Archive for the ‘Ostatní’ Category

posted by David K. on Kvě 20

Rádi cestujete po České republice, ať už za prací či zábavou? Pak určitě s nadšením volíte co možná nejkratší a nejrychlejší cestu z bodu A do bodu B. V tomto směru vám budou samozřejmě nápomocny dálnice, které se linou hlavními směry ze středu Česka do všech stran. Jestliže plánujete časově omezenou cestu v řádu dnů, určitě se vyplatí měsíční dálniční známka cena.

Pro koho je vhodná měsíční dálniční známka?

Měsíční dálniční známka je především o flexibilitě. Pokud po dálnici nejezdíte v průběhu celého roku, pravděpodobně se vám roční dálniční známka nevyplatí. Její přínos ocení hlavně ti, kdo jedou občas a chtějí ji využívat jen několik po sobě jdoucích dnů, maximálně jeden měsíc.

Ideálním příkladem je právě delší dovolená, během níž chcete urychlit cestu na místo určení. Není se čemu divit. Je to dovolená, a tak chce každý trávit na cestě co možná nejméně času. A nutno podotknout, že ušetřená hodinka se počítá. To platí mimo jiné i u obchodních a pracovních cest.

V rámci měsíční dálniční známky oceníte již zmiňovanou flexibilitu. Její platnost pochopitelně může být okamžitá. Nebo si ji zakoupíte a platnost nastavíte na konkrétní den. Vše na cestu si tak vyřídíte dopředu a nemusíte nic řešit na poslední chvíli.

Měsíční dálniční známka není jediná

Cenově dostupné měsíční dálniční známky samozřejmě nejsou tím jediným, co můžete v České republice zakoupit. Existují také ostatní známky s kratší platností. Tu desetidenní lze koupit za 270 Kč. Novinkou pro letošní rok je jednodenní dálniční známka, která může mít pro spoustu řidičů patřičný význam. Taková dálniční známka vás vyjde na 200 Kč.

V okamžiku, kdy začnete české dálnice využívat čím dál častěji, určitě se vyplatí sáhnout po roční dálniční známce. Ta stojí 2 300 Kč. Příjemným faktem je to, že všechny známky můžete zakoupit online na internetu.

posted by David K. on Kvě 13

Pojem celoroční pneumatik je znám bezpochyby každému majiteli dopravního prostředku. Jedná se tzv. hybridní pneumatiky, které jsou vhodné pro použití v létě i v zimě. Právě proto jsou pojmenovány, jako celoroční pneumatiky. Při optické kontrole je poznáte podle značení M+S. I v jejich případě samozřejmě platí, že pokud je chcete použít v zimě, musí mít minimální vzorek 4 mm.

Výhody celoročních pneumatik

Celoroční pneumatiky mají pochopitelně své zastánce a odpůrce. Je pravdou, že každý na ně má odlišný názor. Proto jsme si pro vás připravili takové stručné shrnutí výhod a nevýhod, ať si můžete udělat vlastní úsudek. Začneme tedy nejprve klady celoročních pneumatik.

Mezi výhody se řadí určitě nutnost přezouvat letní a pneumatiky. V ten moment nemusíte shánět druhou sadu gum a jednu z nich někde skladovat. Celoroční pneumatiky mají trochu tvrdší směs, takže se opotřebovávají méně. Když zároveň nečekaně napadne, vy vlastně nemusíte přezouvat a můžete směle jezdit dál. To platí samozřejmě za předpokladu, že pneumatiky splňují minimální hloubku dezénu.

Nevýhody celoročních pneumatik

A teď se pojďme vrhnout na negativa celoročních pneumatik. Každý asi správně tuší, že když pneumatiky přináší od každého něco, nebudou nejlepší v konkrétním období. A tomu tak skutečně je. Neexistují totiž dokonalé univerzální gumy pro léto i zimu. Musíte tedy počítat s trochu delší brzdnou dráhou. Rozhodně se nehodí pro ty, kdo si užívají svižnější jízdu a chtějí mít maximální jistotu v gumách.

