Archive for the ‘Auto’ Category

posted by David K. on Kvě 10

V rámci provozování a využívání vozidla nás může překvapit ledacos. Velkou nepříjemností je to, když chcete nastartovat automobil, protože zrovna potřebujete někam jet a ono nic. Pokud vůz nenastartuje, ještě nepropadejte panice a začtěte se do níže uvedených řádků, které vám v tomto směru možná pomohou.

Začněte od té nejbanálnější věci

Toto doporučení se týká především řidičů, kteří startují vůz prostřednictvím startovacího tlačítka. Toto tlačítko funguje totiž pouze za předpokladu, že klíček od vozu je v dostatečné blízkosti. Když ho zapomenete doma, jenom stěží odjedete. Někdy se může stát, že i odložení v kufru není dobrý nápad a jednoduše nedojde ke spárování.

Nyní přejděme k závažnějším problémům

Pokud to není klíčkem, jako první vás asi napadne, že je to slabou baterií. To se může stát především v zimním období vlivem mrazu. Zároveň je to díky tomu, že vůz necháte několik dnů stát bez jízdy a samozřejmě máte starší a slabou baterii. Obvykle pomůže dobití baterie nebo nastartování přes startovací kabely. Myslete na to, že životnost takové autobaterie je kolem pěti let, ale je pravdou, že je to individuální.

Dalším problémem může být startér. V jeho případě se zaměřte hlavně na cívku, která buď nemusí dobře doléhat nebo je jednoduše na výměnu. Za zmínku stojí i kontrola palubní desky, respektive samotných kontrolek. Někdy za takový problém může i elektroinstalace. Odhalení takových obtíží už je ovšem náročnější. V neposlední řadě byste neměli opomíjet ani na to, že nemusíte mít ve voze dostatek paliva. Rozhodně se nesnažte na palivovou rezervu ujet ještě spoustu dalších kilometrů.

Když kontrolou všeho výše uvedeného nic neodhalíte, nezbyde vám, než se obrátit na servis. Pokud se vám takový problém stane na cestě, volejte asistenční službu, která je součástí povinného ručení.

posted by David K. on Kvě 6

Autobaterie jsou nedílnou součástí jakéhokoliv dopravního prostředku. Bez nich by auto nemohlo fungovat. To ví jistě spousta řidičů. Když začne být baterie v autě slabá, jednoduše nenastartujete. To je signál pro nákup nové autobaterie. Pokud zrovna nekupujete originál, je vhodné vsadit na prověřené výrobce, s nimiž máte záruku dlouhé životnosti.

Vybírejte autobaterie na základě různých parametrů

Baterie do vozu musí mít dle konkrétního typu automobilu jasné parametry. Při jejím výběru tak nebudete řešit jenom samotnou velikost, protože délka, šířka a výška musí sedět v podstatně na milimetry až centimetry. Podstatná je také kapacita autobaterie.

Když se vaším cílem stane autobaterie 12V, pohlídejte si i ostatní důležité technické parametry. Mezi ně patří kupříkladu startovací proud, napětí a daná konstrukce tohoto výrobku. Přesně kvůli tomu je vhodné obracet se na prodejce, který má pestrý výběr produktů, bohaté skladové zásoby a dokáže vám nabídnout řadu přidružených věcí.

Nabíječky autobaterií mají svůj smysl

Nákupem nové autobaterie by vše ale rozhodně končit nemělo. Někdy se může stát, že dojde k vybití autobaterie, popřípadě je třeba ji trochu oživit, aby bez sebemenšího zaváhání sloužila další měsíce. A přesně k takovým účelům se vám hodí nabíječky autobaterií. I v jejich případě máte pochopitelně na výběr. Volit můžete mezi kompaktními a většími produkty. Ty toho z pohledu nabíjení umí daleko více.

