Archive for the ‘Auto’ Category

posted by David K. on Čvn 12

Ferrari F430 je sportovním a poměrně drahým vozem, který si bohužel nemůže dovolit každý. Pokud je právě tohle váš vysněný automobil, možná vás přejde chuť poté, co zjistíte, kolik stojí jeho servis. Koupit si takové vozidlo je jednou věcí, tou druhou je následný servis, který zrovna nepatří mezi levné záležitosti.

Pravidelný servis a další položky

Pomyslným odrazovým můstkem u je pochopitelně pravidelný servis, jako u mnoha dalších automobilů. V případě Ferrari F430 si však připravte necelých 50 tisíc korun. Ano, taková je cena za výměnu oleje, filtrů, nových svíček a přidružených drobností. Nepřejte si pak zažít, když se pokazí převodovka. V ten moment musíte ze své peněženky vytáhnout rovných 300 tisíc korun. U spojky jsou náklady zhruba poloviční.

Vzhledem k tomu, že Ferrari F430 má opravdu slušný výkon, čas od času může dojít k propálení výfukových svodů. Jestliže se vám něco takového přihodí, připravte si 130 tisíc korun na opravu. Jestliže s vozem budete jezdit po špatných silnicích, čeká vás časem výměna tlumičů, která vyjde přibližně na 200 tisíc korun.

Další náklady na Ferrari F430

Výše uvedenými částkami to ale pochopitelně nekončí. Ferrari F430 má i další spotřební materiál, který není radno podceňovat. Typickým příkladem jsou gumy. Pokud chcete přezout novou sadu, budete potřebovat 30 tisíc korun. Jestliže se vám podaří odrbat litá kola o obrubník, nová sada vás vyjde na 160 tisíc korun. Ve výčtu podobných výdajů by šlo pochopitelně pokračovat. Třeba taková skládací střecha u tohoto sportovního vozu stojí kolem 150 tisíc korun.

Jak vidno, řešit pravidelný servis u Ferrari F430 není zrovna levnou záležitostí. Na druhou stranu, takový vůz si pořizujete za statisíce a tomu také odpovídají následující výdaje. Pokud uvažujete o pořízení tohoto osmiválce, máte nyní alespoň reálnou představu, jak moc se zakousne do vaší peněženky.

posted by David K. on Kvě 8

Ožehavé téma, které je aktuální několik posledních týdnů až měsíců. Jak to bude spalovacími motory automobilů v letech budoucích? Evropská unie je totiž usmyslela, že zapracuje snížení CO2 a během několika let ho naprosto minimalizuje. Jak to tedy aktuálně vypadá s vývojem této situace? Na to se zaměříme v následujících řádcích.

Zákaz platí od roku 2035

Jarní období roku 2023 jistě vstoupí do historie týkající se této otázky. Právě v této době totiž Evropský parlament schválil, jak to bude s omezením a pozdějším zákazem výroby aut se spalovacím motorem. U nových osobních vozů a lehkých užitkových vozů platí zákaz prodeje od roku 2035.

Do té domy musí dojít k umírnění prodejů se spalovacími motory. Evropská unie chce absolutní zákaz, tedy o 100 % lepší výsledek CO2 oproti současnému stavu. Zjednodušeně řečeno, snížení emisí do roku 2030 má být u osobních automobilů o 55 %. Pokud jde o dodávky, respektive lehčí nákladní vozy se spalovacím motorem, tam bude snížení o 50 %. Vše pak bude smět k roku 2035, kde bude úplný zákaz prodeje.

Opravdu vše nahradí elektromobilita?

Toto rozhodnutí Evropského parlamentu samozřejmě vyvolává nejrůznější diskuze. Je vůbec možné, abychom tímto způsobem zastavili kompletní produkty vozidel se spalovacím motorem? I když budou po roce 2035 platit určité výjimky například pro malé automobilky, jde o skutečně zásadní rozhodnutí.

