Archive for the ‘Auto’ Category

posted by David K. on Led 9

Auto je pro mnohé z nás nejenom praktickým dopravním prostředkem. Může se stát koníčkem a zábavou. Někoho však neuspokojuje pouze běžné auto s pevnou střechou. Co takhle kabriolet? Ano, kabriolet je doslova životní styl, jemuž se chcete věnovat naplno. Málokdo však ví, jak je to v tomto voze s topením.

Užívejte si jízdu v létě

I když se v tomto článku chceme v první řadě zaměřit na topení v kabrioletu, nelze se nezmínit o jízdě v létě. Ta je pro kabriolet naprosto typická. Venku vyjde sluníčko, teploty se začnou šplhat do výšin, vy si stáhnete střechu kabrioletu a vyrazíte do silničního provozu. Takhle nějak vypadá nadšením milovníků těchto vozů.

Když jedete se staženou střechou, užíváte si teplého vzduchu a větru ve vlasech. V takovém případě neřešíte jakoukoliv klimatizaci. Nutno však podotknout, že pomalejší jízda v kolonách ve městě a při teplotách nad třicet stupňů už nemusí být takovým zážitkem, jak se zdá. V takovém případě radí spoustu majitelů kabrioletů zatáhnout střechu a raději pustit klimatizaci. Jízda bude o mnoho komfortnější.

Topení kabrioletu v zimě

Spousta lidí si říká, že kabriolet je automobilem především na léto a jinak nemá žádné využití. To je však velká mýlka. Ano, tohoto koníčka si pochopitelně nejvíce užijete v létě, v zimě takový vůz však nemusíte uzamknout do garáže. Jezdit můžete s uzavřenou střechou, díky čemuž si uzavřete kokpit vozidla. Pak můžete použít topení ve voze. A právě v tomto případě by měla zaznít informace o tom, že většina kabrioletů má výkonnější vytápění právě kvůli tomu, aby bylo dosaženo komfortní teploty uvnitř vozidla. Vliv na to má především stažená střecha a možnost větších netěsností. Záleží na tom, jaký typ vozu používáte.

Takže, pokud uvažujete o nákupu kabrioletu, nebojte se. Nejde pouze o sezónní záležitost a můžete ho směle používat také v zimě.

posted by David K. on Pro 5

Ne každý si může pořídit nový automobil. Proto spousta lidí kupuje vozy ojeté. U nich však vzniká jistá rizika. Ta se týkají nejenom technického stavu, ale také toho, zda vozidlo nebylo kradené. Pokud byste takový vůz zakoupili, čekají vás celkem nemilé problémy. Takže, jak to udělat, abyste nepořídili kradený automobil?

Začněte běžnou kontrolou

Pomyslným odrazovým můstkem je samozřejmě kontrola papírů. Jde o proces, který byste prováděli tak či onak. Zaměřte se především na historii vozu, pokud je to z dokumentů dohledatelné. Nejvíce informací naleznete ve velkém technickém průkazu. Porovnejte ho také s malým technickým průkazem, ale i osobními údaji původního majitele.

Jen kontrola papírů však nestačí. Zaměřit se musíte i na další věci, které už budete hledat na vozidle. Typickým příkladem je kontrola VIN kódu. Před nákupem vozu se zajímejte o to, kde ho vlastně najdete. Důkladně si zkontrolujte VIN s technickým průkazem. Také dbejte na to, zda tento údaj na voze není nějak atypický, poškozený a podobně.

Pokud máte možnost, vezměte si s sebou i měřič hloubky laku, abyste poznali, zda některé díly nebyly přelakované. To je pochopitelně viditelné také na některých vnitřních částech automobilu. Tohle všechno pak ve výsledku spojte s kontrolou technického stavu, jemuž se však v tomto článku nebudete věnovat.