Jestliže máte zájem o nové autobaterie, které vám mimochodem mohou být doručeny zdarma, zaměřte se na prodejce Nekvinda. Ten v tomto směru díky bohatým skladovým zásobám zaručuje brzké doručení do dvou dnů a má zároveň patřičný výběr nabíječek, nabíjecích kabelů a dalšího příslušenství. Tak neváhejte a dodejte svému čtyřkolému miláčkovi novou životní šťávu.

posted by David K. on Dub 19

Zima je pro akumulátor v automobilu celkem velkým nepřítelem. Pokud nemáte autobaterii v dobré kondici, může se vám stát, že při delším stání v mrazu auto jednoduše nenastartujete. Ostatně, slabá baterie vás může potrápit také v jiném ročním období. Pokud k takové situaci dojde, pomůže vám pouze jediná věc. A tou jsou startovací kabely.

Zapomeňte na roztlačení

Dávno pryč jsou doby, kde se auta roztláčela. Tak to u současných vozidel rozhodně nefunguje a rozhodně to není ani nic správného. Daleko lepší způsob je nastartování dopravního prostředku přes startovací kabely. A právě jejich správné zapojení a postup startování vám nyní popíšeme.

Jak zapojit startovací kabely?

Vaším odrazovým můstkem bude barevné rozdělení kabelů. Nejprve vezmete červený kabel a připojíte ho na kladný pól autobaterie. Druhý konec připojíte k autobaterii vozu, který normálně startuje. Pak přichází na přetřes černý kabel. V tomto případě začnete naopak. Jeden konec připojíte nejprve na záporný pól nabité baterie. Ten druhy pak připojíte nikoliv k zápornému pólu vybité baterie, ale ke kostře vozidla, které nejde nastartovat. Typickým příkladem je blok motoru.

Potom přichází na přetřes startování vozu. Nejprve nastartuje vůz s nabitou baterií. Po lehkém přidání plynu zkuste nastartovat vozidlo s vybitou baterií.

Odpojení startovacích kabelů

Abyste celý proces dotáhli do zdárného konce, je zapotřebí vypnout motor vozu, který měl nabitou baterii. Samotné odpojení startovacích kabelů probíhá zcela opačným způsobem, než jaký jste prováděli na začátku.

Pokud by se stalo, že po vypnutí motoru vozu s nabitou autobaterií dojde ke zhasnutí motoru vozu s vybitou baterií, může to značit i jiný problém, než je vybitá baterie. Pak můžete zkusit celý proces opakovat nebo se pustíte do hledání závady, která by mohla mít něco společného s elektroinstalací.

posted by David K. on Dub 9

Vlastníte-li jakýkoliv dopravní prostředek, pak jistě víte, že vás čeká povinnost v podobě pojištění auta. To je vynucováno samotným zákonem. V dnešní době máte možnost vybrat si povinné ručení z bohaté nabídky pojišťoven. Při takové volbě byste neměli podceňovat hned několik důležitých faktorů souvisejících s tímto pojištěním.

Pojištění vozidel od A až do Z

V první řadě si ujasněte, jaká rizika krytí jsou pro vás podstatná, protože právě v takových situacích vás bude povinné ručení chránit. Vedle škod na cizím vozidle můžete využít krytí proti škodám na svodidlech, plotě či rodinném domě, v rámci ekologické havárie nebo vsadíte na pojištění trvalých následků cestujících.

Od těchto a mnohých dalších faktorů se následně odvíjí cena za pojištění vozidel. Tu mimochodem ovlivňují pojistné limity, technické parametry auta a v neposlední řadě samotný majitel. Pokud nebouráte a máte dostatečně velký bonus, sleva na pojištění auta bude vyšší.

Je však pravdou, že pojištění vozidel v roce 2021 má zdražit, takže je možná nejvyšší čas podívat se po povinném ručení, které pro vás bude nejvýhodnější.

Povinné ručení na internetu

Rozhodně se nebojte toho, že byste museli ve spleti mnohých pojišťoven hledat ideální produkt svépomocí. Taková činnost přece zabere spoustu drahocenného času. Lepším nástrojem je „povinné ručení kalkulačka“. Online srovnávač povinného ručení, který vám na základě několika definovaných údajů předloží nejvýhodnější nabídky na trhu.