Už dnes jsou totiž všichni tlačeni do elektromobily, která však není plnohodnotně reálná. Ať už jde o dostatek nabíjecích stanic, vysoké ceny elektromobilů a podobně. Nechme se tedy překvapit jaký bude vývoj situace se spalovacími motory. I když byl stanoven termínu zákazu prodeje, jde samozřejmě o dlouhou dobu a vše může dopadnout jinak. O tom ostatně vypovídá aktuální stav a rozvoj elektromobilů minimálně v České republice. Na závěr jen dodáme, že zakoupené a provozované vozy se spalovacím motorem budete moci provozovat i nadále, jen si nekoupíte nový.

posted by David K. on Dub 24

V dnešní době se velká spousta řidičů vydává vlastním automobilem za hranice České republiky. Pokud do této skupiny lidí patříte také, měli byste vědět, jak se zachovat v okamžiku, kdyby se vám v cizině stala dopravní nehoda.

Pomyslným základem je samozřejmě povinné ručení. Bez něj nevyjíždějte ani na české silnice, natož za hranice naší země. V případě způsobení dopravní nehody bez pojištění odpovědnosti z provozu vozidla by vás mohly potkat nemalé problémy, včetně těch finančních.

Havarijní pojištění přijde vhod

Každý asi správně tuší, že povinné ručení vás bude za hranicemi Česka krýt v okamžiku, kdy způsobíte škodu na zdraví či majetku třetích osob. Když máte uzavřené povinné ručení, můžete se spolehnout, že se vztahuje na území Evropské unie.

Při nehodě v zahraničí se však můžete finančně krýt i vy sami. K tomu vám bude nápomocno havarijní pojištění. To není povinnou, ale dobrovolnou službou.

Postup při dopravní nehodě

Nyní už se ale pojďme podívat to hlavní, jak se zachovat, když se taková nehoda stane? Jednotlivé úkony by měly víceméně odpovídat tomu, co byste prováděli při dopravní nehodě na území České republiky. V první řadě si oblékněte reflexní vestu, zkontrolujte, zda někomu nic není a zabezpečte místo nehody.

Pokud je škoda vyššího charakteru nebo se nemůžete dohodnout s dalším řidičem na vině, volejte policii. V zahraničí můžete používat univerzální telefonní linku 112. Kromě toho důkladně zdokumentujte místo nehody. Nafoťte všechny případné škody a vše zaprotokolujte. Právě tyto listiny a důkazy od vás totiž může vyžadovat vaše pojišťovna.

Jestliže si i přes výše uvedené informace nebudete vědět rady, kontaktujte asistenční službu. Právě tu byste neměli v rámci povinného ručení podceňovat. Prostřednictvím této linky se můžete dozvědět, jak postupovat krok za krokem.

posted by David K. on Bře 31

Výroba těsnění, gumových těsnění a automobilových těsnění je důležitou součástí průmyslu. Těsnění jsou nezbytná pro zajištění správného fungování strojů a zařízení, a také pro ochranu před únikem tekutin a plynů. V tomto článku se podíváme na to, co jsou těsnění, jak fungují, jak se vyrábí gumová těsnění a automobilová těsnění, a jak si vybrat správné těsnění pro vaše potřeby.

Těsnění jsou součásti strojů a zařízení, které slouží k oddělení dvou prostorů s různým tlakem nebo teplotou. Těsnění mohou být vyrobeny z různých materiálů, jako jsou kovy, plasty nebo gumy. Když jsou těsnění správně umístěna, zabrání úniku tekutin a plynů mezi dvěma prostorami.

Výroba gumových těsnění

Gumová těsnění jsou vyrobeny z různých druhů gumy, jako je například neopren nebo silikon. Tyto materiály jsou velmi pružné a snadno se přizpůsobí tvaru, ve kterém jsou použity. Výroba gumových těsnění zahrnuje proces vytlačování, kdy se gumová směs vytlačuje skrz formu, aby vytvořila požadovaný tvar těsnění. Poté se těsnění vulkanizuje, což znamená, že se vystavuje vysokým teplotám a tlakům, aby se dosáhlo požadované tvrdosti a elasticity.

Automobilová těsnění a jejich výroba

Automobilová těsnění jsou důležitou součástí motorů a dalších částí vozidel. Tyto těsnění musí být odolné proti vysokým teplotám a tlakům, které jsou běžné v automobilových motorech. Výroba automobilových těsnění zahrnuje proces vytlačování nebo lisování, kdy se materiál těsnění vytlačuje skrz formu nebo lis, aby se dosáhlo požadovaného tvaru. Poté se těsnění vulkanizuje, aby se dosáhlo požadované tvrdosti a elasticity.