I když nebudete přezouvat pneumatiky mezi létem a zimou, stále byste neměli zapomínat na jejich pravidelnou kontrolu a vyvažování. Dalo by se říci, že investice do celoročních pneumatik se vyplatí vybrané skupině řidičů. Sami proto zvažte, kolik kilometrů ročně najezdíte, jaký je váš jízdní styl a co od takových pneumatik očekáváte.

posted by David K. on Úno 26

Většina z nás vlastní automobil, bez něhož bychom si každodenní fungování dokázali jenom stěží představit. Možná právě proto nás mohou jakékoliv klepavé zvuky linoucí se z motoru dost zaskočit. V některých případech je to předzvěst něčeho špatného, jindy tomu tak být nemusí. Ať tak či onak, prozradíme vám, co všechno vás může potkat, když vám klepe motor.

Není klepání jako klepání

Nutno podotknout, že každý klepavý zvuk je celkem specifický a může znamenat něco trochu jiného. Někdy motor jen lehce klepe zastudena a po zahřátí takový zvuk odezní. To u některých starších dieselových motorů ještě nemusí za každou cenu znamenat něco špatného a je v podstatě normální stav.

Na přetřes ovšem přichází skřípavý zvuk, který se mění podle toho, zda je motor zahřátý či nezahřátý. Tato anomálie může do jisté míry odkazovat na poškozené čerpadlo chlazení. Hodně často se můžete setkat také s kovový klapotem, který má jakoby matný charakter a zvukový projev. Pokud se tento klepavý zvuk zvyšuje se zvyšujícími se otáčkami, pravděpodobně máte opotřebovaná pouzdra. Klepání v motoru však může signalizovat nutnost seřízení ventilů, ale také poruchu alternátoru.

Ne všechno vychází z motoru

Klepání z oblasti motorové části se pochopitelně za každou cenu nemusí týkat jenom motoru. Někdy to může být klepání od poškozených silentbloků. To ostatně poznáte při jízdě po nerovnostech. Tyto zvuky vyhází především od nápravy, kde se mohou vyskytnout i jiné problémy s klepavým zvukovým projevem.

Nutno podotknout, že laik z jakéhokoliv klepání motoru pozná opravdu hodně málo. Motory aut musíte mít dostatečně naposlouchané, abyste dokázali identifikovat správný problém. Přesně z těchto důvodů je nejlepší svěřit jakékoliv neduhy s vozem profesionálům. Ti mají totiž vhodné nástroje pro identifikaci problému, který zároveň dokáží odborně odstranit.

posted by David K. on Led 8

Obytné vozy jsou v poslední době hodně trendy, o tom není žádných pochyb. Kromě karavanů a obytných aut se do kurzu dostaly i obytné dodávky a vestavby. Má to samozřejmě spoustu kladných důvodů, s nimiž se do jisté míry mohou pojit i negativa. O tom všem se nyní rozepíšeme prostřednictvím následujících řádků.

Co všechno vám nabízí obytná dodávka?

Když samo doma tak nějak upravíte klasickou dodávku, získáte rázem dopravní a spací prostředek v jednom. Cestování je pak doslova výzvou, jíž se s nadšením ujímají hlavně mladší generace. Oproti velkým karavanům má obytná dodávka hned několik kladů. Jedním z nich je třeba snadné manipulování s vozidlem, protože není tak velké.

Dále lze zmínit nižší pořizovací náklady. I ze starší dodávky můžete udělat krásný obytňák se vším všudy. Mezi ostatní klady lze zařadit nižší spotřebu, ale také nenápadnost oproti velkým obytným autům. Na druhou stranu počítejte s tím, že v malé dodávce nebudete mít moc životního prostoru a vyspí se v ní víceméně jenom dva lidé.

Začněte přemýšlet o vestavbě

Pokud se nechcete vzdát svého snu o obytné dodávce, možná byste měli vědět něco více také o vestavbách. Jde o speciální vnitřní vybavení určené do konkrétního typu dodávky. Povětšinou se jedná o větší dodávky, kde už dostatečné zázemí najdou až čtyři osoby. Dalo by se říci, že takové obytné dodávky jsou pak zmenšenou kopií obytných vozů. Zde si však budete užívat onu sníženou spotřebu a klasický tvar dodávky. Tu pak můžete parkovat třeba na normálním parkovišti a nebudete budit žádný rozruch.