Příjemným faktem je také to, že nové pojištění auta můžete uzavřít na internetu díky speciálnímu online formuláři. Jestliže v tomto směru hledáte adekvátní a plnohodnotné porovnání povinného ručení, potom navštivte internetový portál Top-Pojištění.cz, kde se rychlého srovnání domůžete. Za povinné ručení není třeba platit více, než musíte. Stačí vědět, kde hledat.

posted by David K. on Dub 5

Každý automobil je vybaven palubním displejem, ať už tím moderním v podobě obrazovky nebo tím archaickým. Tak či onak, vždy se na jeho ploše zobrazují nejrůznější kontrolky, které vás informují o tom, že s vozidlem je něco v nepořádku, je třeba něco vyměnit, probíhá určitá akce a podobně. Abyste se ve spleti alespoň těch nejčastějších kontrolek vyznali, přinášíme vám bližší informace.

Všímejte si barvy kontrolky

Ještě před prezentací nejčastějších kontrolek a jejich významu je třeba zmínit, že si musíte všímat také barevného provedení. Barva totiž může indikovat závažnost takového problému. Pokud je kontrolka zelená, obvykle značí to, že je všechno v pořádku a vy můžete vyrazit. Oranžová barva signalizuje to, abyste zbystřili a věnovali pozornost konkrétní části vozu. Červená barva prezentuje závažný problém, který je třeba ihned řešit.

Jaké jsou nejčastější kontrolky?

Jednou z hodně viditelných kontrolek je brzdový systém. Tato kontrolka má podobu písmene „P“, kolem něhož jsou „závorky“. Problémy související s chladicí kapalinou jsou signalizovány teploměrem na vodě. Když jsou potíže s dobíjením, objeví se kontrolka baterie. V případě tlaku motorového oleje je prezentována kontrolka olejničky.

Kontrolky na palubním displeji auta vás mohou informovat i o tlaku v pneumatikách, žhavení nebo o systému kontroly výfukových plynů. Kontrolka s výfukem s kulatými částicemi značí problém s filtrem pevných částic. Všímat byste si měli také kontrolky volantu, která upozorňuje na potíže spojené s posilovačem řízení. Hodně důležitá je ikona kolečka s brzdovým obložením kolem. Za touto kontrolkou se skrývá systém ABS. V neposlední řadě nepodceňujte ani kontrolu airbagů, která na displeji odpovídá realitě, takže jí rozezná naprosto každý.

Před jízdou, ale i během jízdy věnujte kontrolkám vždy dostatečnou pozornost. Je to důležité.

posted by David K. on Bře 8

Bugatti je automobilovou značkou, která se dlouhá léta pyšní rychlými vozy. Dalo by se říci, že těmi nejrychlejšími na světě, i když toto prvenství čas od času ztratí. Poslední ze zajímavých kousků této automobilky nese název Bugatti Bolide a my vám jej nyní představíme trochu podrobněji.

Co se skrývá pod kapotou Bugatti Bolide?

Bugatti Bolide je sportovním vozem, o čemž pochopitelně vypovídá samotná konstrukce automobilu. Jeho ladné křivky, aerodynamický tvar i celkové vzezření. Dalším důkazem je také motorová výbava, jíž tvoří osmiválcový motor W16 Quad-Turbo.

Vůz má samozřejmě pohon všech čtyř kol a jeho výkon je neuvěřitelný. Je to 1 361 kW. Tomu samozřejmě odpovídá patřičný točivý moment. Fascinující jsou pak jednotlivá zrychlení. Například z nuly na stovku lze vystartovat za 2,17 sekundy. Vzhledem k tomu, že maximální rychlost dosahuje výše až 500 km/h, jistě vás bude zajímat i zrychlení na tuto rychlost.

Možná vás překvapíme, ale tento údaje se rovná některým běžným vozům, které za tento čas nejsou schopny zrychlit ani na stovku. Bugatti Bolide se umí rozjet z nuly a pět set kilometrů za hodinu za 20,16 sekundy. A to je skutečně neuvěřitelný údaj. Vliv na to má bezpochyby řada dalších faktorů. A teď nemáme na mysli jenom aerodynamický vzhled. Je to také použitá převodovka 7DS nebo suchá hmotnost. Její údaj atakuje hranici 1 240 kilogramů.