Databáze kradených automobilů

Na nákup ojetého automobilu v dnešní době nemusíte být sami. K dispozici jsou také nejrůznější databáze, kde lze ověřit krádež vozu. A to především podle VIN kódu. Výjimkou nejsou ani placené služby, s pomocí nichž se dopracujete k celkové historii vozidla, pokud je to jenom trochu možné. Věřte, že za takové služby se vyplatí dát peníze navíc. Mimochodem, jde řádově o stokoruny. Budete tak mít jistotu, že nepořizujete kradený vůz, kterého byste se při odhalení pak museli nedobrovolně vzdát.

posted by David K. on Lis 21

Elektromobilita je v současné době na vzestupu, o tom není žádných pochyb. Na silnicích kolem se můžete potkávat plně elektrické vozy, ale také hybridy. Tomuto trendu se do budoucna nevyhne nikdo z nás. Proto je o něm dobré něco vědět. Na mysli teď máme několik zkratek, s nimiž se můžete setkat. Je to například BEV, HEV a PHEV. Jestliže nevíte, co si pod nimi představit, začtěte se do následujících řádků.

Co se skrývá za zkratkou BEV?

Nejprve se pojďme věnovat zkratka BEV, za níž se skrývá název Battery Elekctric Vehicle. Toto označení je samo o sobě jasně vypovídající. Touto zkratkou jsou označována plně elektrifikovaná vozidla. To znamená stoprocentní elektromobily. Vozy, které berou nezbytnou energii z akumulátorů. Ty mohou mít kapacitu mezi 40 až 100 kWh. Pokud takové dopravní prostředky chcete provozovat, musíte baterie pravidelně nabíjet.

Co znamená zkratka HEV?

Zkratka HEV znamená Hybrid Electric Vehicle. V tomto případě jde o spojení elektromobilu s vozem se spalovacím motorem. Takže hybridní vůz využívající pro svůj provoz nejenom baterie, ale také motor. Velice často můžete narazit i odnož v podání Mild-hybdridu s označením MHEV. Každá automobilka v tomto případě zvolila trochu odlišný koncept. Dobíjení zde probíhá obvykle z činnosti spalovacího motoru nebo rekuperace.

Význam zkratky PHEV

Nakonec si představíme ještě třetí zkratku pocházející z oblasti elektrifikace automobilů. Je to Plug-in Hybrid Vehicle. V tomto případě by šlo říci, že použitá technologie využívá z každého motoru to nelepší. U PHEV motorizace jsou využívány plně oba motory. Například po městě elektromobil, mimo něj ten spalovací. Automobil tohoto typu tak budete nejenom nabíjet ze zásuvky, ale také do něj budete tankovat benzín. Varianta, která se v posledních letech dost osvědčila a má rostoucí potenciál.

posted by David K. on Zář 12

Autobaterie je nedílnou součástí každého automobilu, to ví snad každý. Bez tohoto nepostradatelného doplňku byste váš vůz vlastně ani nedokázali nastartovat. Právě z toho důvodu je třeba čas od času provést kontrolu autobaterie. Jedním z nejdůležitějších parametrů je pochopitelně napětí. Kromě něho však musíte projít i další věci.

Kontrola hladiny napětí

Jestliže si chcete ověřit, zda je vaše autobaterie dostatečně nabitá, potřebujete k tomu jeden nezbytný nástroj. A tím je multimetr nebo chcete-li voltmetr. Přístroj, na kterém si nejprve přepnete měření pro stejnosměrný proud s hodnotou do dvaceti voltů.

Teprve poté se můžete pustit do měření. Z logiky věci jasně vyplývá, že černý kabel měřáku dáte na konektor mínus a červený kabel naopak na plus autobaterie. Na displeji multimetru se vám následně zobrazí napětí akumulátoru. V tomto směru platí dvě pravidla.

Pokud se vám zobrazí napětí vyšší jak 12,6 V, pak je autobaterie plně nabitá. Jestliže se vám zobrazí menší hodnota, je pravděpodobné, že akumulátor je nabita tak z poloviny a třeba ho dobít. Nulové nabití autobaterie je pak výsledkem napětí menšího jak 11,6 V.

Další kontroly akumulátoru

V případě autobaterie byste neměli opomíjet ani na zběžnou optickou kontrolu. Pokud se na konektorech vyskytuje koroze nebo baterie nějak špinavá, vše odstraňte. Jestliže to typ akumulátoru umožňuje, můžete změřit také hladinu elektrolytu. K tomu slouží speciální indikátor. Před měření elektrolytu nezapomeňte odpojit kabely od autobaterie.