Použití těsnění v průmyslu a každodenním životě

Těsnění se používají v mnoha různých průmyslových odvětvích, jako je například automobilový průmysl, letectví, stavebnictví a potravinářský průmysl. Těsnění se také používají v každodenním životě, jako jsou například těsnění na oknech a dveřích domů a vozidel.

Jak si vybrat správné těsnění pro vaše potřeby

Při výběru správného těsnění je důležité zvážit materiál, ze kterého je těsnění vyrobeno, a jeho vlastnosti, jako je například odolnost proti teplotám a tlakům. Je také důležité zvážit velikost a tvar těsnění, aby bylo zajištěno správné usazení.

Závěr

Výroba těsnění, gumových těsnění a automobilových těsnění je důležitou součástí průmyslu. Těsnění jsou nezbytná pro zajištění správného fungování strojů a zařízení, a také pro ochranu před únikem tekutin a plynů. Při výběru správného těsnění je důležité zvážit materiál, velikost a tvar těsnění, aby bylo zajištěno správné usazení.

posted by David K. on Bře 25

Klimatizace sice není tou částí automobilu, která by byla nezbytná pro jeho provoz. Pokud ale bez ní budete jezdit v autě za letních vysokých teplot, možná změníte názor. Proto nezapomeňte si nechat klimatizaci před sezónou zkontrolovat a doplnit do ní chladivo. Tato drobná údržba vás vyjde na pár stovek, ale ušetří i drahé opravy. A díky nim budete mít jistotu, že zvládnete dojíždění do práce i při vlně letních veder.

Jak funguje v autě klimatizace?

Klimatizace automobilu funguje tak, že v kabině cirkuluje ochlazený a odvlhčený vzduch, který zajišťuje příjemnou teplotu pro cestující v horkém počasí. Klimatizace také pomáhá zabránit zamlžování oken, omezuje zápach v interiéru a filtruje alergeny a škodliviny z vnějšího vzduchu pronikajícího ventilačním systémem. Mnoho moderních vozů je také vybaveno automatickým nastavením teploty, které umožňuje snadno upravit úroveň chlazení. Přizpůsobení komfortu při jízdě v teplých měsících je tak snazší, než kdy dříve. Při pravidelné údržbě a péči může klimatizace automobilu poskytovat dlouhá léta spolehlivou službu.

Nejdůležitější část klimatizace? Klimakompresor

Kompresor klimatizace je čerpadlo, které stlačuje chladivo v klimatizačním systému automobilu. Díky tomu může v kabině vozu cirkulovat studený klimatizovaný vzduch, a tak se i během horkých letních dnů udržíte v chladu a pohodlí. Právě klimakompresory patří k nejčastěji měněným náhradním dílům v oblasti klimatizačních systémů vozu. A další špatnou zprávou je to, že jsou to díly obvykle z celé klimatizace nejdražší.

Nakupujte autodíly online

Pokud chcete na opravě nebo výměně klimakompresoru ušetřit, nakupujte autodíly online. Existuje mnoho internetových obchodů, které nabízejí výhodné nabídky kvalitních dílů od prověřených výrobců. Narazíte tak jak na nové autodíly, tak i na ty repasované, které lze sehnat za mnohem lepší cenu. A repasovaný kompresor klimatizace může nabídnout stejný výkon jako ten nový. Kromě klimakompresoru takto pořídíte také další autodíly od ložisek a pístních kroužků, až po elektrické konektory, těsnění či celé motory. Při nákupu online si můžete být jisti, že získáte potřebné díly za skvělou cenu.

posted by David K. on Bře 20

Auto je dopravním prostředkem, na kterém je mnoho z nás doslova závislých. Takové vozidlo využíváme při cestě do práce, na nákupy, za zábavou a stává se nedílnou součástí našeho cestování. Je proto nešťastné, když dojde k jeho odcizení. Ke krádežím mimochodem nejčastěji dochází v odlehlých uličkách, v rekreačních oblastech a na sídlištích. Jestliže nevíte, jak se v takové situaci zachovat, začtěte se do následujících řádků.