Bugatti Bolide je pro náročné

Sportovní vůz Bugatti Bolide je jednoduše pro náročné. Pro ty, kdo dají nejenom na vzhled, který je mimochodem barevně laděn v rámci exteriéru a interiéru, ale hlavně pro ty, kdo milují neuvěřitelnou sílu koní pod sebou. Na druhou stranu je pravdou, že Bugatti Bolide není vozem pro běžného smrtelníka. To se týká nejenom pořizovací ceny, ale i následných provozních nákladů.

Bugatti Bolide je unikátem, jehož výkon odpovídá 1 500 koním na 1 tunu.

posted by David K. on Úno 22

Start-Stop systém je součástí novějších automobilů. Pokud jej máte ve svém voze, asi nemá cenu moc rozebírat, jak vlastně funguje. Jen ve zkratce to zmíníme pro ty, kdo s ním nemají zkušenosti. Systém funguje tak, že když na křižovatce zastavíte a vyřadíte, motor automobilu zhasne. Zapne se až v momentě, když opět sešlápnete spojkový pedál kvůli zařazení rychlosti. Jde o moderní systém, který by neměl ubližovat motorům, na druhou stranu může spoustu lidí obtěžovat a vytáčet.

Vypněte systém Start-Stop

carsPokud chcete tento systém vypnout, máte samozřejmě možnost. Nutno však podotknout, že takovou příležitost nemají všichni stejnou. U některých vozů lze nalézt tlačítko, pomocí něhož tento systém deaktivujete. Musíte však myslet na to, že je to vždy na dobu aktuální jízdy. Takže když motor klíčkem zhasnete a chcete pak znovu nastartovat, je třeba před jízdou systém znovu deaktivovat.

Některé značky vozidel mají bohužel pro řidiče schovanou volbu deaktivace Start-Stop systému hluboko v nabídce, kam se lze proklikat přes dotykový displej. Takové řešení je časově náročnější a může být obtěžující.

Trvalé vypnutí systému Start-Stop

Výše popisovaný model částečného a časově omezeného vypnutí tohoto systému se pochopitelně týká jen vybraných značek a modelů automobilů. Pokud takovou možnost nemáte nebo vám naopak vadí provádět výše uvedené kroky opakovaně, využijte trvalého vypnutí. To však v domácích podmínkách provedete jenom stěží, protože je třeba to udělat softwarově přes diagnostiku. Ledaže byste vlastnili potřebný kabel a programové vybavení.

Za přijatelný poplatek v řádu stokorun vám to však provedete ideálně značkový servis. Je ale pravdou, že některé automobilky to dělají nerady, jiné to považují za porušení záruky a podobně. To už je ale na individuálním zjištění. Důležité je, že systém Start-Stop vypnout lze.

posted by David K. on Led 25

Jízda v autě je pro mnohé z nás něčím, co vnímáme jako samozřejmost. Možnost dostat se z bodu A do bodu B. Svým způsobem se však jedná o rizikovou činnost, při které vzniká různé nebezpečí. Je pravdou, že chování ostatních řidičů na silničních komunikacích asi nebudete schopni ovlivnit, na druhou stranu můžete nebezpečí minimalizovat svým přičiněním. A to tak, že se naučíte jezdit bezpečně.

Soustřeďte se na řízení

Ať už vám v následujících řádcích budeme popisovat jakékoliv rady, jedna z nich je v podstatě nade všemi. Při jízdě v automobilu se za všech okolností soustřeďte na řízení a sledujte silniční provoz kolem sebe. Nevěnujte se mobilnímu telefonu, ale ani se nekochejte okolní krajinou.

Praktické řady na silnicích

driverRadu první zná bezpochyby každý. Při jízdě v autě se nesnažte lepit na vozidlo před vámi. Dodržujte dostatečný odstup, což vás ochrání nejenom při případném nárazu, ale i po něm. Vina by totiž spadla na vás kvůli tomu, že jste nedodrželi patřičný odstup.