Obytné vestavby do dodávek přináší náležitou flexibilitu. Obvykle je využit skutečně každý kousek volného místa. Za takový nadstandard oproti podomácku upravené dodávce menšího typu však zaplatíte více peněz. To stále nic nemění na tom, že obytná dodávka je něčím, co vám dodá náležitou svobodu.

posted by David K. on Pro 18

LPG přestavby jsou poměrně ožehavým tématem. Mají totiž spoustu příznivců, ale také odpůrců. Někdo by si něco takového do auta nenechal nikdy nainstalovat, jiný naopak ocení snížení provozních nákladů. Kolem LPG přestaveb visí ve vzduchu velká spousta otázek, domněnek a mýtů. Pokud aktuálně stojíte před rozhodnutím, zda LPG přestavbu ano nebo ne, poradí vám.

Nepravdy o LPG přestavbách

Pojďme začít nejprve vyvrácením toho, co všechno se říká o LPG přestavbám a ve výsledku to vlastně není vůbec žádná pravda. Například to, že plyn je nebezpečný a při nehodě může vybouchnout. Současné přestavby mají mnohá zabezpečí a prvky, díky nimž nic takového nenastane a vše je důmyslně ošetřeno.

Rozhodně není pravda ani to, že plyn vám bude v autě zapáchat nebo že se s ním nepodíváte do podzemních garáží. Dnes už jsou obchodní centra, která mají pro takové vozy vyhrazená parkování. Obávat se nemusíte ani toho, že by vám LPG přestavba nějakým způsobem ničila motor. Zároveň je třeba vyvrátit fakt o složitém přepínání plynu ve voze.

Co dalšího byste měli vědět?

Pokud uvažujete o LPG přestavbě, nenechte se zastrašit tím, že se vám poté nevejde nic do kufry. Hodně totiž záleží na konkrétní modelu vozu, ale i objemu samotné nádrže na LPG. S autem na plyn budete moci jezdit samozřejmě i v zimě. Jestliže vám někdo bude tvrdit, že LPG se nehodí do starších vozů, nevěřte mu.

Naopak určitou polopravdou je třeba to, že LGP přestavba ve voze může do jisté míry přispívat ke snížení výkonu. I samotná spotřeba se lehce zvýší. To je však vykoupeno nízkými provozními náklady na plyn. Tak co, už víte, zda si necháte instalovat LPG přestavbu do svého vozu? Pokud ano, obraťte se s v tomto směru na zkušené odborníky a raději investujte do kvalitní a prověřené přestavby. Jedině tak budete spokojeni a nebudete muset řešit jakékoliv technické problémy.

posted by David K. on Lis 20

Každý asi správně ví, že pokud chcete řídit automobil, potřebujete nejprve získat řidičské oprávnění skupiny B. Na to má člověk nárok po složení teoretických a praktických zkoušek po dovršení osmnácti let věku. Víte, ale jak je to s řidičským oprávněním na motocykl? To vám prozradíme v následujících řádcích.

Řidičské oprávnění skupiny A

Jak asi správně tušíte, jakékoliv řidičské oprávnění související s motocykly je označováno písmenem A. Záleží pouze na tom, o jakou kubaturu se jedná. Například skupina AM je dostupná všem osobám starším patnácti let. S pomocí tohoto řidičského oprávnění lze řídit motocyklu s kubaturou do 50 cm3 a výkone do 4 kW. Dále platí pravidlo, že takový motocykl nesmí překročit rychlost 45 kilometrů za hodinu.

Pokud dovršíte věku šestnácti let, nabízí se vám možnost udělat si řidičák A1. V tomto případě už můžete dosáhnout na motocykl s kubaturou do 125 cm3. Zvyšuje se také výkon na hranici 11 kW. Takový motocykl může být řízen bez postranního, ale také s postranním vozíkem.

Řidičské oprávnění A2 a A

Skupina A2 je dostupná všem uchazečům, kterým bylo více jak osmnáct let. V tomto případě platí omezení týkající se nikoliv kubatury, ale výkonu. Ten je stanoven na hranici 35 kW. Tento limit řidič nesmí za žádných okolností překročit. Poslední řidičskou skupinou je klasická skupina A. K jeho realizaci se propracuje až poté, co vám bude 24 let. Zároveň se jedná o neomezený řidičský průkaz na libovolný typ motocyklu.