Nahlášení odcizení vozidla

Ještě, než začnete panikařit, kde máte svoje vozidlo, zamyslete se nad tím, jestli jste ho náhodou nezaparkovali o ulici vedle. Zároveň si ověřte, zda vůz nevyužívá někdo další z rodiny. Je naprosto běžné, že si automobil takto půjčuje několik členů domácnosti. Pokud ani v tomto případě neobstojíte, je nejvyšší čas kontaktovat policii.

Obvykle musíte vyčkat, dokud policie nepřijedete a na místě neprovede předběžné šetření. Zbývající náležitosti pak vyřešíte na služebně. Rozhodně po vás bude chtít vaše osobní údaje a doklady prokazující vlastnický vztah k odcizenému automobilu. Je to technický průkaz, případě smlouvy o pronájmu a další dokumenty. Na základě tohoto hlášení přichází na přetřes pátrání, které trvá třicet dní. Pokud se do té doby auto nenajde, je vydáno Usnesení o odložení věci.

S protokolem proveďte odhlášení vozidla

Policie vám zároveň vyhotoví protokol týkající se odcizení vašeho automobilu. S tím pak můžete přijít na úřad a odhlásit vozidlo. Tento dokument vám přijde vhod také při jednání s pojišťovnou, kdy budete chtít zrušit povinné ručení.

Pokud se chcete vyhnout tomuto nežádoucímu odcizení, můžete si do vozu pořídit některé moderní technologie související právě s hlídáním a monitorováním dopravního prostředku. Zároveň si lze sjednat havarijní pojištění zahrnující právě krádež a odcizení automobilu, kdy vám po odcizení bude vyplacena příslušná částka.

posted by David K. on Úno 28

Pneumatiky a jejich správný stav jsou klíčovým faktorem pro bezpečnou jízdu na silnici. Ať už hledáte nové, nebo použité pneumatiky, bazar pneumatik Praha nabízí širokou škálu možností. Nejen že máte možnost výběru z různých značek a typů pneumatik, ale také si můžete ušetřit peníze díky použitým pneu.

Pneuservis Praha Michle: Kvalitní servis pro bezpečnou jízdu

Pokud hledáte kvalitní pneuservis v Praze, určitě byste měli zvážit návštěvu pneuservisu Praha Michle. Tato společnost nabízí širokou škálu služeb, které jsou důležité pro bezpečnost vaší jízdy a správnou funkci vašeho vozu. Pneuservis Praha nabízí komplexní služby, od výměny pneumatik po geometrii kol a laserovou geometrii.

  • Seřízení sbíhavosti kol a testy brzd a testy tlumičů zajistí, že váš vůz bude bezpečně a spolehlivě fungovat.
  • Testy brzdových kotoučů a testy tlumičů zajišťují, že brzdy a tlumiče fungují správně a poskytují maximální bezpečnost.

Pneuservis Praha Michle, tedy pneu servis Praha 10, je pneuservis Praha, který nabízí všechny tyto služby v jednom místě. 3D geometrie a laserová geometrie vám zajistí, že vaše kola budou mít správný úhel a vzdálenost od sebe, což zlepší ovladatelnost vozu a jeho jízdní vlastnosti.

Odborníci v pneuservisu Praha Michle: Spolehlivé a kvalitní služby

Závěrem lze říci, že bazar pneumatik a pneuservis Praha poskytují vše, co potřebujete k tomu, aby byl váš vůz na silnici v bezpečí. Od širokého výběru použitých pneumatik po kompletní servis, včetně geometrie kol, testů brzd a testů tlumičů, tedy testu podvozku, zajistí, že vaše jízda bude co nejbezpečnější. V pneuservisu Praha Michle se můžete spolehnout na odborníky, kteří vám poskytnou kvalitní služby a pomohou vám s vašimi potřebami. Navštivte ho a udělejte svůj automobil bezpečnějším a spolehlivějším!

posted by David K. on Úno 6

Dopravní prostředek je něčím, co šetří naše nohy a také drahocenný čas. Možnost přepravit se z místa na místo je doslova k nezaplacení. Pokud nedisponujete svým vlastním autem, nabízí se vám samozřejmě alternativy. Jednou z nich je klasická autopůjčovna, to druhou zase populární carsharing. Pokud nevíte, jaké jsou z praktického hlediska rozdíly mezi oběma variantami, přinášíme bližší informace.