Nezaměřujte se pouze na auta před sebou, ale snažte se dívat jakoby skrze ně, což vám umožní sledovat kompletní situaci kolem vás. Držte si očima vysoký horizont a pokud se náhodou musíte podívat jinam, pokuste se do dvou vteřin vrátit zrak k silničnímu provozu před vámi. Při nečekaných situacích hrají důležitou roli právě vteřiny v rámci zareagování. Zafixujte si jedno dobré pravidlo – kam se díváš, tam také jedeš.

Když budete na silnici měnit směr jízdy, naučte se vědomě kontrolovat situaci v daném směru, a to za pomoci zpětných zrcátek. To se týká i při objíždění překážky. Nikdy totiž nevíte, kdo vás předjíždí. Jako naprostou samozřejmost lze určitě brát to, že ať už jedete kamkoliv se svým vozem, vždy využívejte bezpečnostní pásy. Ty se totiž mohou stát vaší záchranou v okamžiku, kdy dojde k nehodě, kterou vy jednoduše nezaviníte.

posted by David H. on Pro 21

Mnoho automobilek spatřuje budoucnost automobilového průmyslu v elektromobilech neboli vozidlech na elektrický pohon. Z tohoto důvodu tak investují nemalé prostředky do jejich vývoje a zdokonalování. Jednou z nejdůležitějších součástí elektromobilu je samozřejmě jeho akumulátor neboli baterie. Kromě toho, že se nepochybně jedná o stěžejní součást vozidla, je akumulátor často také předmětem nejrůznějších diskusí a sporů mezi příznivci a odpůrci automobilů na elektrický pohon. Pojďme se tedy na elektrobaterie, jejich možnosti, výhody i nevýhody podívat trochu podrobněji.

Baterie válcové, hranolové či pouzdrové

I když každá automobilka vyrábí baterie do elektromobilů trošku odlišným způsobem, základní konstrukce všech akumulátorů je stejná. Akumulátor se skládá z mnoha malých dílčích bateriových článků, které jsou následně sériově či paralelně spojeny, aby se tímto způsobem dosáhlo požadovaného proudu a napětí. Každý jednotlivý bateriový článek má napětí tří až čtyř voltů. Specialista na výrobu elektromobilů, americká automobilka Tesla, využívá válcové bateriové články, jejichž předností je jejich vysoká účinnost a také poměrně nízká cena. Elektromobily německých automobilek BMW a Volkswagen obsahují hranolové bateriové články, jejichž předností je snadné chlazení a skladnost. Naopak k jejich nevýhodám patří zejména potíže související s malým možným počtem nabití a vybití. Další automobilové firmy, například Renault, Nissan či Chevrolet, používají třetí typ bateriových článků, které se označují jako pouzdrové. Ty nabízejí velkou flexibilitu z hlediska kapacity a modulů, ale jsou velmi citlivé na teplotu i tlak. Všechny typy bateriových článků se následně sestavují do bateriových modulů, které jsou základními stavebními prvky akumulátorů.

elektro auto

Různá kapacita, dojezdová vzdálenost i počet cyklů nabití

Na základě toho, o jak velký, výkonný, těžký a drahý elektromobil máme zájem, se odvíjí kapacita jeho akumulátoru. Nejmenší elektromobily mívají kapacitu okolo šestnácti kilowatthodin, například Mitsubishi i-MiEV, největší až devadesát kilowatthodin, v případě elektromobilu Tesla S. Na dojezdové možnosti elektromobilu mají velký vliv kovy, ze kterých jsou baterie vyráběny. Nejmenší dojezdovou vzdálenost, okolo osmdesáti kilometrů, mívají baterie olověné, okolo dvou set kilometrů baterie niklové a největší dojezdovou vzdálenost až pět se kilometrů zajišťují baterie lithiové. Jedním z nejdůležitějších parametrů elektrického akumulátoru je samozřejmě jeho životnost neboli počet vybití a nabití baterie, při kterých si akumulátor zachovává své původní vlastnosti. V současné době se většina elektromobilů nachází mezi tisícem až patnácti sty cykly nabití. Existují ale i baterie umožňující několikanásobně více cyklů, až sedm tisíc.

Copyright © 2025 AUTOnline.cz - Kopírování článků nebo dalších částí tohoto webu je bez souhlasu redakce zakázáno.