedle. Hodně osvědčeným a populárním automobil se jeví také model Hyundai i30 1.5 CVVT. Tradiční atmosférický čtyřválec, který se vyznačuje poměrně dlouhou životností.

Ne každý se však chce spoléhat pouze na malé a rodinné vozy. Pokud dáváte přednost něčemu sportovnějšímu a výkonnějšímu, vsaďte na Ford Mustang 5.0 V8. Když vsadíte na osmiválec s manuální převodovkou a pohonem zadních kol, s největší pravděpodobností nemůžete sáhnout vedle. Tohle je výčet ojetin, které z dlouhodobého hlediska jistě stojí za to.

posted by David K. on Čvn 12

Ferrari F430 je sportovním a poměrně drahým vozem, který si bohužel nemůže dovolit každý. Pokud je právě tohle váš vysněný automobil, možná vás přejde chuť poté, co zjistíte, kolik stojí jeho servis. Koupit si takové vozidlo je jednou věcí, tou druhou je následný servis, který zrovna nepatří mezi levné záležitosti.

Pravidelný servis a další položky

Pomyslným odrazovým můstkem u je pochopitelně pravidelný servis, jako u mnoha dalších automobilů. V případě Ferrari F430 si však připravte necelých 50 tisíc korun. Ano, taková je cena za výměnu oleje, filtrů, nových svíček a přidružených drobností. Nepřejte si pak zažít, když se pokazí převodovka. V ten moment musíte ze své peněženky vytáhnout rovných 300 tisíc korun. U spojky jsou náklady zhruba poloviční.

Vzhledem k tomu, že Ferrari F430 má opravdu slušný výkon, čas od času může dojít k propálení výfukových svodů. Jestliže se vám něco takového přihodí, připravte si 130 tisíc korun na opravu. Jestliže s vozem budete jezdit po špatných silnicích, čeká vás časem výměna tlumičů, která vyjde přibližně na 200 tisíc korun.

Další náklady na Ferrari F430

Výše uvedenými částkami to ale pochopitelně nekončí. Ferrari F430 má i další spotřební materiál, který není radno podceňovat. Typickým příkladem jsou gumy. Pokud chcete přezout novou sadu, budete potřebovat 30 tisíc korun. Jestliže se vám podaří odrbat litá kola o obrubník, nová sada vás vyjde na 160 tisíc korun. Ve výčtu podobných výdajů by šlo pochopitelně pokračovat. Třeba taková skládací střecha u tohoto sportovního vozu stojí kolem 150 tisíc korun.

Jak vidno, řešit pravidelný servis u Ferrari F430 není zrovna levnou záležitostí. Na druhou stranu, takový vůz si pořizujete za statisíce a tomu také odpovídají následující výdaje. Pokud uvažujete o pořízení tohoto osmiválce, máte nyní alespoň reálnou představu, jak moc se zakousne do vaší peněženky.

posted by David K. on Kvě 8

Ožehavé téma, které je aktuální několik posledních týdnů až měsíců. Jak to bude spalovacími motory automobilů v letech budoucích? Evropská unie je totiž usmyslela, že zapracuje snížení CO2 a během několika let ho naprosto minimalizuje. Jak to tedy aktuálně vypadá s vývojem této situace? Na to se zaměříme v následujících řádcích.

Zákaz platí od roku 2035

Jarní období roku 2023 jistě vstoupí do historie týkající se této otázky. Právě v této době totiž Evropský parlament schválil, jak to bude s omezením a pozdějším zákazem výroby aut se spalovacím motorem. U nových osobních vozů a lehkých užitkových vozů platí zákaz prodeje od roku 2035.

Do té domy musí dojít k umírnění prodejů se spalovacími motory. Evropská unie chce absolutní zákaz, tedy o 100 % lepší výsledek CO2 oproti současnému stavu. Zjednodušeně řečeno, snížení emisí do roku 2030 má být u osobních automobilů o 55 %. Pokud jde o dodávky, respektive lehčí nákladní vozy se spalovacím motorem, tam bude snížení o 50 %. Vše pak bude smět k roku 2035, kde bude úplný zákaz prodeje.

Opravdu vše nahradí elektromobilita?

Toto rozhodnutí Evropského parlamentu samozřejmě vyvolává nejrůznější diskuze. Je vůbec možné, abychom tímto způsobem zastavili kompletní produkty vozidel se spalovacím motorem? I když budou po roce 2035 platit určité výjimky například pro malé automobilky, jde o skutečně zásadní rozhodnutí.

Už dnes jsou totiž všichni tlačeni do elektromobily, která však není plnohodnotně reálná. Ať už jde o dostatek nabíjecích stanic, vysoké ceny elektromobilů a podobně. Nechme se tedy překvapit jaký bude vývoj situace se spalovacími motory. I když byl stanoven termínu zákazu prodeje, jde samozřejmě o dlouhou dobu a vše může dopadnout jinak. O tom ostatně vypovídá aktuální stav a rozvoj elektromobilů minimálně v České republice. Na závěr jen dodáme, že zakoupené a provozované vozy se spalovacím motorem budete moci provozovat i nadále, jen si nekoupíte nový.

posted by David K. on Dub 24

V dnešní době se velká spousta řidičů vydává vlastním automobilem za hranice České republiky. Pokud do této skupiny lidí patříte také, měli byste vědět, jak se zachovat v okamžiku, kdyby se vám v cizině stala dopravní nehoda.