K dostání jsou také přístroje pro měření hustoty elektrolytu. V tomto případě ale už může jít o odbornější činnost, kterou je lepší svěřit profesionálům. Pravidelná péče a kontrola autobaterie se vám určitě navrátí. Minimálně v tom, že vás automobil nikde nenechá. Pokud totiž dojde k degradaci akumulátoru, je zapotřebí ho vyměnit.

posted by David K. on Srp 30

Když jdeme do pneuservisu, není to jen tak. Obvykle tam jdeme proto, že máme nějaký problém s pneumatikami či podvozkem a prostě ho potřebujeme vyřešit. Ideálním řešením, jak na to, je právě internetový portál pneu-novak.cz, kde se přesně dozvíte, jak moc důležité je právě to, čemu se říká kvalita a kvalitní spolupráce. Bazar pneu, použité pneu, pneumatiky pro každý automobil, pneu servis praha 10, testy podvozku, testy brzd, testy brzdových kotoučů a další věci, které jsou s tím úzce spojeny, vyřešíte i vy hravě právě zde. Stačí jen chtít a stačí přesně vědět, jak na to, a přesně vědět, že jste opravdu udělali dobře.

O auto se postarat není žádná sranda…

Pokud se i vy chcete skutečně dobře postarat o své auto, tak je velmi důležité, abyste přesně věděli, koho si vybrat, jako svého dvorního dodavatele, a jako svůj dvorní pneu servis praha 10. Je skutečně důležité mít na paměti, že naše auto nám skutečně dobře slouží a pokud se o něho budeme velmi dobře starat, vydrží nám skutečně celou řadu let. Na internetovém portálu pneu-novak.cz se přesně dozvíte podstatné informace právě o tom, jak to dělat dobře a jak vědět, že je skutečně čas se do toho pustit. Automobil potřebuje nejen péči a testy podvozku, kontrolu geometrie kol praha, ale také řádné pneumatiky, a to klidně i ty použité pneumatiky. Záleží jen na přístupu a na tom, abychom nic nenechali zajít daleko, tak směle do toho.

vymena kol

Automobil jede stále dobře!

Pokud automobil jede stále dobře, tak opravdu potřebujeme vědět, jak je to možné. Adekvátní odpovědí by nám mohlo být právě to, že automobil potřebuje péči, a že máme to štěstí, že jsme asi tu nejlepší možnou péči právě našli. Na internetovém portálu pneu-novak.cz je vše plně připraveno na to, abyste s testy podvozku, testy brzd, testy brzdových kotoučů, geometrií kol praha, použitými pneu a podobně, už neměli žádné starosti a nechali to jen na těch odbornících, kteří tomu skutečně rozumí a ví, jak na to.

posted by David K. on Srp 8

Automobil je pro mnohé z nás nepostradatelným pomocníkem a dopravním prostředkem pro každodenní používání. Někteří by si bez něj nedokázali představit cestu do práce, školy, na nákupy nebo za zábavou. Vůz je zkrátka nezbytností, pokud se potřebujete rychle a bez otálení přepravit z bodu A do bodu B. Jenže i auto je jen spotřební materiál. Tudíž se může pokazit spojkové ložisko nebo jakýkoliv jiný díl. Pak přichází na přetřes jedna důležitá otázka. Co dělat v takové situaci, když se nemáte jak dopravit do servisu a díl potřebujete co nejrychleji? Objednejte si ho na internetu.

Vybírejte z pestré nabídky náhradních dílů

Je pravdou, že v dnešní době moderních technologii a bohatých možností asi nemá cenu hledat kamennou prodejnu s autodíly. Mnohem lepším řešením je najít si vhodného prodejce na internetu. Tento způsob nákupu je podstatně pohodlnější, rychlejší a ve výsledku také levnější. Stačí jen nakupovat na tom správném místě.