Jak můžete vidět, doba se mění. Před desítkami let bylo řidičské oprávnění A dáváno automaticky k řidičskému oprávnění B. Dnes musíte absolvovat hned několik kurzů, abyste se propracovali do k velkému motocyklu. Nejenom, že jde o běh na dlouhou trať, ale ve výsledku zaplatíte také více peněz. Na druhou stranu, snad to má i pozitivní vliv při ježdění a silničních komunikacích.

posted by David K. on Lis 6

Výměnu oleje by neměl podceňovat žádný majitel dopravního prostředku. Jde přece jenom o hodně důležitou kapalinu, která souvisí s promazáváním a správným chodem motoru. Pakliže neváváte vůz do servisu a chcete se do této činnosti pustit svépomocí, měli byste si na vše důkladně připravit a vědět, jak na to. Tohle a mnohé další vám nyní prozradíme.

Nezbytné nástroje

Pokud jdete měnit olej v automobilu je naprosto zřejmé, že budete potřebovat motorový olej. V jeho přípravě si pohlídejte správnou specifikaci, aby v motoru plnit odpovídající úlohu. Společně s motorovým olejem je vhodné vyměnit také olejový filtr. Jde o relativně malou investici.

Kromě toho základu budete potřebovat nádobu, do níž vypustíte olej a následně ho odvezete k likvidaci či na svěrné místo. Nezapomínejte na hever, popřípadě podpěry, klíč na motorový olej a výpustný šroub, včetně trychtýře pro nalévání nového oleje. Vhod vám určitě přijdou i gumové rukavice a hadr v rámci čistoty.

Výměna oleje od A do Z

Nyní se pojďme vrhnout na samotnou výměnu oleje. Nejprve auto zahřejte a nechte vychladnout. Posléze ho zvedněte heverem, odšroubujte výpustný šroub a vypusťte do nádoby. Nechte ho všechen pořádně vytéct. Poté odstraňte starý olejový filtr a namontujte nový. Uzavřete výpustný šroub a pusťte se do nalévání nového motorového oleje. Důkladně si pohlídejte množství vlévaného oleje. Vždy raději nalijte o něco méně.

Pro kontrolu bude totiž zapotřebí nastartovat vozidlo a zahřát ho ideálně krátkou jízdou. Po chvíli zkontrolujte jeho hladinu a případně dolijte. Jeho hladina by se měla ustálit na hranici mezi MIN a MAX. Tím končí snadná výměna motorového oleje. Pro úplnost můžete ještě provést reset palubního počítače týkající se výměny oleje, na níž budete po ujetí příslušných kilometrů nebo daném časovém úseku upozorněni. Tak co, pustíte se do této práce svépomocí?

posted by redakce on Říj 18

Orbid Broker – staví se jako maják vzdělávání a aktivně hraje klíčovou roli při poskytování znalostí svých klientů potřebných k orientaci ve složitosti finančního světa.

Broker Orbid

Finanční gramotnost je víc než jen módní slovo; je to zásadní nástroj, který investorům umožňuje činit informovaná finanční rozhodnutí, efektivně řídit rizika a optimalizovat svá investiční portfolia. Orbid Broker si uvědomuje, že vzdělaný investor je oprávněný investor, a proto platforma jde nad rámec toho, aby klientům poskytovala různé vzdělávací zdroje.

obchodník Orbid

Jednou z vynikajících vlastností Orbid Broker je jeho závazek nabízet širokou škálu vzdělávacích materiálů. Od webinářů a výukových videí až po zasvěcené články a analýzy trhu, makléř zajišťuje klientům přístup ke komplexní sadě zdrojů. Tyto zdroje pokrývají širokou škálu témat, včetně tržních trendů, investičních strategií, řízení rizik a efektivního využívání makléřské platformy.

Vzdělávací iniciativy makléřské společnosti jsou určeny pro investory všech úrovní dovedností, od začátečníků, kteří chtějí porozumět základům obchodování, až po zkušené profesionály, kteří chtějí vylepšit své strategie. Orbid Broker chápe, že finanční gramotnost je cesta, nikoli cíl, a pokračující vzdělávací podpora odráží tento závazek k rozvoji klienta. Vzdělávací programy Orbid Broker jdou nad rámec obecných finančních konceptů a zahrnují informace specifické pro platformu a nástroje brokera. Tento personalizovaný přístup zajišťuje klientům nejen pochopení širší finanční situace, ale také efektivní využívání možností makléře. Od navigace v obchodním rozhraní až po interpretaci tržních dat jsou klienti vybaveni dovednostmi potřebnými k tomu, aby co nejlépe využili své obchodní zkušenosti.