Pomyslným základem je samozřejmě povinné ručení. Bez něj nevyjíždějte ani na české silnice, natož za hranice naší země. V případě způsobení dopravní nehody bez pojištění odpovědnosti z provozu vozidla by vás mohly potkat nemalé problémy, včetně těch finančních.

Havarijní pojištění přijde vhod

Každý asi správně tuší, že povinné ručení vás bude za hranicemi Česka krýt v okamžiku, kdy způsobíte škodu na zdraví či majetku třetích osob. Když máte uzavřené povinné ručení, můžete se spolehnout, že se vztahuje na území Evropské unie.

Při nehodě v zahraničí se však můžete finančně krýt i vy sami. K tomu vám bude nápomocno havarijní pojištění. To není povinnou, ale dobrovolnou službou.

Postup při dopravní nehodě

Nyní už se ale pojďme podívat to hlavní, jak se zachovat, když se taková nehoda stane? Jednotlivé úkony by měly víceméně odpovídat tomu, co byste prováděli při dopravní nehodě na území České republiky. V první řadě si oblékněte reflexní vestu, zkontrolujte, zda někomu nic není a zabezpečte místo nehody.

Pokud je škoda vyššího charakteru nebo se nemůžete dohodnout s dalším řidičem na vině, volejte policii. V zahraničí můžete používat univerzální telefonní linku 112. Kromě toho důkladně zdokumentujte místo nehody. Nafoťte všechny případné škody a vše zaprotokolujte. Právě tyto listiny a důkazy od vás totiž může vyžadovat vaše pojišťovna.

Jestliže si i přes výše uvedené informace nebudete vědět rady, kontaktujte asistenční službu. Právě tu byste neměli v rámci povinného ručení podceňovat. Prostřednictvím této linky se můžete dozvědět, jak postupovat krok za krokem.

posted by David K. on Bře 31

Výroba těsnění, gumových těsnění a automobilových těsnění je důležitou součástí průmyslu. Těsnění jsou nezbytná pro zajištění správného fungování strojů a zařízení, a také pro ochranu před únikem tekutin a plynů. V tomto článku se podíváme na to, co jsou těsnění, jak fungují, jak se vyrábí gumová těsnění a automobilová těsnění, a jak si vybrat správné těsnění pro vaše potřeby.

Těsnění jsou součásti strojů a zařízení, které slouží k oddělení dvou prostorů s různým tlakem nebo teplotou. Těsnění mohou být vyrobeny z různých materiálů, jako jsou kovy, plasty nebo gumy. Když jsou těsnění správně umístěna, zabrání úniku tekutin a plynů mezi dvěma prostorami.

Výroba gumových těsnění

Gumová těsnění jsou vyrobeny z různých druhů gumy, jako je například neopren nebo silikon. Tyto materiály jsou velmi pružné a snadno se přizpůsobí tvaru, ve kterém jsou použity. Výroba gumových těsnění zahrnuje proces vytlačování, kdy se gumová směs vytlačuje skrz formu, aby vytvořila požadovaný tvar těsnění. Poté se těsnění vulkanizuje, což znamená, že se vystavuje vysokým teplotám a tlakům, aby se dosáhlo požadované tvrdosti a elasticity.

Automobilová těsnění a jejich výroba

Automobilová těsnění jsou důležitou součástí motorů a dalších částí vozidel. Tyto těsnění musí být odolné proti vysokým teplotám a tlakům, které jsou běžné v automobilových motorech. Výroba automobilových těsnění zahrnuje proces vytlačování nebo lisování, kdy se materiál těsnění vytlačuje skrz formu nebo lis, aby se dosáhlo požadovaného tvaru. Poté se těsnění vulkanizuje, aby se dosáhlo požadované tvrdosti a elasticity.

Použití těsnění v průmyslu a každodenním životě

Těsnění se používají v mnoha různých průmyslových odvětvích, jako je například automobilový průmysl, letectví, stavebnictví a potravinářský průmysl. Těsnění se také používají v každodenním životě, jako jsou například těsnění na oknech a dveřích domů a vozidel.

Jak si vybrat správné těsnění pro vaše potřeby

Při výběru správného těsnění je důležité zvážit materiál, ze kterého je těsnění vyrobeno, a jeho vlastnosti, jako je například odolnost proti teplotám a tlakům. Je také důležité zvážit velikost a tvar těsnění, aby bylo zajištěno správné usazení.

Závěr

Výroba těsnění, gumových těsnění a automobilových těsnění je důležitou součástí průmyslu. Těsnění jsou nezbytná pro zajištění správného fungování strojů a zařízení, a také pro ochranu před únikem tekutin a plynů. Při výběru správného těsnění je důležité zvážit materiál, velikost a tvar těsnění, aby bylo zajištěno správné usazení.

Copyright © 2024 AUTOnline.cz - Kopírování článků nebo dalších částí tohoto webu je bez souhlasu redakce zakázáno.