Cenové rozdíly mohou být značné

Na úvod ještě zmíníme, že carsharing je vlastně sdílením automobilu. Model populární kdekoliv pod světě dorazil také do České republiky a nutno podotknout, že sklízí úspěch. Ukázat si to můžeme třeba na cenových nákladech. Pokud si půjčíte auto v autopůjčovně, pak musíte počítat s uhrazením částky za celodenní pronájem. Ta se může pohybovat od 2 000 Kč do 5 000 Kč podle typu vozu.

U carsharingu máte možnost využít pronájmu na kratší domu. A to se hodí, pokud potřebujete automobil jen na převezení velkého nákupu nebo vyřízení věcí ve vzdálenějším městě.

Co dalšího byste měli vědět?

U profesionálního carsharingu se můžete také spolehnout na to, že vozy nebudou starší pěti let. To u běžné autopůjčovny nelze s jistotou tvrdit. Pronájem vozu je dokonce natolik výhodný, že mnohdy předčí pořízení vlastního automobilu. Zlomovým bodem v tomto případě bývá hranice sedmi tisíc kilometrů za rok. Pokud totiž najedete měně, dostanete se s náklady na carsharing pod pět tisíc korun měsíčně. A to například u vlastního vozu nemusí být reálné. V případě klasické autopůjčovny zaplatíte také více.

Myslet byste měli na to, že u carsharingu platíte za ujeté kilometry, takže cena se může lišit podle nájezdu. U pronájmu vozu z autopůjčovny se až tolik neřeší kilometry a při vrácení musíte vůz přistavit vždy s plnou nádrží. Je však na každém, aby zvážil, jaká varianta je pro jeho potřeby nejlepší.

posted by David K. on Led 9

Auto je pro mnohé z nás nejenom praktickým dopravním prostředkem. Může se stát koníčkem a zábavou. Někoho však neuspokojuje pouze běžné auto s pevnou střechou. Co takhle kabriolet? Ano, kabriolet je doslova životní styl, jemuž se chcete věnovat naplno. Málokdo však ví, jak je to v tomto voze s topením.

Užívejte si jízdu v létě

I když se v tomto článku chceme v první řadě zaměřit na topení v kabrioletu, nelze se nezmínit o jízdě v létě. Ta je pro kabriolet naprosto typická. Venku vyjde sluníčko, teploty se začnou šplhat do výšin, vy si stáhnete střechu kabrioletu a vyrazíte do silničního provozu. Takhle nějak vypadá nadšením milovníků těchto vozů.

Když jedete se staženou střechou, užíváte si teplého vzduchu a větru ve vlasech. V takovém případě neřešíte jakoukoliv klimatizaci. Nutno však podotknout, že pomalejší jízda v kolonách ve městě a při teplotách nad třicet stupňů už nemusí být takovým zážitkem, jak se zdá. V takovém případě radí spoustu majitelů kabrioletů zatáhnout střechu a raději pustit klimatizaci. Jízda bude o mnoho komfortnější.

Topení kabrioletu v zimě

Spousta lidí si říká, že kabriolet je automobilem především na léto a jinak nemá žádné využití. To je však velká mýlka. Ano, tohoto koníčka si pochopitelně nejvíce užijete v létě, v zimě takový vůz však nemusíte uzamknout do garáže. Jezdit můžete s uzavřenou střechou, díky čemuž si uzavřete kokpit vozidla. Pak můžete použít topení ve voze. A právě v tomto případě by měla zaznít informace o tom, že většina kabrioletů má výkonnější vytápění právě kvůli tomu, aby bylo dosaženo komfortní teploty uvnitř vozidla. Vliv na to má především stažená střecha a možnost větších netěsností. Záleží na tom, jaký typ vozu používáte.

Takže, pokud uvažujete o nákupu kabrioletu, nebojte se. Nejde pouze o sezónní záležitost a můžete ho směle používat také v zimě.

Copyright © 2024 AUTOnline.cz - Kopírování článků nebo dalších částí tohoto webu je bez souhlasu redakce zakázáno.