Na internetu můžete v rámci automobilu pořídit skutečně cokoliv. Jsou to věci pojící se s brzdovým systémem, vnitřními částmi vozidla, palivovou soustavou, filtry, převodovkou, chlazením, ale i s karosérií. Není problém zakoupit přední světla a jiné díly. A to nemáme na mysli jenom žárovky. Jsou to motorky naklápění světel, krytky podběhů a samotná světla.

Užívejte si pohodlný nákup z domova

Pokud se vám v dnešní době něco pokazí u automobilu, rozhodně nezoufejte. Je to sice nepříjemné, za dva dny však už můžete vyrazit s opraveným vozem. Stačí, když si konkrétní díl objednáte na internetu za výhodou cenu. Může to být třeba motorek ostřikovače, který se velice často a rád kazí. Jestliže v tomto směru hledáte spolehlivého prodejce a dodavatele dílů pro váš vozový park, pak se zaměřte třeba na Autodíly Vojkov s.r.o. Tam si bezpochyby vybere každý náročný motorista.

posted by David K. on Srp 8

Asi každý řidič dopravního prostředku slyšel o zipování. Přesně tímto výrazem je označováno střídavé řazení v situacích, kde je to třeba. Typickým příkladem je sbíhání dvou jízdních pruhů do jednoho. Na silničních komunikacích se dokonce můžete setkat s příslušnou dopravní značkou „Střídavé řazení“. Je tedy nepochybné, že i sám zákon pomýšlí na řešení takové situace. Jestliže nemáte povědomí, jak správné zipování funguje, začtěte se do následujících řádků.

Jak probíhá zipování v silničním provozu?

Tento způsob řazení pochopitelně podléhá pravidlům. Pokud k zipování v silničním provozu dojde, je zapotřebí, aby řidiči obou jízdních pruhů snížili rychlost. Zároveň by se měli snažit jen stejnou rychlostí v obou pruzích.

Poté by vozidla ve stálém jízdním pruhu měly vytvořit rozestupy mezi sebou. Do nich pak budou zajíždět auta z připojovacího pruhu. Jak už prozrazuje samotný systém „zipování“, mělo by dochází ke střádání vozů, jako když se zapíná zip. Pokud je tato dopravní situace řešená tímto ideálním způsobem, v podstatě nedojde k omezení provozu a jakémukoliv výraznějšímu zdražení. Tomu tak ale bohužel v mnoha případě nebývá.

Časté chyby při zipování

V reálném provozu se bohužel můžete setkat s chybami, které doprovází zipování aut. Obvykle to bývá rozdílná rychlost automobilů a nesjednocení rychlosti. Řidiči také chybují tím, že zmateně přejíždí z pruhu do pruhu. Mnozí se také snaží zařazovat ještě dříve, než ostatní řidiči vůbec vytvoří potřebné mezery. To pochopitelně vede k nežádoucímu zdržování v provozu. Velkou chybou je nakonec i to, když se řidiči snaží zařazení vynucovat zastavením, čímž kompletně omezí připojovací pruh.

Pokud se chcete chovat jako zodpovědný řidič dopravního prostředku, snažte se při této situace dodržovat správné zásady zipování a vyvarujte se výše prezentovaných chyb. Jimi ohrožujete sebe i ostatní řidiče.

posted by David K. on Čvn 30

Tlumiče do auta se řadí mezi základní konstrukční prvek auta, bez které se neobejdeme. K jejich výměně je nutné přistoupit každých ujetých 60 tisíc kilometrů, nebo pokud se vozidlo chová nestandardně. Repas je dobrá volba, pokud chcete ušetřit.

Vozidlo se bez tlumičů neobejde

Ať se již jedná o vozidlo jakékoliv značky, tlumiče do auta potřebuje vždy. S nimi má naše vozidlo ideální jízdní vlastnosti a můžeme se na něj vždy spolehnout. Při opotřebení tlumičů vozidlo plave na vozovce, nebezpečně se naklání, nedrží stopu a jeho brzdná dráha je prodloužená. Repas tlumičů přitom vyřeší potíže s opotřebením zcela spolehlivě. Opravují se takto tlumiče mnoha značek. Prodlouží se jejich životnost, aniž by byla nutná investice do nových tlumičů.