Závazek makléře k finanční gramotnosti je v souladu s širším cílem vytvořit komunitu informovaných investorů. Tím, že poskytuje klientům znalosti potřebné k nezávislému a informovanému rozhodování, Orbid Broker přispívá k celkové finanční pohodě svých klientů. V odvětví, kde může být složitost finančních nástrojů skličující, je tento závazek ke vzdělávání důkazem filozofie brokera zaměřené na klienta.

Orbid Broker je šampionem finanční gramotnosti a uznává svou klíčovou roli v úspěchu investorů. Poskytováním rozsáhlé řady vzdělávacích zdrojů a personalizovaného přístupu k rozvoji klientů broker nejen podporuje rozvoj dovedností, ale také podporuje kulturu oprávněných a sebevědomých investorů. Ve světě, kde jsou informace klíčové, závazek Orbid Broker ke vzdělávání zajišťuje, že jeho klienti jsou dobře připraveni řešit výzvy a příležitosti finančních trhů.

posted by redakce on Srp 31

Automobilová přeprava představuje v současnosti snad nejobvyklejší způsob, jak přemístit náklad z místa A do místa B, a to především na střední a kratší vzdálenosti. S přepravou nákladů je přirozeně spojena řada předpisů, které jasně upravují podmínky, za nichž je náklady, například na přívěsu za autem, možné převážet. Svá specifika má v těchto případech ovšem i pojištění.

Pojištění dopravy a přepravy nákladů

Existuje přirozeně několik možností, jak ochránit náklad, který přepravujete. Podnikání v nákladní přepravě je navíc velmi rozmanité, což s sebou přináší i rozdílné nároky přepravců na pojištění. Dobré pojišťovny proto obvykle nabízejí možnost sjednat si individuální pojistku na míru podle potřeb dané firmy či podnikatelského subjektu.

Nad rámec povinného ručení a takřka nepostradatelného pojištění havarijního lze totiž sjednat šikovná připojištění, která ochrání například přepravovaný náklad či vaše osobní věci během přepravy. Tato doplňková pojištění je obvykle možno sjednat právě k havarijnímu pojištění, případně k povinnému ručení.

Pojištění věcí během přepravy

Ať už převážíte věci na přívěsu za autem nebo v nákladním prostoru a ať patří přímo vám, nebo jsou například majetkem vašich zákazníků, je dobré mít jistotu, že se v případě nečekané události, při níž dojde k poškození nákladu či jeho zničení, dočkáte odškodnění a nebudete muset škodu hradit z vlastní kapsy.

Pro podnikatele v dopravě existuje navíc také pojištění odpovědnosti silničního dopravce, které lze sjednat jako jedno z profesních pojištění odpovědnosti. To je ovšem určeno výhradně podnikatelům, kteří na základě platné koncesní listiny provozují vnitrostátní nebo mezinárodní silniční dopravu.

Pokud ale neprovozujete přímo dopravu pro cizí potřebu, může se vám hodit například pojištění věcí během přepravy, které vám jako podnikající osobě zajistí úhradu poškozených nebo odcizených věcí, které přepravujete.

Náklad pojištěný proti poškození i odcizení

Pojištění věcí během přepravy, které si můžete sjednat například u Kooperativy,  spolehlivě ochrání vaše nářadí, zásoby či materiál, které ve vozidle přepravujete a bez nichž byste ve svém podnikání byli jako ryba bez vody.

Pojištění lze přitom nastavit tak, jak vám to bude nejlépe vyhovovat. Můžete si vybrat, zda využijete kompletního rozsahu krytí, které zahrnuje jak poškození či zničení věcí, tak jejich odcizení, či zda si vystačíte s variantou bez odcizení.

Podle toho, zda se pohybujete výhradně na území České republiky, nebo vyjíždíte i po Evropě, můžete také zvolit územní platnost pojištění. Vybrat si můžete samozřejmě i výši ročního limitu pojištění, a to až do výše 1 milionu korun. A podobně jako u havarijního pojištění lze volit mezi různými variantami spoluúčasti v případě pojistné události.

Copyright © 2025 AUTOnline.cz - Kopírování článků nebo dalších částí tohoto webu je bez souhlasu redakce zakázáno.