Které tlumiče se dají opravovat

Opravy tlumičů se dají realizovat u mnoha značek a typů. Obecně se opravují elektronicky nastavitelné tlumiče, vzduchové tlumiče a měchy, magnetické tlumiče, nebo také tlumiče od veteránů nebo motocyklů. Například se dají opravit tlumiče Continental, Sachs, Monroe nebo Bilstein. Opravit se tak dají například tlumiče vozů BMW, Audi, Opel, Volkswagen nebo Mercedes.

Veterány i starší vozidla

Samozřejmostí jsou repasy tlumičů pro starší vozy nebo veterány. Některé systémy jsou konstrukčně specifické a jejich opravu je nutno konzultovat s danou společností. Například vozidla, která jsou vybavena pokročilejší technologií, jako je BMW M5, M3 nebo BMW 7, jsou velmi specifické. Jedná se také o jedny z prvních elektrických tlumičů u automobilek Alfa Romeo, Ferrari nebo Maserati.

Kapalina po letech ztrácí své původní vlastnosti

V nitru tlumičů se vyskytují elektrické ventily, které ovlivňují charakteristiku každého tlumiče. Některé tlumiče také pracují s magnetoreologickou kapalinou. Tato speciální kapalina se v milisekundách umí změnit a na základě elektrického impulsu se mění její hustota. Tlumiče se tedy znovu naplní novou magnetoreologickou kapalinou, která po letech používání ztratila své původní vlastnosti.

Tlumiče mnoha výrobců se dají opravit.

posted by David K. on Čvn 29

Přejete si delší životnost pneumatik a jejich lepší jízdní vlastnosti? V tom případě budete potřebovat vědět, jak se o pneumatiky co nejlépe starat. Zde jsou tipy, jak na to.

Pneumatika není samozřejmost

Péče o pneumatiky je pro mnohé velkou neznámou. Přitom právě tato součást automobilu se stará o to, abychom bezpečně dorazili do cíle své cesty. Pravidelné čištění disků kol a péče o pneumatiky by se měli stát běžnou součástí péče o vozidlo. Jak postupovat?

Nahuštění musí být v předepsané normě

Nahuštění pneumatik je zásadní pro správné jízdní vlastnosti vozidla. Každé vozidlo má ve své servisní knížce uvedeno, na jaké hodnoty je nutné nahustit jednotlivé pneumatiky. Ideální hodnoty zajišťují také optimální spotřebu paliva. Když jsou kola nahuštěna na jinou hodnotu, zhoršují se jízdní vlastnosti vozu, ale také dochází ke zhoršení kvality jízdy vozidlem.

Zkontrolujte dezén

Hloubka dezénu se musí pravidelně kontrolovat. Na boční straně pláště je vždy uvedeno TWI, což je místo, kde je ukazatel opotřebení. Někdy se stává, že je pneumatika sjetá nerovnoměrně. V tomto případě se může jednat o poruchu tlumičů, nápravy a dalších konstrukčních prvků vozu. Dezén pravidelně kontrolujte, při silniční kontrole bude zajímat policisty u nás i v zahraničí.

Přední náprava trpí více

Víte o tom, že pneumatiky na přední nápravě jsou rychleji opotřebené? Zkušení motoristé proto jednou za čas dané pneumatiky prohodí a zajistí si tak rovnoměrné sjetí kol. Celková životnost zvolených pneumatik se takto zvyšuje.

Jaký rozměr je ideální

Vybíráte nové pneumatiky? Podívejte se do technického průkazu, abyste zjistili, že daný rozměr bude pasovat na váš vůz. Nikdy nepoužívejte pneumatiky s jinými rozměry. Když budete pneumatiky měnit, snažte se je skladovat na místě se stálou teplotou a vlhkostí. Ideálně mimo dosah slunečních paprsků. Kola s ráfkem zavěste, nebo je položte na sebe na zem.

Vždy skladujte umytá a vysušená kola.

Copyright © 2025 AUTOnline.cz - Kopírování článků nebo dalších částí tohoto webu je bez souhlasu redakce zakázáno.